Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem med flashfilmer sen installation av dtunes
-
AuthorPosts
-
Tyvärr så har jag fått problem med att spela “flashfilmer” sen jag installerade dtunes. När jag ska titta på “flashfilmer” så kommer det upp två alternativ; download och play in media player. Trycker man på download så händer i stort sett ingenting. Trycker man på play in media player så börjar den laddas i iphonens mediaspelare precis som vanligt men nästan direkt kommer det upp: filformatet stöds inte och jag kan inte titta på “flashfilmer” som jag tidigare gjort. Vissa flashfilmer går att titta på men de flesta går inte och ibland får man bara upp en svart ruta och ljud. Sen när man stängt ner webbläsaren så händer det att ljudet ligger kvar.
Filmerna jag syftar på är alltså filmer som är anpassade till de format som iphone stödjer. Mobilversions sidor av sidor med flashinnehåll. Ett exempel är mobilversionen av xepisodes som jag tidigare har kunnat tittat på alla klipp men nu kan jag inte titta på ett ända pågrund av att det kommer upp filformatet stöds inte.
Jag har avinstallerat dtunes genom att gå in i cydia leta upp dtunes och sedan trycka på modify och slutligen välja uninstall.
Med dtunes så följde det med någon plugin för safari och det är troligtvis den som ställer till med alla problem frågan är hur jag ska få bort den. Eller vad bör jag göra?
Det är inte dTunes utan programmet, safari download plugin som installeras samtidigt som du ska ta bort. 🙂
Ja jag får göra det! Men jag tycker att det borde räcka att ta bort dtunes och sedan borde pluginen försvinna eftersom att det följde med dtunes så borde den avinstalleras när man avinstallerar dtunes.
Jag testar med att bara ta bort Safari download pluginen. Kan man finna den i cydia också?
Finns det något smidigare sätt att ta bort apps än att leta upp dem och sedan välja remove/uninstall(de från cydia)?
@Red Eagle 40721 wrote:
Ja jag får göra det! Men jag tycker att det borde räcka att ta bort dtunes och sedan borde pluginen försvinna eftersom att det följde med dtunes så borde den avinstalleras när man avinstallerar dtunes.
Jag testar med att bara ta bort Safari download pluginen. Kan man finna den i cydia också?
Finns det något smidigare sätt att ta bort apps än att leta upp dem och sedan välja remove/uninstall(de från cydia)?
Man kan hitta safari plug-in i cydia, och ett enklare sätt för att hitta det du vill ta bort är att söka på t.ex. safari download plug-in i cydias sökfunktion så kan du avinstallera där ifrån 🙂
Jo, sökfunktionen använder jag alltid. Tänkte om det fanns något sätt att avinstallera det utan att behöva gå in i cydia.
Jag avinstallerade safari download plugin och sedan så fungerade det som vanligt igen!
Man tackar, hatten av…
du kan fixa cydelete ifrån just cydia 😉 då kan du ta bort cydia apps som vanliga apps =)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.