Problem med hörlurar

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med hörlurar

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Har en 16G Iphone med 1.1.4, upplåst med iLiberty+.
    Enligt manual ska man kunna använda knappen på hörlurs-sladden för att svara och byta låt i ipod’en, men det funkar inte. Jag använder orginal-hörlurarna som följde med paketet. Tacksam för hjälp.

haren
    Member
    Post count: 200

@veikko 2922 wrote:

Har en 16G Iphone med 1.1.4, upplåst med iLiberty+.
    Enligt manual ska man kunna använda knappen på hörlurs-sladden för att svara och byta låt i ipod’en, men det funkar inte. Jag använder orginal-hörlurarna som följde med paketet. Tacksam för hjälp.

Går bra att pause/play för mig med ett klick och med dubbelklick så byter den låt. Jag har dock inte testat att svara med knappen!

// h

CV
    Member
    Post count: 12

funkar inte för mig heller, men använder dock inte iphonens kassa hörlurar längre.

jumpcut
    Member
    Post count: 201

Jag har märkt att den knappen inte fungerar ibland. Då pausar jag musiken, drar ut sladden, sätter in sladden och startar musiken igen så funkar det klockrent.

Det har bara hänt två gånger, så jag har inte kommit på vad det är som gör det.

Att svara med den knappen är lika enkelt som att starta/stoppa musiken med den, ett klick bara så är det biff. Förvånansvärt bra mikrofon också faktiskt.

Veikko
    Member
    Post count: 2

Hej jumpcut, jag får inte knappen på hörlurs-sladden att fungera överhuvudtaget, den har aldrig funkat…har du kanske “crackat” din fon på ett annat sätt än jag gjort, eller andra förutsättningar? Jag har alltså en 16G med 1.1.4 som köptes i USA för 5 dagar sen och körde iLiberty+ 1.1.3 för Windows, där jag markerade alla alternativen (inklusive nedgradering av bootloader till 3.9 från 4.6). Jäkligt irriterande att inte kunna svara med knappen när man har fonen i fickan…

jumpcut
    Member
    Post count: 201

@veikko 2982 wrote:

Hej jumpcut, jag får inte knappen på hörlurs-sladden att fungera överhuvudtaget, den har aldrig funkat…har du kanske “crackat” din fon på ett annat sätt än jag gjort, eller andra förutsättningar? Jag har alltså en 16G med 1.1.4 som köptes i USA för 5 dagar sen och körde iLiberty+ 1.1.3 för Windows, där jag markerade alla alternativen (inklusive nedgradering av bootloader till 3.9 från 4.6). Jäkligt irriterande att inte kunna svara med knappen när man har fonen i fickan…

Jag har tyvärr verkligen ingen som helst aning om vad som kan vara fel. Gå till en Apple-butik, eller en kompis som har iPhone, och be att få testa andra lurar. Kanske är det fel på din knapp helt enkelt?

ripperoo
    Member
    Post count: 236

@veikko 2982 wrote:

Eller så kanske du bara har en sådan otur att sladden råkar vara sönder?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.