Problem med min iPhone 3G? Tror jag i alla fall.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med min iPhone 3G? Tror jag i alla fall.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej!

Jag är en ny ‘iPhoneist’ som har hittat sig hit till forumet! Jag har använt touch ett bra tag och nu när sommaren smyger fram tänkte jag att jag bör inskaffa mig en iPhone. I lördags blev det ett köp från lokala Telia i Helsingborg!

Sjukt kul! Allt är perfekt och jag är nöjd med bemötandet, jag tar mig hem! Öppnar börjar pilla (som alla andra)

Efter ett tag så märker jag vissa saker – Den ringde inte, ibland. Det jag menar är att, telefonen tog emot samtal som den ville själv, exempel när mina föräldrar skulle ringa mig vibbade den bara, ibland så var den helt mörk och jag fick trycka på home screen för att den skulle reagera på ringningen.

Hur som helst, så är det felet borta förtillfället! Vad bör man göra om det skulle återkomma?

Jag har märkt att vissa saker fryser, spel kan lagga ibland (i början) sen blir det smooth, inte som touch då.. När jag skulle in på appstore så frös hela mobilen, detta var innan jag skrev en sak i sök funktionen, tog cirka 10 sekunder för varje bokstav att registrera sig, hmm.. till slut fungerade det.

Det som jag stör mig mest på, vet inte om det var teckningen eller om det är ett fel – när min mamma ringde mig idag, så ibland tyckte man att det blev helt tyst i telefonen, det jag menar är att.. alla mobiler jag har haft, hör man ett slags “flimmrande” i bakgrunden, som sagt, iphone med. Men flimmret försvann, kändes som att mobilen “dog” under vissa uppehåll med mamma, jag tänkte inte på det så mycket men ja.. hur som helst så prövade jag ringa mig själv från min förra mobil, och se om man kunde märka av det… inget jag märkte! så jag hoppas att det var lungt!

Hmm, blev massa trams nu! frågan är, har jag ett måndagsexemplar? Kan man byta ut sin telefon mot en ny via telia? Eller måste man skicka iväg den, kika om det är något fel (3 veckors väntetidsgrej) osv?

Eller är det många som har lite “lagg” när de spelar på sin iphone i början eller så?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Telia brukar skicka in dom.
    Att program laggar lite om man trycker för snabbt har hänt mig också nån gång.
    Prova luren ett par dar,om den fortfarande verkar konstig ska du gå tillbaka till telia,om dom konstaterar att den är totalkass kanske du får en ny direkt på garantin.

Borna
    Member
    Post count: 2

Tack för snabba svaret Steffe!

Totalkass är den knappast, fungerar ju relativt bra faktiskt! Det är små’fel’ tycker jag, ibland. Men men, får avvakta och se!

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om du upplever att småfelen verkar vara för många om ett par dar så är det inte fel att snacka med telia,fick själv hjälp av dom i början.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.