Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem med SIM kortet
-
AuthorPosts
-
Jag beställde min upplåsta iPhone från USA och fick hem den för en vecka sen. I lördags var jag på fest och en jobbarpolare som också har iPhone registrerade mig till ett iTunes konto på datan så han kunde fixa spel åt mig. I söndags när jag vakna märkte jag att jag inte kunde ringa eller messa och det står längst upp i vänstra hörnet “Ingen server”. Provade med morsans sim kort och det funkade inte heller så det är väl antagligen nån inställning vi kom åt. Hur bör jag göra?
Du råkade inte uppdatera telefonen via iTunes då?
vet faktist inte det var som sagt en bekant som gjorde det och får ej tag på honom, hur nedgraderar jag telefonen isånafall?
@niklaskarlsson 26073 wrote:
vet faktist inte det var som sagt en bekant som gjorde det och får ej tag på honom, hur nedgraderar jag telefonen isånafall?
Om den har blivit uppdaterad med 2.2.1 i iTunes så går det inte att låsa upp den. Det går inte heller att nedgradera så det fungerar att låsa upp.
Vad står det i Inställningar –> Allmänt –> Om?
Version och modemfirmware?
EDIT: Var den upplåst med yellowsn0w eller fake-sim tidigare? Eller fabriksupplåst?
Version: 2.2.1 (5H11)
Modenfirmware: 02.30.03
Vet inte hur den blev upplåst men ska kolla upp det
@niklaskarlsson 26078 wrote:
Version: 2.2.1 (5H11)
Modenfirmware: 02.30.03
Vet inte hur den blev upplåst men ska kolla upp det
Tyvärr, den är låst. Man kan inte nergradera BB på den så du får isf använda fake-sim… tyvärr 🙁
Otur,otur,men om man inte vet vad man gör,och ändå vill ha en iPhone är det kanske bättre att köpa med teliaabb.
Lita aldrig på en “kompis” som inte heller vet vad han gör.Ska man mackla med luren så gör man det själv eller inte alls!herrejösses….. vad är det bästa jag kan göra av situationen? och vad innebär fake sim?
Fake sim är en simkortsadapter som ersätter originalsläden,så att du kan använda andra operatörer.Vet inte hur bra det funkar med ditt bb,om det inte gör det föreslår jag att du går till telia och köper en ny med teliaabb.
Låt de visa människor som kan jailbrejk göra det,om man inte vet vad man gör,så får man skylla sig själv.Men det verkar endå konstigt att den är uppdaterad eftersom telefonen aldrig var inkopplad i datorn, man kan väl inte uppdatera den om den inte är inkopplad. Allt jag vet han gjorde var att fixa ett iTunes konto åt mig och efteråt kunde jag tanka spel från App Store, nån timme senare märkte jag att det stog ingen server
@niklaskarlsson 26110 wrote:
Men det verkar endå konstigt att den är uppdaterad eftersom telefonen aldrig var inkopplad i datorn, man kan väl inte uppdatera den om den inte är inkopplad. Allt jag vet han gjorde var att fixa ett iTunes konto åt mig och efteråt kunde jag tanka spel från App Store, nån timme senare märkte jag att det stog ingen server
Om han har fixat ett iTunes-konto åt dig så att du kan tanka grejjer ifrån AppStore, så borde den väl ha varit kopplad emot en dator(?)
Nej iTunes kontot fixade han på på iTunes hemsida, sen loggade jag in på mobilen och gick sedan in på App store i mobilen och tankade. När jag gick till festen så funkade det att ringa och messa för jag gjorde det där, och nån gång efter han registrerade mig så fanns det ingen server. Är 100% säker att den aldrig var inkopplad i en dator
@niklaskarlsson 26115 wrote:
Nej iTunes kontot fixade han på på iTunes hemsida, sen loggade jag in på mobilen och gick sedan in på App store i mobilen och tankade. När jag gick till festen så funkade det att ringa och messa för jag gjorde det där, och nån gång efter han registrerade mig så fanns det ingen server. Är 100% säker att den aldrig var inkopplad i en dator
Skumt… Vad står det om du kopplar in den i datorn?
Om du har tankat hem nåt från itunes så måste den ha kopplats upp via en dator med sladd eller wifi,och då har du väl inte tittat så noga exakt vad telefonen tankat hem,utan bara klickat ja på allt.
IPHONE TANKAR ÄN SÅ LÄNGE INTE HEM NÅT SJÄLV VIA 3G,DEN MÅSTE KOPPLAS TILL EN DATOR!Men om du redan har en telefon med fullt uppdaterat bb osv så borde det väl bara vara att köra en återställning via iTunes? Eller?
Kan ju inte bli sämre och borde ju inte bli någon skilnad, mer än att den kanske kommer igång igen?
Nån som har bättre koll på importerade lurar får gärna anmärka, men om du redan sitter med senaste uppdateringen och den funkade med det innan borde det ju inte göra något om du återställer den?@steffe 26128 wrote:
Om du har tankat hem nåt från itunes så måste den ha kopplats upp via en dator med sladd eller wifi,och då har du väl inte tittat så noga exakt vad telefonen tankat hem,utan bara klickat ja på allt.
IPHONE TANKAR ÄN SÅ LÄNGE INTE HEM NÅT SJÄLV VIA 3G,DEN MÅSTE KOPPLAS TILL EN DATOR!Caps är väl lite overkill? no?
Men hur som.. går det att uppdatera luren via wifi i samband med att man drar hem någon ny app? Det känns väl inte som att det funkar så? Går väl bara att uppdatera via sladd+iTunes eller?Det låter ju mest som att allt funkade, och någon ny app strulade till det.
Som sagt han registrerade mig bara på iTunes hemsidan utan telefonen kopplad till en dator och fixade ett spel genom wi fi. Jag provade nyss återställa inställningarna på telefonen men det blev ingen skillnad. Men återställa genom itunes kanske funkar
@niklaskarlsson 26154 wrote:
Som sagt han registrerade mig bara på iTunes hemsidan utan telefonen kopplad till en dator och fixade ett spel genom wi fi. Jag provade nyss återställa inställningarna på telefonen men det blev ingen skillnad. Men återställa genom itunes kanske funkar
Testa att återställa via iTunes; det tror jag kommer fungera!
Provade genom iTunes men gick inte. “Problem uppstod vid hämtningen av iPhone-programvara för iPhone-enheten “Niklas Karlssons iPhone” Den begärda resursen hittades inte”
Du skriver att du beställt din Iphone upplåst då e det skit samma vilken version du har om den är upplåst ju! men frågan är hur var din telefon upplåst? med Yellowsn0w? eller upplåst från Appel själv eller det företaget som säljer upplåsta telefoner.???
Han beställde den från USA,om den inte var låst till AT&T,så är det nåt som är jävligt skumt.
Om man svartimporterar prylar själv,så riskerar man sånt här.Man ska nog inte lita på vad kompisar som sannolikt inte vet går runt och snackar.Innan man beställer så ska man kolla upp vad som gäller,ALLA iphoner som äpplet säljer i USA är låsta till AT&T.
Om man är osäker så kan det vara bra att kolla med återförsäljarna i sverige(för iPhone:telia).
Mycke av problemen här på forumet handlar om utlandsköpta och/eller hackade lurar.
Att tro att man utan tillräckliga kunskaper bara kan beställa en lur på nån hemsida och sen be nån kompis som vet ännu mindre fixa den och sen tro att den ska funka är nog inte så smart va?Lura på nån annan din odugliga telefon och köp sen en ny hos telia,med abb,så slipper du problem. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.