Övrigt 4,9 Gb vad kan det vara?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Övrigt 4,9 Gb vad kan det vara?

Viewing 33 posts - 1 through 33 (of 33 total)
  • Author
    Member
    Post count: 60

Sitter och kollar på min iphone inkopplad i itunes och ser att minnet är nästan fullt men jag har bar 7 gig musik och en iphone med 16gig då ser jag i kategorin övrig att det ligger 4,9 gig där och jag undrar vafan kan det vara då filmer och program har egna kategorier är det nån som vet vad som kan ligga i övrigt och ta så mycket plats?

Zike
    Member
    Post count: 571

är din iphone jailbreakad? då kan det vara jailbreakade apps..

Andreasson
    Member
    Post count: 60

jo det är den men har nog fått dom flesta appsen från appstore

QeuDee
    Member
    Post count: 463

IPA apps kan läggas i övrigt 🙂

MiRRe
    Member
    Post count: 174

Jag har märkt nu också att min övrigt har tagit upp ganska stor plats, och i Cydia har massor av saker installerats som jag inte har en aning om vad det är, svårt att ta bort är det också. Finns det något lättare sätt att rensa i övrigt kategorin?

Adrian G
    Member
    Post count: 79

Javisst, i Cydia klickar du vidare till Packages från fliken Manage. Då ser du allt du installerat och kan ta bort det icke nödvändiga.

edit: svaret var till Mirre. 😉

MiRRe
    Member

@adrian G 30402 wrote:

Javisst, i Cydia klickar du vidare till Packages från fliken Manage. Då ser du allt du installerat och kan ta bort det icke nödvändiga.

edit: svaret var till Mirre. 😉

Tack 🙂

Förstår inte var allt det där kom ifrån, för jag har verkligen inte installerat det själv, får sitta o kolla igenom och ta bort det onödvändiga. 🙂

Miche
    Participant
    Post count: 358

@mirre 30411 wrote:

Tack 🙂

Förstår inte var allt det där kom ifrån, för jag har verkligen inte installerat det själv, får sitta o kolla igenom och ta bort det onödvändiga. 🙂

Akta så du inte råkar ta bort viktiga saker där ifrån, många saker är sådant man inte vet om vad det är som behövs för att jailbrejket samt ‘upplåsning ska funka! Så kolla verkligen först vad det är innan du gör något förhastat.

Är du tveksam till vad vissa saker är för något så låt det vara! Annars lär du få jailbrejka om den.

MiRRe
    Member

@miche 30419 wrote:

Akta så du inte råkar ta bort viktiga saker där ifrån, många saker är sådant man inte vet om vad det är som behövs för att jailbrejket samt ‘upplåsning ska funka! Så kolla verkligen först vad det är innan du gör något förhastat.

Är du tveksam till vad vissa saker är för något så låt det vara! Annars lär du få jailbrejka om den.

Jo jag vet, jag har ju det i bakhuvudet, men en massa olika språk support saker har helt plötsligt kommit till, dom har inte varit där innan, jag förstår inte var det kommer ifrån, Jag kommer ihåg det mesta som fanns i Cydia när jag fick den jailbreakad och dom tar jag inte bort.

Men nu när vi pratar om att ta bort, hur tar man bort filmer man lagt in, långfilmer.

MiRRe
    Member

Alltså jag funderar fortfarande på vad det kan vara i min övrigt, har verkligen tagit bort, nästan allt men fortfarande över 2 gig i den, förstår inte vad som mer ligger där.

QeuDee
    Member

@mirre 30433 wrote:

Jo jag vet, jag har ju det i bakhuvudet, men en massa olika språk support saker har helt plötsligt kommit till, dom har inte varit där innan, jag förstår inte var det kommer ifrån, Jag kommer ihåg det mesta som fanns i Cydia när jag fick den jailbreakad och dom tar jag inte bort.

Men nu när vi pratar om att ta bort, hur tar man bort filmer man lagt in, långfilmer.

är de i iPoden så äre bara o dra fingret längs namnet sen radera

MiRRe
    Member

Min övrigt ligger nu på ca 2,53 gb, och jag har nästan inga spel eller extra apps, dom tar inte upp så mycket iaf. Och jag har inget onödigt i Cydia eller så.

Så vad kan det vara som tar upp så mycket i övrigt ? För jag vet att innan var där nästan inget i övrigt sen en dag så var där hur mycket som helst och som sagt, jag har inget som kan ta upp sån plats, någon som vet? Vill verkligen frigöra om det går, för det känns som det kan användas till bättre saker.

kladda
    Member
    Post count: 48

men..du kanske glömt att du gömmer all din porr där? 🙁

😛

MiRRe
    Member

@kladda 31068 wrote:

men..du kanske glömt att du gömmer all din porr där? 🙁

😛

Mm roligt,

Men för er “seriösa”, jag har rensat bort det mesta nu för att se om något förändrades, men icke, fortfarande över 2 gb i övrigt, och det kan inte vara något som man använder i iphonen såsom en app eller ett spel etc.

QeuDee
    Member

@mirre 31069 wrote:

Mm roligt,

Men för er “seriösa”, jag har rensat bort det mesta nu för att se om något förändrades, men icke, fortfarande över 2 gb i övrigt, och det kan inte vara något som man använder i iphonen såsom en app eller ett spel etc.

jag hade oxå nästan 1.5 GB i övrigt, jag gjorde en sak…
    jag gjorde 6 spellistor som e tillsammans 6.4 GB..
    ja synkade fram dem o sen tog bort dem….
    voooof!!!! 400 mb övrigt nu 🙂

o nej kladda!! porr filmer finns med i videon 😉

MiRRe
    Member

@qeudee 31072 wrote:

jag hade oxå nästan 1.5 GB i övrigt, jag gjorde en sak…
    jag gjorde 6 spellistor som e tillsammans 6.4 GB..
    ja synkade fram dem o sen tog bort dem….
    voooof!!!! 400 mb övrigt nu 🙂

o nej kladda!! porr filmer finns med i videon 😉

Kan du förklara lite mer hur du gjorde ? 🙂 Vill gärna också frigöra utrymmet

QeuDee
    Member

lägg dina låtar/filmer i spellista, gör flera spellistor som tillsammans e lika stor som din mobils utrymme…
    markera spellistorna o inget mer… inga apps eller spel osv…
    nu blir det bara övrigt/bilder/audio/video o det blir fullt i luren…
    ta bort alla låtar du la… klar

MiRRe
    Member

@qeudee 31075 wrote:

lägg dina låtar/filmer i spellista, gör flera spellistor som tillsammans e lika stor som din mobils utrymme…
    markera spellistorna o inget mer… inga apps eller spel osv…
    nu blir det bara övrigt/bilder/audio/video o det blir fullt i luren…
    ta bort alla låtar du la… klar

Okej tack, men eftersom jag har lite bilder och lite inspelade videos och så, ska jag göra listor som blir så stora som det utrymmet jag har kvar + det som är i övrigt ?

QeuDee
    Member

@mirre 31076 wrote:

Okej tack, men eftersom jag har lite bilder och lite inspelade videos och så, ska jag göra listor som blir så stora som det utrymmet jag har kvar + det som är i övrigt ?

spelar ingen roll, det kommer iaf säga att det e fullt när det e dt 🙂

MiRRe
    Member

Så är det bara typ bugg eller något att itunes visar att där är massor i övrigt fast det inte är ?

Men jag skulle vilja få bort det isf så jag vet hur mycket jag verkligen har ledigt

QeuDee
    Member

det är så att iphone använder utrymmet konstigt

Because of the way the iPhone & iPod touch install apps, you will need to have about 1.5 gig of free space to install Myst. Once it’s installed you can use the extra space again.

så när ni använder piratkopior av appsen så går det här inte bort efter ni har installerat appsen, trots att det är fritt utrymme!

MiRRe
    Member

@qeudee 31080 wrote:

det är så att iphone använder utrymmet konstigt

så när ni använder piratkopior av appsen så går det här inte bort efter ni har installerat appsen, trots att det är fritt utrymme!

Aha jag tror jag börjar förstå, när man har använt t.ex 2 gig av övrigt till apps eller spel sen tar bort dom, så visas det itne att man frigjort utrymme ?

QeuDee
    Member

@mirre 31082 wrote:

Aha jag tror jag börjar förstå, när man har använt t.ex 2 gig av övrigt till apps eller spel sen tar bort dom, så visas det itne att man frigjort utrymme ?

a typ

MiRRe
    Member

@qeudee 31084 wrote:

a typ

men då skippar jag det där med listorna och väntar tills jag använder det till något för då kommer det alltså finnas plats utöver det som står på ledigt, alltså.

MiRRe
    Member

Ähh glöm det här jag har hittat felet 😀 Det var det jag hade spelat in på iphonen, inspelade video klipp, över 2 gb så nu är övrigt nere på 500mb och det är apps och spel.

GÖTT =D

r2d2
    Member
    Post count: 134

finns det inget cydia vertyg, app som man kan rensa i avinstallerade filer?

BenjaminE
    Member
    Post count: 111

@r2d2 37502 wrote:

finns det inget cydia vertyg, app som man kan rensa i avinstallerade filer?

Fans det?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@benjamine 59829 wrote:

Fans det?

Det finns inget verktyg som gör det per automatik, däremot är det ju aldrig fel att installera OpenSSH och ‘iFile’ för att navigera runt i telefonen för att se vad som tar upp plats. Om du har ont om plats är en Restore troligen den enda enklas vägen fram för att rensa. Kör Shift-Restore i iTunes till valfri fw version när du återställer, detta för att inte lämna en massa outnyttjat utrymme.

micked
    Member
    Post count: 84

Spotifys ofline lyssning?

Är vanligt att det tar upp ett par gig

BenjaminE
    Member

@freebo 59833 wrote:

Det finns inget verktyg som gör det per automatik, däremot är det ju aldrig fel att installera OpenSSH och ‘iFile’ för att navigera runt i telefonen för att se vad som tar upp plats. Om du har ont om plats är en Restore troligen den enda enklas vägen fram för att rensa. Kör Shift-Restore i iTunes till valfri fw version när du återställer, detta för att inte lämna en massa outnyttjat utrymme.

Okej tack för tipset, ska testa 🙂

BenjaminE
    Member

Tar simplify media 2 något minne på ” övrigt ” ?

BenjaminE
    Member

Nån som vet?

Freebo
    Member
    Post count: 4365
Viewing 33 posts - 1 through 33 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.