Problem vid sms

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem vid sms

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • callep
    Member
    Post count: 15

    Hej

    Har en iPhone 3G, jailbroken & upplåst med ultrasn0w. Har Glocalnet som operatör…
    Jag får mina sms minst 10 min efter de har skickats, alltså ifall en kompis skickar ett sms till mig 10.00 så får jag det tidigast 10.10… Fruktansvärt jobbigt. Ibland kan det ta upp till en timme innan jag får smset, och då är det för att jag antingen skickar iväg ett sms eller ringer någon. Det är precis som att jag måste skicka sms eller ringa för att den ska kunna ta emot nya sms…

    Någon som vet vad problemet kan vara?

    Tack på förhand!

    robertaxin
    Member
    Post count: 31

    @callep 40679 wrote:

    Hej

    Har en iPhone 3G, jailbroken & upplåst med ultrasn0w. Har Glocalnet som operatör…
    Jag får mina sms minst 10 min efter de har skickats, alltså ifall en kompis skickar ett sms till mig 10.00 så får jag det tidigast 10.10… Fruktansvärt jobbigt. Ibland kan det ta upp till en timme innan jag får smset, och då är det för att jag antingen skickar iväg ett sms eller ringer någon. Det är precis som att jag måste skicka sms eller ringa för att den ska kunna ta emot nya sms…

    Någon som vet vad problemet kan vara?

    Tack på förhand!

    Googlade lite och hittade denna sida där de en person skrivit angående push-funktionen. Kan vara värt att titta på kanske 🙂

    Jailbreak Users Still Have Problems with Push Notification? – Page 3 – xSellize

    callep
    Member
    Post count: 15

    Så, om jag förstod det rätt så ska jag stänga av Push?

    robertaxin
    Member
    Post count: 31

    @callep 40704 wrote:

    Så, om jag förstod det rätt så ska jag stänga av Push?

    Ja verkar som det, du får helt enkelt testa dig fram. Behöver ju inte alls vara det men kan ju vara värt att kolla.

    callep
    Member
    Post count: 15

    Testade att stänga av Push, men det var fortfarande samma sak…
    Tack ändå =)

    Någon annan som vet vad det kan bero på?

    callep
    Member
    Post count: 15

    Nu har det även börjat klabba när man ska ringa till mig… Man kommer inte fram, akut behov av hjälp nu!

    imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

    @callep 40782 wrote:

    Nu har det även börjat klabba när man ska ringa till mig… Man kommer inte fram, akut behov av hjälp nu!

    Samma här 🙁

    Robert L
    Member
    Post count: 403

    Provat att göra en recovery?

    callep
    Member
    Post count: 15

    @robert L 40836 wrote:

    Provat att göra en recovery?

    Jepp, och det är fortfarande samma klabb… Snart slänger jag skiten i väggen, haha. Humöret börjar tryta

    callep
    Member
    Post count: 15

    Har fortfarande problem, ingen som har någon lösning på problemet?

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    @callep 44923 wrote:

    Har fortfarande problem, ingen som har någon lösning på problemet?

    Laggar SMS och droppar den calls med andra SIM-kort än Glocalnet? Och du har kört en fullständig Restore som ny telefon och inte dragit in ngn gammal backup?

    diflover
    Member
    Post count: 178

    Jag fick min Iphone 3gs 16gb svart i fredags! 😀
    Är jätte nöjd över den! 😀

    Så skickar han ett sms till mig.
    Jag får det inte.
    Han skickar ett till.
    Jag får det inte.

    Jag skickar ett till han.
    Han får det.
    Han svarar.
    Jag får det.

    Vad menas med det?
    Jag fick inge sms när han började att smsa men när jag gjorde det gick det galant…

    Vet någon vad felet kan vara?
    Tacksam för hjälp! 🙂

    Mevvan
    Member
    Post count: 112

    @callep 40679 wrote:

    Hej

    Har en iPhone 3G, jailbroken & upplåst med ultrasn0w. Har Glocalnet som operatör…
    Jag får mina sms minst 10 min efter de har skickats, alltså ifall en kompis skickar ett sms till mig 10.00 så får jag det tidigast 10.10… Fruktansvärt jobbigt. Ibland kan det ta upp till en timme innan jag får smset, och då är det för att jag antingen skickar iväg ett sms eller ringer någon. Det är precis som att jag måste skicka sms eller ringa för att den ska kunna ta emot nya sms…

    Någon som vet vad problemet kan vara?

    Tack på förhand!

    Säker på att det är din iphone det är problem med då? Låter mer som om det är fel på simkortet tycker jag. Har haft liknande problem och då var det simmet. Testa kortet i en annan lur också. Kolla med operatören Glocalnet i detta fall så kanske det går att lösa.;)

    callep
    Member
    Post count: 15

    @freebo 44943 wrote:

    Laggar SMS och droppar den calls med andra SIM-kort än Glocalnet? Och du har kört en fullständig Restore som ny telefon och inte dragit in ngn gammal backup?

    Nej, när jag i början hade Telia kontantkort så funkade det galant.

    Och när jag haft mitt sim i andra telefoner har det aldrig varit något problem, bara när jag har den i min iFån.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.