program för avi?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone program för avi?

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Member
    Post count: 76

Hej!

Någon som vet något program som kan spela upp .avi lr liknande i iphone?
    Har bara hittat program för .mov

Tack på förhand!

steffe
    Member
    Post count: 2452

Filformatet .avi stöds inte,skaffa ett konverteringsprogram till datorn (dom flesta är gratis),konvertera till ett format som stöds,för över med itunes.

dejevad
    Member

kan du ge något exempel på program som kan konvertera ifrån .avi till t.ex .mov?

EDIT: Hittade ett program som heter Super… det är kanon
    Har t.om iphone inställningar i programmet så det kan jag rekommendera

steffe
    Member

.AVI to PSP converter tror jag det heter,det finns också iPhone/iPod file converter.
    Du ska nog helst konvertera till m4-format,funkar bra.

dejevad
    Member

vad behöver jag för program i iphone då för att kunna spela upp ex. en film som jag gjort om till m4 format?

QeuDee
    Member
    Post count: 463

EDIT: förlåt, fel information…

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Har man en avi med tillhörande undertextfil (.srt) så är Winnydows: XviD4PSP ruggigt bra. Det är bra annars med, men den integrerar texten i den färdiga fil(m)en. Använder det själv.
    Bläddra ner till mitten av sidan på länken.

Vill du inte läsa om det så laddar du ner det med denna länk: http://www.winnydows.com/request.php?39

dejevad
    Member

men hur för jag över en .avi fil då? går inte igenom itunes ju

steffe
    Member

Om du konverterar den med nåt av de föreslagna konverteringsprogrammen,så kan du föra över filerna i itunes och spela upp dom med den mediaspelare som är standard i alla iphoner.(ipodikonen!)

r_o_n
    Member

@dejevad 29302 wrote:

men hur för jag över en .avi fil då? går inte igenom itunes ju

Läser du ens svaren du får i tråden? Det står ju redan i andra inlägget att man inte kan spela avi i iPhone. edan får du en massa tips om hur du ska göra.

Så de svar dy behöver har du redan fått…

eRensson
    Member
    Post count: 48

@r_o_n 29308 wrote:

Läser du ens svaren du får i tråden? Det står ju redan i andra inlägget att man inte kan spela avi i iPhone. edan får du en massa tips om hur du ska göra.

Så de svar dy behöver har du redan fått…

Du var inte heller helt bäst på att läsa?

QeuDee skrev: VLC4IPHONE kan ju spela upp .AVI i iphonen ?

Googla lite, funkar tydligen.. DiskAid för att flytta över filer..

QeuDee
    Member

VLC for the iPhone (VLC4iPhone) Supports XviD, FLAC, MPEG4, AVI, and More!

men behöver ändå hjälp, ja vill kunna merga SRT filer i AVI filerna… tips?

r_o_n
    Member

Jo, men läs mer om programmet. Det klarar inte landscape och är väldigt segt att spela i. Dessutom så har jag efter 10 minuters sökande inte hittat en “levande” nerladdningslänk till senaste versionen 1.6. Beta 0.99 finns att hitta iaf.
    Dessutom är nerladdningslänken efter artikeln död….

Det jag tipsade om är väldigt bra även till annat. Har man, hypotetiskt sett, 5-6 avsnitt av en serie i avi så kan man dra ner undertextfiler från ex.vis undertexter.se sedan laddar man textfil och avi i programmet och ställer utfil till .avi igen. På så vis har man en textad avi. Sedan drar man igång Nero vision. Där gör amn det till en dvd med menyer m.m.
    Samt att man även fixar bra film till iPhone. Dess egna spelare klarar jobbet bättre

QeuDee
    Member

@r_o_n 29379 wrote:

Jo, men läs mer om programmet. Det klarar inte landscape och är väldigt segt att spela i. Dessutom så har jag efter 10 minuters sökande inte hittat en “levande” nerladdningslänk till senaste versionen 1.6. Beta 0.99 finns att hitta iaf.
    Dessutom är nerladdningslänken efter artikeln död….

Det jag tipsade om är väldigt bra även till annat. Har man, hypotetiskt sett, 5-6 avsnitt av en serie i avi så kan man dra ner undertextfiler från ex.vis undertexter.se sedan laddar man textfil och avi i programmet och ställer utfil till .avi igen. På så vis har man en textad avi. Sedan drar man igång Nero vision. Där gör amn det till en dvd med menyer m.m.
    Samt att man även fixar bra film till iPhone. Dess egna spelare klarar jobbet bättre

jag själv har tatt bort VLC för den e skiiiiit laggig, gillar min iPod videospelare, men ja vill gärna ha text med i videon, det programmet du tipsa om kräver framework 3.0 eller vad det nu heter XD kan du inte nått lättare program?

r_o_n
    Member

@qeudee 29381 wrote:

jag själv har tatt bort VLC för den e skiiiiit laggig, gillar min iPod videospelare, men ja vill gärna ha text med i videon, det programmet du tipsa om kräver framework 3.0 eller vad det nu heter XD kan du inte nått lättare program?

Framework är ett vanligt tillägg i windows, visual basic. Inget kosntigt att lägga in det. Du märker det inte.

dejevad
    Member

Jag har precis konverterat en .avi fil till mp4 och den har hamnat i itunes under fliken “filmer” i menyraden till vänster (bibloteket) men när jag går in på min iphone i itunes (fliken enheter till vänster) och går till fliken filmer där så finns den inte med… hur får jag över den då till iphonen med sync?

steffe
    Member

I syncläget klicka på filmer,synca (tar en stund),klart!

dejevad
    Member

@steffe 29398 wrote:

I syncläget klicka på filmer,synca (tar en stund),klart!

U lost me at syncläget 🙂

dejevad
    Member

HITTADE DET NU… jag som inte scrollade ner bara DOH!

steffe
    Member

Gôtt,hoppas det fixade sig!

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Använd programmet Videora för att konvertera filmer, om ni har -srt filen i samma mapp så bränner den in texten i filmen automatisk. Programmet är gratis, har många tillval och är ganska så snabb.

dejevad
    Member

japp det gjorde det. Funkar utmärkt tack så mycket

QeuDee
    Member

@r_o_n 29386 wrote:

Framework är ett vanligt tillägg i windows, visual basic. Inget kosntigt att lägga in det. Du märker det inte.

den vill inte installeras 🙁 det säger att det har uppstått ett fel o lägger en ikon på skrivbordet, när ja trycker på den börjar den installera om

QeuDee
    Member

@ponyboy 29430 wrote:

Använd programmet Videora för att konvertera filmer, om ni har -srt filen i samma mapp så bränner den in texten i filmen automatisk. Programmet är gratis, har många tillval och är ganska så snabb.

ska pröva 🙂

stickaaan
    Member
    Post count: 259

Är det inte meningen att avi filmer skulle kunna läsas direkt i iphone nu? Jag är ganska säker på att jag läste det.. om det nu funkar, hur fan går jag in filmerna i mitt bibliotek?

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.