Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Problem med nedgradering 4.0.1->3.1.2 (3GS)
-
AuthorPosts
-
Hej.
Efter att min hund har uppgraderat min jb 3gs från 3.1.2 till 4.0.1 direkt i iTaunus (9.2.1) har jag haft en del huvubry att nergradera. Min SHSH finns hos cydia (Umbrella) och jag har skrivit om hosts-filen (osx) och rebotat. Sätter telen i DFU (Ja dfu..) och återställer med “iPhone2,1_3.1.2_7D11_Custom_Restore”. iTunes extraherar skiten och sen dyker “Iphone-enheten “iphone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1600)”. Om å om å igen…
Vad kan tänkas lösa detta? Har funderat på att nedgradera iTunes, eller köra in det på nån gammal windows burk. Finns det nån annan approach jag kan ta? Har suttit i ett flertal timmar och testat och googlat.
Väldigt tacksam för erat stora tålamod med idioter som mig!
@iphone1234 74686 wrote:
Hej.
Efter att min hund har uppgraderat min jb 3gs från 3.1.2 till 4.0.1 direkt i iTaunus (9.2.1) har jag haft en del huvubry att nergradera. Min SHSH finns hos cydia (Umbrella) och jag har skrivit om hosts-filen (osx) och rebotat. Sätter telen i DFU (Ja dfu..) och återställer med “iPhone2,1_3.1.2_7D11_Custom_Restore”. iTunes extraherar skiten och sen dyker “jadajada fel 1600 å fan o han mormor osv”. Om å om å igen…
Vad kan tänkas lösa detta? Har funderat på att nedgradera iTunes, eller köra in det på nån gammal windows burk. Finns det nån annan approach jag kan ta? Har suttit i ett flertal timmar och testat och googlat.
Väldigt tacksam för erat stora tålamod med idioter som mig!
hahahahaha, jag har hört många dumma bortförklaringar till uppgraderingar men att skylla på hunden var nog den dummaste jag hört ^^
Hej hittar inte vart man gör en ny tråd så skriver fan här
Köpte en iPhone 3gs igår och jag ska göra ett app store konto och sen ska man ju skriva
in kontonummer sen ska man skriva säkerhets kod vad fan de för kod har testat de jag har på mitt bankomat kort men de funkar inte vad e de för fel? eller vad e de för kod jag ska skriva in?Väldigt tacksam för erat stora tålamod med idioter som mig!
MVHJo men det är säkert =)
@sparrow 74693 wrote:
Hej hittar inte vart man gör en ny tråd så skriver fan här
Köpte en iPhone 3gs igår och jag ska göra ett app store konto och sen ska man ju skriva
in kontonummer sen ska man skriva säkerhets kod vad fan de för kod har testat de jag har på mitt bankomat kort men de funkar inte vad e de för fel? eller vad e de för kod jag ska skriva in?Väldigt tacksam för erat stora tålamod med idioter som mig!
MVHefter du fyllt i kort nummer och giltighetstid ska du fylla i dom 3 sista siffrorna på kortets baksida, men det funkar bara om du har VISA kort eller VISA Elektron kort, går ej med tex Swedbanks Maestro kort eller vad dom heter.
@something 74695 wrote:
efter du fyllt i kort nummer och giltighetstid ska du fylla i dom 3 sista siffrorna på kortets baksida, men det funkar bara om du har VISA kort eller VISA Elektron kort, går ej med tex Swedbanks Maestro kort eller vad dom heter.
Ok tack jag vet jag kom på det sen men nu står det
Din betalningsmetod Avvisades.
Ange en annan betalnings metod men har ju Visa ungdomskort
då ska de väl funka eller?Det står ELECKTRONIC USE ONLY det som du skrev så vafan e de för fel man vill ju att de ska funka
@sparrow 74698 wrote:
Ok tack jag vet jag kom på det sen men nu står det
Din betalningsmetod Avvisades.
Ange en annan betalnings metod men har ju Visa ungdomskort
då ska de väl funka eller?Det står ELECKTRONIC USE ONLY det som du skrev så vafan e de för fel man vill ju att de ska funka
Vilken bank är det du har?
Ungdomskorten för Swedbank funkar ej.
tror inte dom funkar för Nordea heller@something 74700 wrote:
tror inte dom funkar för Nordea hellerJag har Swedbank men jag kan ju ta mammas annars jag ska ju inte ta något som kostar ju så de gör ju inget
Meeeeen angående första inlägget…… Ingen ide?
@something 74700 wrote:
tror inte dom funkar för Nordea hellerVa fan mammas kort funkar inte heller det står din betalnings metod avvisade ange en annan
va fan e detta hjälp?
@iphone1234 74702 wrote:
Meeeeen angående första inlägget…… Ingen ide?
Nej tyvärr fick min igår så vet inte
Snart lägger jag mig under sängen i fosterställning och gråter.. Testade nu med iTunes 9.0.3.15. Nederlaget ligger runt hörnet om ingen har någon bra idé?
Om nån mod har passligt att flytta AppStore utlägget skulle det uppskattas..
Edit: Finns det något sätt att aktivera skiten så man slipper ur emergency fönstret?
@iphone1234 74733 wrote:
Snart lägger jag mig under sängen i fosterställning och gråter.. Testade nu med iTunes 9.0.3.15. Nederlaget ligger runt hörnet om ingen har någon bra idé?
Om nån mod har passligt att flytta AppStore utlägget skulle det uppskattas..
Edit: Finns det något sätt att aktivera skiten så man slipper ur emergency fönstret?
för att aktivera telefonen måste du stoppa in ett kort som är godkänd för telefonen tex är den låst till TELIA måste du aktivera telefonen med ett TELIA kort.
Ja det löser sig med sim-kort.. tack för visat intresse
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.