Problem med återställning

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Problem med återställning

Viewing 27 posts - 1 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Member
    Post count: 113

Tjena, återställde min telefon genom att i iphonen under allmänt gick in på återställ och radera allt.

Den gjorde det men nu får jag inte igång den. Ser bara apple loggan. Finns det ingen firmware? hur kan jag sätta in en isf via itunes? har inget simkort i btw.

Nån som kan hjälpa mig?

saqe
    Member

ser bara apple loggan 🙁 nån som kan hjälpa mig?

saqe
    Member

ser bara apple loggan 🙁 nån som kan hjälpa mig?

saqe
    Member

Hade jailbreakt telefonen med…

saqe
    Member

Hade jailbreakt telefonen med…

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Prova återställa på nytt genom iTunes. Men då måste du börja med att sätta den i DFU-läge: iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode

Mekke
    Member

Prova återställa på nytt genom iTunes. Men då måste du börja med att sätta den i DFU-läge: iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode

saqe
    Member

Tusen tack!

saqe
    Member

Tusen tack!

Kungen
    Member
    Post count: 985

Själv hade jag samma problem idag, hade gömt nästan alla ikoner med sbsettings, så när jag skulle respringa kom iPhonen bara till apple logon. Hade den där hela dagen så att batteriet laddades ur, när jag kom hem så verkade det som den hade återställt sig själv(?) Kopplade in den i itunes, inget händer. Men sen efter kanske 10 min så får den kontakt. dock bara applelogon på skärmen. När den fick kontakt kom fönstret med ”ställ in som säkerhetskopia eller ny iPhone upp” Ställde in som ny, funkade inte. Sen återställde jag igen och det funkade 🙂

Kungen
    Member

Själv hade jag samma problem idag, hade gömt nästan alla ikoner med sbsettings, så när jag skulle respringa kom iPhonen bara till apple logon. Hade den där hela dagen så att batteriet laddades ur, när jag kom hem så verkade det som den hade återställt sig själv(?) Kopplade in den i itunes, inget händer. Men sen efter kanske 10 min så får den kontakt. dock bara applelogon på skärmen. När den fick kontakt kom fönstret med ”ställ in som säkerhetskopia eller ny iPhone upp” Ställde in som ny, funkade inte. Sen återställde jag igen och det funkade 🙂

saqe
    Member

Jag tryckte ner power och hemsnappen i 30 sekunder, då hade jag återställt den sen.

saqe
    Member

Jag tryckte ner power och hemsnappen i 30 sekunder, då hade jag återställt den sen.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Trycka ner knapparna återställer inte telefonen,det bara rebootar den.
    Det är definitivt inte samma sak.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Trycka ner knapparna återställer inte telefonen,det bara rebootar den.
    Det är definitivt inte samma sak.

carpe
    Member
    Post count: 904

Jag återställde min genom iTunes, och som tack fick jag den nyaste uppdateringen, 2.2.1 och kan därmed inte längre använda telefonen då jag hade tänkt att köra 3….bra efterblivet.

Det blir bara till att vänta på att Dev-Team kommer med en lösning?

snook
    Member
    Post count: 2190

@carpe 24744 wrote:

Jag återställde min genom iTunes, och som tack fick jag den nyaste uppdateringen, 2.2.1 och kan därmed inte längre använda telefonen då jag hade tänkt att köra 3….bra efterblivet.

Det blir bara till att vänta på att Dev-Team kommer med en lösning?

Tyvärr ja på den frågan.

carpe
    Member

iTunes är ju bara det sämsta som finns. Stod ju inte tydligt någonstans här heller hur man återställer. så givetvis tryckte man på “återställ” inne på itunes.

Ska jag vara beredd på flera veckor, eller kanske månader av pest o pina nu då? För det tog väl ett bra tag innan första upplåsningen kom`?

jollejo
    Member
    Post count: 64

@carpe 24746 wrote:

iTunes är ju bara det sämsta som finns. Stod ju inte tydligt någonstans här heller hur man återställer. så givetvis tryckte man på “återställ” inne på itunes.

Ska jag vara beredd på flera veckor, eller kanske månader av pest o pina nu då? För det tog väl ett bra tag innan första upplåsningen kom`?

det är det väl ingen som vet? Snook borde ha det rätta svaret 😉

carpe
    Member

Funderar starkt på att lämna in telen tillsammans med ett klagomål på någonting, för då finns väl risken att jag får den nedgraderad igen? Någon som har nå bra idé på vad man kan “skylla på” ?

generuss
    Member
    Post count: 285

men yellowsn0w 0.9.8 är ju ute nu, den ska funka ju funka med 2.2.1?

carpe
    Member

“Download Yellowsn0w 0.9.8 to Unlock iPhone 3G 2.2.1
    Download links will be soon updated once iPhone dev team officially release Yellowsn0w 0.9.8″

Så stod det på en skräpsida om man googlar…så jag vet inte vad man ska tro

1965
    Member
    Post count: 21

Se up, 0.9.8 låser INTE upp en officiell 2.2.1, bara en “Pwnad”
    2.2.1. Läs ordentligt på DevTeam bloggen.
    AG, 1965

Kungen
    Member

Ehh ja? Man måste ju pwna den för att få tillgång till ys, lr hur tänkte du? 🙂

Mekke
    Member

@kungen 24804 wrote:

Ehh ja? Man måste ju pwna den för att få tillgång till ys, lr hur tänkte du? 🙂

Jag tror han menade 2.2.1 med BB 02.28.00 😉

1965
    Member
    Post count: 21

@mekke 24809 wrote:

Jag tror han menade 2.2.1 med BB 02.28.00 😉

Sorry, jag var oklar. En del tror att man skall quickpwna 2.2.1 och att 0.9.8 funkar på det medföljande basebandet. Så, tack för klargörandet.! (lite snårigt ibland med termerna “Pwn” & “Jailbreak”..)
    AG, erik

Kungen
    Member

Aha, jag var nog inte direkt klar i huvvet heller, borde fattat 🙂

Viewing 27 posts - 1 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.