Problem

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Jag har fått ett problem med min iphone, som jag inte haft förut.

När jag ska starta telefonen kommer bilden fram där det visar att jag ska ansluta telefonen till itunes. När jag sedan startar itunes, står det att programmet inte kan ansluta till iphonen pga att den är låst med lösenkod, och att jag måste ange lösenkoden iphone enheten innan jag kan använda den med itunes.

Detta kan jag ju inte göra, eftersom jag måste ansluta till itunes för att få igång iphonen.

Så, hur ska jag lösa detta problem?

med vänlg hälsning

Robin

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Har du jailbreakat? Isåfall så är det bara att köra blackra1n igen så startar telefonen…

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Det låter som ett delikat problem detta; det låter som om du antingen har uppdaterat den i iTunes och låst den till en annan operatör än Telenor som du ringer med eller att den helt enkelt krachat. Pröva at resetta den genom att samtidigt hålla ned Home+powerknapparna i 10 sekunder.

Fungerar inte det så stäng av den och koppla in den till datorn. Håll sedan ned Home-knappen, fortsätt håll ned tills dess att iTunes meddelar dig om att en iPhone i återställningsläget har identifierats. Återställ den sedan i iTunes.

Observera att om du verkligen har jailbreakat och låst upp den så kommer du att förlora både jailbreak och upplåsning. I din profil har du skrivit att du har fw 3.0.1, du kommer nu att få fw 3.1.3

Pimme
    Member

Tack för snabbt svar

Jag har inte jailbreakat den, och jag har tre som operatör. Jag kommer tillbaka till samma bild, och samma meddelande i itunes, att den är låst via lösenkod.

Freebo
    Member

Det låter som om återställning är enda vägen framåt, du kan omöjligt komma tillbaka till samma bild om du startat den genom att hålla ned Home-knappen som jag sa. Den går in i Recovery-mode…

Nästa steg, om allt annat fallerar, är att sätta den i s.k. DFU-Mode. Titta i FAQn i min signatur så ser du hur du gör detta

Pimme
    Member

Nej det var jag som va lite snabb där, jag har kommit fram till återställningen och extraherat programvaran. Nu kommer det fram att “iPhone enheten kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstog (23)”.

Freebo
    Member

Error 23 är oftast hårdvarurelaterade, har du garanti kvar?

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/7240-gar-ej-aterstaella-iphone-kod-23-a.html

Pimme
    Member

Jaha ja, det lät ju inte så bra. Då får jag lämna in den då, och hoppas på det bästa. Jag har inte haft den så länge, så garantin är kvar.

Tack för hjälpen

Freebo
    Member

no problem och välkommen till forumet

Låt oss hoppa att din nästa frågeställning slutar bättre 😉

Pimme
    Member

Nu har domen kommit.

Fuktskada och det går inte att laga den, enligt operatören. Det fanns inte heller någon bild bifogad på fuktskadan. Jag som lekman kan tycka att detta var lite konstigt, borde inte en fuktskadad telefon visa en helt svart skärm, och inte ge startskärmen?

Freebo
    Member

Surt det där, man är chanslös mot fuktskadedomar… :/ fuktskada kan yttra sig på flera sätt. Om du får behålla telefonen så låt den ligga ngn månad eller öppna upp den och titta efter fuktskador.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.