Problem med nät(ingen service)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med nät(ingen service)

Viewing 10 posts - 51 through 60 (of 60 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1457

@steffe 30570 wrote:

Som jag tidigare skrivit så kommer försäkringsbolagen om alla tänker som dig snart att sluta betala ersättning .Försäkringspremier och självrisk är dyrt nog som det är.
    Blev av med en cykel som var 1,5 år gammal,försäkringsbolaget värderade den till 8000 och tog sen 1000 i självrisk,jag fick 7000.
    En ny likadan kostade 12000,jävligt surt att bli fem papp fattigare bara för att nån inte kan skilja på rätt och fel.
    Innan ni säger att stölder inte är så mycke att bry sig om ska ni kanske tänka på de problem som den som blir bestulen drabbas av.Att stjäla från någon kommer alltid att vara fel!

Minipolisen själv x) kör hårt!

frojK
    Member
    Post count: 69

Tänkte se om jag kan få tråden lite mer ontopic igen. (Har dock skrivit det i en annan tråd med… 😉 )
    Fick i fredags en ny lur av Anovo efter att de bytt ut den. Problemet med denna var dock att jag fick ‘Ingen service’ och ett meddelande i telefonen som sa att den inte kunde ringa eller ta emot samtal och att jag var tvungen att återställa via itunes. Efter att detta hänt 4 ggr under loppet av 3 dagar så fick jag nog och lämna in den igen hos Telia som skicka tillbaka den till Anovo.

Antar att trådskaparen inte fick något meddelande om återställning, men jag tänkte kolla ändå om det finns fler orsaker till denna symptom än just låst imei tex?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om du har fått den från telia/anovo så är det inte imei som är problemet,kan vara programvaran som strular.

frojK
    Member

@steffe 30797 wrote:

Om du har fått den från telia/anovo så är det inte imei som är problemet,kan vara programvaran som strular.

mjo misstänkte det med, men efter att ha använt min förra säkerhetskopia från min första iPhone, som jag aldrig haft detta problem med, de första två gångerna och den tredje gången hände under en återställning, och den fjärde hände efter en återställning till helt ny telefon så känns det större än så… 🙁

steffe
    Member

jag tycker att detta verkar vara något du skulle prata med telia eller anovo om,verkar vara garantitrubbel!

frojK
    Member

@steffe 30801 wrote:

jag tycker att detta verkar vara något du skulle prata med telia eller anovo om,verkar vara garantitrubbel!

hehe jo den är förmodligen hos anovo as we speak, lämnade tillbaka den till telia i måndags. Mest surt att vara utan telefonen en gång till

steffe
    Member

@frojk 30817 wrote:

hehe jo den är förmodligen hos anovo as we speak, lämnade tillbaka den till telia i måndags. Mest surt att vara utan telefonen en gång till

Lider med dig,tappade min i en pilsner,skickade den till mumien och fick pröjsa en femhundring för ett nytt batteri,som jag iofs hade fått byta förr eller senare ändå.

frojK
    Member

FYI
    Fick tillbaka en ny iPhone nu, så denna är den tredje i min ägo. Den verkar funka bra just nu så… 🙂

farbro
    Member
    Post count: 1

Hopplös på så såna ,använd som ipal eller leksak

gammaltant
    Member
    Post count: 1

hejsan, kan ngn hjalpa mig. sitter i portugal, laste allt haer, kan inte igenom itunes eftersom sitter inte vid egen dator. forstar inte allt, t. ex. vad bedyter jailbreak? min iphone saekert inte stulen, koepte direkt med abonnemang i telenor butiken. foersoekt redan aterstaell, funkar inte. nagra tips ?

Viewing 10 posts - 51 through 60 (of 60 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.