Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Panikhjälp. blir jag lurad?
-
AuthorPosts
-
Har på tradera ropat in en lur, som en italienare sålt. Gac 4995 för den. En annan användare på tradera hade precis tänkt anmäla annonsen eftersom han anså att det var en piratkopia som sålts (=köpt av mig).
använde payson så mina pengar är skyddade.Om jag meddelar säljaren under torsdagen (5/3) så behöver han iaf inte skicka den om det är en kopia
Men, kan ni proffs(?) utifrån bifogad bild säga mig om det är en hi-phone/ci-phone, valfri “pirat” eller en riktig apple iPhone.
Här är iaf den specifikation som stod i annonsen:
Teknisk information
Skärmstorlek 3,5 tum (diagonalt)
Skärmupplösning 480 x 320 bildpunkter (163 ppi)
Inmatningsmetod Multi-Touch
Lagring Compactable Upto 16gb
Mobilnät UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)
GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
Trådlösa data Wi-Fi (802.11b/g)
UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)
EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
Bluetooth 2.0 + EDR Not Available
GPS Assisted-GPS
Kamera 2,0 megapixlar
Mått 11,5 x 6,2 x 1,2 cm
Vikt3 133 gramDessutom skrev han att den kan ta två simkort, stämmer det på en iPhone?
och bilden:
de är en fejk, de syns på ikonerna, sen har iphone inte ens java så.
den vänstra ser ju iofs äkta ut (med någon form av skal runt om) om man bortser från 3G-som står på skärmen…
den högra är ju rix-fejk,,, men vilken var det du bjöd på? Bägge?EDIT: borde iofs vara ett par prickar längst ner på displayen på den vänstra.. så…
EDIT igen: den vänstar är ju bara ett skal med en pappbit… nu fattar jag. Trög!
Specifikatinerna kan vem som helst kopiera från apples hemsida.
Den vånstra är ett tomt silikonskal med en pappskiva,den högra är en asiatisk kopia med ungefär samma spec som en gammal nokia 3310.En sån kopia kan du skicka efter själv för 6-800 kronor från cect.den funkar att ringa och messa med,men inte mycke mer.
Tur att dina stålar är skyddade,var försiktig i fortsättningen.
Du är inte den förste som går på sånt här,och inte den siste heller.
Detta var dock ett av de klumpigaste blåsningsförsök jag sett,oftast har dom en äkta iPhone på bilden,hämtad från apples hemsida,och sen fixar dom bilden i ett bildbehandlingsprogram.
Lita inte på annonser som verkar för bra,en 16Gb ligger begagnad på strax över 5000 spänn,så i detta fall borde redan priset ha fått köparen att tänka efter.
Tyvärr kan det ibland vara svårt att skilja på fejk och verklighet.Tack för alla svar, uppskattas. 🙂
Jag har hävt köpet nu.Jag har Tre som operatör och vill ha tag på en riktig olåst 16GB 3G iPhone. Var hittar jag en sådan då? Dessutom till ett vettigt pris. Det finns ju firmor som vill ha 9000 kr för en sådan och det är för dyrt.
Vill inte trixa med simkortsupplåsning eller Yellowsn0w eller liknande.
Om du inte vill trixa med yellowsnow eller liknande finns bara en sak att göra:
Gå till telia,köp en iPhone med abbonemang,säg upp ditt gamla abb hos tre.
Utländska “upplåsta” telefoner som säljs på diverse hemsidor skapar ofta mer problem än de löser.
Det bästa sättet att låsa upp en iPhone är yellowsnow,vill du inte krabba med det får du finna dig i att bli teliakund.Steffe: Problemet med det är att om du går till Telia så får du väl inte veta vilken fw det är på den mobil du köper innan köpet väl? Det är farligt om man får en med ny fw för yellowsnow funkar inte med nyaste fw nu.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.