Problem med appstore (priserna står i $)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med appstore (priserna står i $)

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Hej,

jag har problem med App-store. Jag får bara fram program som man kan köpa i USA. Priserna står i $ och så fort jag försöker köpa något eller ladda ner ett gratis så säger telefonen att jag inte har behörighet att köpa. Hur får jag tillbaka den svenska “app-storen”?

chix
    Member

Ingen som har någon lösning på problemet? Behöver man återställa sin iPhone eller?

dibb
    Member
    Post count: 379

hmm jag hade samma problem innan men jag kommer inte exakt vad jag gjorde men det var kanske att man tyckte in sitt itunes-konto, du kan försöka det, men är inte säker om det funkar men jag löste det på något sätt

JohnFa
    Member
    Post count: 461

Är det på telefonen du försöker eller i iTunes? I iTunes så går det längst ner på förstasidan och väljer land.
    På telefonen vet jag inte…

chix
    Member

Det är på min telefon! Kommer inte åt de svenska programmen. Inställningen i iTunes på datorn har jag testat men det funkar inte.

chix
    Member

Ingen som vet hur man löser detta? Lite segt när man inte kan ladda ner några apps!

JohnFa
    Member

Det verkar lite märkligt faktiskt. Det enda jag kan tänka mig är dina regionalla inställningar på telefonen kanske. Kolla på Apples supportsida och se om det står nått.
    Lite märkligt problem för den borde väl känna av att du kopplar upp dig från Sverige?

chix
    Member

Ja det är mycket märkligt! Finns dock massvis med trevliga apps som inte finns i sverige, men tyvärr går de ju inte köpa!

JohnFa
    Member

@chix 10919 wrote:

Ja det är mycket märkligt! Finns dock massvis med trevliga apps som inte finns i sverige, men tyvärr går de ju inte köpa!

Haha! Jobbigt. Men har du kollat de regionala inställningar? Men som sagt, det borde ju inte spela nån roll… Det är inte så att ditt iTunes-konto är amerikanskt så när den synkar så tror den att du är i USA?

chix
    Member

Nej jag har ställt in min iTunes på Svenska. Har kört återställning av nätverk samt återställning av alla inställningar. Sista alternativet är väl att återställa hela skiten!

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Fler personer på forumet har jag för mig har haft detta problemet – står dock inte hur dom har löst det, men dom lär förhoppningsvis komma med en lösning i denna tråden.

chix
    Member

Jag fick återställa hela telefonen tyvärr..

rotkiv
    Member
    Post count: 506

testa följa denna guide, den ska lösa annat egentligen men jag hade även detta problem innan jag gjorde enligt guiden: Guide

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.