Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem med appstore (priserna står i $)
-
AuthorPosts
-
Hej,
jag har problem med App-store. Jag får bara fram program som man kan köpa i USA. Priserna står i $ och så fort jag försöker köpa något eller ladda ner ett gratis så säger telefonen att jag inte har behörighet att köpa. Hur får jag tillbaka den svenska “app-storen”?
Ingen som har någon lösning på problemet? Behöver man återställa sin iPhone eller?
hmm jag hade samma problem innan men jag kommer inte exakt vad jag gjorde men det var kanske att man tyckte in sitt itunes-konto, du kan försöka det, men är inte säker om det funkar men jag löste det på något sätt
Är det på telefonen du försöker eller i iTunes? I iTunes så går det längst ner på förstasidan och väljer land.
På telefonen vet jag inte…Det är på min telefon! Kommer inte åt de svenska programmen. Inställningen i iTunes på datorn har jag testat men det funkar inte.
Ingen som vet hur man löser detta? Lite segt när man inte kan ladda ner några apps!
Det verkar lite märkligt faktiskt. Det enda jag kan tänka mig är dina regionalla inställningar på telefonen kanske. Kolla på Apples supportsida och se om det står nått.
Lite märkligt problem för den borde väl känna av att du kopplar upp dig från Sverige?Ja det är mycket märkligt! Finns dock massvis med trevliga apps som inte finns i sverige, men tyvärr går de ju inte köpa!
@chix 10919 wrote:
Ja det är mycket märkligt! Finns dock massvis med trevliga apps som inte finns i sverige, men tyvärr går de ju inte köpa!
Haha! Jobbigt. Men har du kollat de regionala inställningar? Men som sagt, det borde ju inte spela nån roll… Det är inte så att ditt iTunes-konto är amerikanskt så när den synkar så tror den att du är i USA?
Nej jag har ställt in min iTunes på Svenska. Har kört återställning av nätverk samt återställning av alla inställningar. Sista alternativet är väl att återställa hela skiten!
Fler personer på forumet har jag för mig har haft detta problemet – står dock inte hur dom har löst det, men dom lär förhoppningsvis komma med en lösning i denna tråden.
Jag fick återställa hela telefonen tyvärr..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.