Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Problem på tåget?
-
AuthorPosts
-
Jag får ingen koppling på tåget båstad helsingborg ,men mina kompisar får med sin iphone:mad: Jag har ett E längst uppe i vänster hörn och dom har 3G ,kör jag bara med vanliga nätet. Konstigt isåfall ..har 3G aktiverat . Någon som vet varför? Har aldrig sett 3G uppe i det hörnet ska det stå det?
Ny Iphone användare :laugh:Jag kör med Telia prata på fri surf alltid.
jo de ska stå 3g där ifalll det är aktiverat o så. står de alltid E, så kan man eventuellt misstänka att du använder ett gammalt simkort som inte stöder 3g.
så var det för mig. fick ett nytt direkt på teliabutiken på väla, sen funkar 3g riktit bra.@tehfiskk 41801 wrote:
jo de ska stå 3g där ifalll det är aktiverat o så. står de alltid E, så kan man eventuellt misstänka att du använder ett gammalt simkort som inte stöder 3g.
så var det för mig. fick ett nytt direkt på teliabutiken på väla, sen funkar 3g riktit bra.Ok så e det säkert har ett gammalt kort 😮 Tx tehfiskk:)
Ringde telia för att beställa kort och han sa att jag har 3G kort. Beställde ändå nytt ,man vet ju aldrig. Vet att kortet är några år gammalt. Vad kan det annars va om inte kortet är orsaken?
bra fråga, i Helsingborg har ja full 3g täckning med min 3gs iaf i stort sett överallt. så funkar de inte för dig med telia abb o 3g aktiverat, så bör de vara simkortet.
mitt simkort var nog närmre 4 år gammalt när ja bytade de. jag behöll ju mitt gamla sim när jag fick iphonen, eftersom jag hade ett obundet telia abb sen tidigare.
hoppas de löser sig 😛 hade 6mbit download på välaparkeringen enligt tptest. 🙂
“E” blir nog bara runt 0.2mbit hastighet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.