Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Problem!
-
AuthorPosts
-
Att telia har monopol på iPhone är fan en skam tycker jag.
Jag vill ha en iPhone, men ej byta operatör. Och idag verkar det väldigt struligt tycker jag. Har läst att folks iPhone börjar strula efter några veckor efter dom har låst upp dom osv.
Så om man köper en iPhone idag (via telia) så är det mer eller mindre omöjligt att låsa upp den så som jag har fattat det.Är tradera, blocket osv det säkraste sättet för att kunna få en upplåst iPhone eller?
Det är så många frågor man vill ha svar på alltså…Köper du en iPhone från Telia idag, så får du förmodligen en med fw 2.2.1 och bb 02.30.03(går inte att låsa upp i dagsläget), så blocket/tradera är att föredra!
Du kanske skulle fundera på en annan lur eller kanske överväga att byta operatör?
Skämt åsido,så är en begagnad lur utan uppdatering det enda i dagsläget.
Var noga med att kolla den,finns många uppdaterade lurar som folk vill bli av med,eftersom dom inte går att låsa upp.Finns också gott om skojare som blåser folk,var försiktig.Kanske har hittat en iphone som är upplåst och inte har 2.2.1 och bb 02.30.03.
Den är upplåst som sagt, är det då bara stoppa in sitt simkort (har Tre) och köra på som vanligt? Vad ska man tänka på ifall man inhandlar den? För att inte få en massa problem med denKolla upp så uppgiften om fw och bb stämmer,köp helst inte luren utan att titta på den först,om den är okej så funkar den utan problem med ditt sim,be säljaren att få prova.
Lita inte bara på uppgifter i mejl eller på telefon,även om de flesta människor är ärliga så finns det en del som lurar folk.Om telefonnumret i annonsen är ett mobilnummer som inte går att spåra på eniro eller hitta.se och mejladressen är nån gratisadress (gmail eller hotmail t.ex) så ska du nog vara lite extra försiktig.Hejsan!
jag köpte en iPhone 8gb för 3 dagar sen..
igår uppdaterade och jailbreaka en kompis till mig iphonen till mig. Nu är den uppdaterad till 2.2.1 och modemfirmware: 02.30.03
Nu går det inte att använda något sim-kort alls på den, inte ens med ett rebel-kort!
Vad kan jag göra? Väldigt tacksam för svar & hjälp.miladinho du gjorde ett stort misstag där att låta din kompis leka med din iPhone, då bb 02.30.03 inte går att lås upp i dagsläget, så får du vänta tills dev team fixar det, när detta sker, vet nog ingen.
Om man låter klåpare göra jobbet så tar man en stor risk.Du skulle tagit reda på mer innan du lät din “kompis” strula till det.
Tyvärr får du antingen vänta på devteam,byta operatör eller sälja telefonen.
Inte roligt,men så är det!Se till att varna andra för snubben som taskade till din telefon,annars kanske fler drabbas av hanses klantighet!Ska ska nu om jag har fattat allt rätt?
Om man har absolut den nyaste modellen av iPhone så kan man fortfarande jailbreaka den?
Med denna guide? https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/1499-quickpwnguide-diskaidguide-svenska.html@jokerm 27225 wrote:
Ska ska nu om jag har fattat allt rätt?
Om man har absolut den nyaste modellen av iPhone så kan man fortfarande jailbreaka den?
Med denna guide? https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/1499-quickpwnguide-diskaidguide-svenska.htmlNågon som kan svara på denna fråga?
@jokerm 27239 wrote:
Någon som kan svara på denna fråga?
Om du redan har 2.2.1 med nya basebandet (som inte kan låsas upp) så går det jättebra att jailbreaka den ändå.
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows)
@snook 27257 wrote:
Om du redan har 2.2.1 med nya basebandet (som inte kan låsas upp) så går det jättebra att jailbreaka den ändå.
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows)
Tack för svaret:)
Låsa upp visste jag redan, var bara nyfiken på om man kunde jailbreaka den.
Men nu vet jag. Tack återigen…Något man ska tänka på innan man jailbreaker sin telefon nu?
nån som vet om det fortvarande inte finns någon lösning till iphone 2.2.1 MF: 02.30.03
@miladinho 30102 wrote:
nån som vet om det fortvarande inte finns någon lösning till iphone 2.2.1 MF: 02.30.03
Nej, bara jailbreak finns men inte upplåsning.
Antagligen så kommer en upplåsning efter firmware 3.0 släpps.
3.0 förväntas komma i juni/juli.
@miladinho 30102 wrote:
Du kan alltid testa med ett rebelkort med den nyaste firmware v61i tror ja den heter, några får det att funka, vissa inte. Men iallafall värt ett försök änn att sitta och vänta.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.