Problem med internet på min iPad..

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPad Problem med internet på min iPad..

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 49

Nu har jag ett problem.. igen..

Jag är ju i australien för tillfället, och har en macbook som jag använder här.
    Som internet uppkoppling har jag ett usb modem med ett typ kontantkort från australien. Funkar rätt bra faktiskt.

Igår när jag köpte iPaden så lyckade jag fixa att via datorns trådlösa sända ut en trådlös internetkoppling via usb modemet, så jag kunde dela med mig till min iPad. Funkade jätte bra igår och hela dagen idag..

Idag synkade jag ipaden med itunes, sen startade jag om datorn, nu lite senare när jag skulle använda ipaden igen på internet, så funkar det inte.

Får felmedelandet “Cannot open page. Safari cannot open the page because it is not connected to the internet” Men den är ju ansluten som innan till det trådlösa, får ju upp ikonen och allt i det vänstra hörnet om att den är ansluten trådlöst. Prövat att starta om internet flera ggr på datorn, prövat ändra inställningar, prövat strata om iPaden osv. Men vetifan vad som kan vara problemet?! Någon vänlig själ som kan tipsa om vad som kan vara fel? Somsagt de funkade hela dagen igår, och även för några timmar sedan…

MVH
    István

muffins
    Member
    Post count: 1906

@istvan 76821 wrote:

Nu har jag ett problem.. igen..

Jag är ju i australien för tillfället, och har en macbook som jag använder här.
    Som internet uppkoppling har jag ett usb modem med ett typ kontantkort från australien. Funkar rätt bra faktiskt.

Igår när jag köpte iPaden så lyckade jag fixa att via datorns trådlösa sända ut en trådlös internetkoppling via usb modemet, så jag kunde dela med mig till min iPad. Funkade jätte bra igår och hela dagen idag..

Idag synkade jag ipaden med itunes, sen startade jag om datorn, nu lite senare när jag skulle använda ipaden igen på internet, så funkar det inte.

Får felmedelandet “Cannot open page. Safari cannot open the page because it is not connected to the internet” Men den är ju ansluten som innan till det trådlösa, får ju upp ikonen och allt i det vänstra hörnet om att den är ansluten trådlöst. Prövat att starta om internet flera ggr på datorn, prövat ändra inställningar, prövat strata om iPaden osv. Men vetifan vad som kan vara problemet?! Någon vänlig själ som kan tipsa om vad som kan vara fel? Somsagt de funkade hela dagen igår, och även för några timmar sedan…

MVH
    István

Att du får upp wifi-symbolen betyder bara att du är ansluten till en accesspunkt.
    Men det betyder inte att du fått en giltig ip-adress.
    Kolla upp så att du har en giltig ip-adress också.

Istvan
    Member
    Post count: 49

Mjo jag vet det, men jag har IP-adress och subnetmask, eller vad det nu heter. Behöver man något mer än dessa 2 för att komma online?

Tack på förhand.

MVH
    István

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

DNS Gateway är viktig

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.