Problem med Springmobil

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med Springmobil

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Har jailbreakat en telefon köpt från Telia i Sverige. Allt funkade fint, men mitt problem är att SIM-kortet från Springmobil (tillhör Tele2) inte funkar för telefonsamtal. Telefonen säger “ingen service”, trots att SIM-kortet är upplåst.

Någon?

Maynard

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Jailbreak och upplåsning är inte samma sak.

Q: Vad är jailbreaking?
    A: Du modifierar mobilens operativsystem vilket ger dig möjligheten till att installera icke-signerad programvara. Alltså program som Apple inte har godkänt.

D.v.s. Jailbreak låser inte upp telefonen.

Men däremot med upplåsning så kan du använda vilken operatör du vill till din telefon. Tyvärr finns det ingen mjukvaruupplåsning till iPhone 3G än, utan du måste köpa ett såkallat SIM-upplåsningskort som lurar telefonen att det sitter ett godkänt SIM-kort i.

Maynard
    Member

Då förstår jag. Äntligen. Blir att vänta på en mjukvaru-upplåsning med andra ord.

0704440333
    Member

Felmeddelande

To

jompao
    Member
    Post count: 456

@maynard 11291 wrote:

Har jailbreakat en telefon köpt från Telia i Sverige. Allt funkade fint, men mitt problem är att SIM-kortet från Springmobil (tillhör Tele2) inte funkar för telefonsamtal. Telefonen säger “ingen service”, trots att SIM-kortet är upplåst.

Någon?

Maynard

Jag blir lite förvånad att man går och köper en iPhone låst till Telia innan man har kollat upp om det ens går att använda hos den operatör man har tänkt…

Kanske finns någon i närheten där du bor från forumet som har koll på läget med Yellowsnow, nedgradering av baseband etc. om det nu ens är möjligt beroende på bootloader version och firmware.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.