QuickPwn – Nytt Windows jailbreakverktyg

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak QuickPwn – Nytt Windows jailbreakverktyg

Viewing 28 posts - 1 through 28 (of 28 total)
  • Author
    Member
    Post count: 86

Gå till
    blog.iphone-dev.org
    Har inte testat ännu men det de gör är ju kanon.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

QuickPwn jailbreakar telefonen utan att du behöver återställa firmwaren – mycket smidigare!

william_3000
    Member
    Post count: 111

QuickPwn ska också vara säkrare, Den är gjord på en ny exploit…

Kanske något för dem som vill jailbreaka sina 3G-lurar, Dock endast Windoes.

Timmylilly
    Member
    Post count: 35

Om jag läste rätt så Jailbreakar den bara 2.0.1 firmwire:n än?

Victorius
    Member
    Post count: 88

Jag har inte läst på så mkt om jailbreak men jag undrar ifall man fortfarande kan hänga i appstore och tanka program där fortfarande om man har jailbreakat?
    För det är jävligt lättanvänt tkr jag 🙂

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@victorius 9798 wrote:

Jag har inte läst på så mkt om jailbreak men jag undrar ifall man fortfarande kan hänga i appstore och tanka program där fortfarande om man har jailbreakat?
    För det är jävligt lättanvänt tkr jag 🙂

Japp det går – inga problem alls 🙂

Victorius
    Member
    Post count: 88

@iPhoneinfo.se 9804 wrote:

Japp det går – inga problem alls 🙂

jasså? trodde det var därför man folk inte hade jailbreakat typ. Aja men då kanske man ska börja fundera på en jailbreak framöver. För det är ju endel grejer jag vill göra som inte går utan jailbreak.

chaoos
    Member
    Post count: 9

Jag har precis jailbreakat min iPhone 3g och allt flyter på fint hitills, hade alla mina kontakter och media kvar. Nu när jag kopplar in den till datorn för första gången så frågat den ifall jag vill ställa in iphonen som en ny iphone eller återställa från säkerhetskopian utav “min gammla iphone”. Vilken ska jag välja? Vad händer om jag väljer att ställa in som en ny iphone? Försvinner alla mina kontakter, media osv?

jojja
    Member
    Post count: 21

Tänkte åxå breaka min, men dock så dyker QuickPwn för mig, altså crashar..:(

perk
    Member
    Post count: 356

@jojja 9881 wrote:

Tänkte åxå breaka min, men dock så dyker QuickPwn för mig, altså crashar..:(

använder du rätt fil?
    jag körde den customfilen som winpwn gjorde, då krashade de för mig.
    tog ja originalfilen så gick de.

jojja
    Member

Nä, jag vill tycka att jag använder rätt fil dvs den som man laddar ner från Apple..
    “iPhone1,1_2.0.2_5C1_Restore”

Jag har uppgraderat Luren innan….det som är lite lustigt är att jag har provat på två olika datorer o den crashar på samma “metod”…( file: nor/img3nor (0755), size = 13616) i det läget..:(

perk
    Member
    Post count: 356

@jojja 9885 wrote:

Nä, jag vill tycka att jag använder rätt fil dvs den som man laddar ner från Apple..
    “iPhone1,1_2.0.2_5C1_Restore”

Jag har uppgraderat Luren innan….det som är lite lustigt är att jag har provat på två olika datorer o den crashar på samma “metod”…( file: nor/img3nor (0755), size = 13616) i det läget..:(

iPhone1,2_2.0.1_5B108_Restore.ipsw
    den filen använde jag iaf..

Vet att det står 2.0.1 i den, men först uppdaterade jag den via itunes, då blev den helt standardinställd från apple.
    sen körde ja quickpwn med den här filen, när allt var klart så hade jag version 2.0.2 jailbreakad.

MeXii
    Member
    Post count: 69

“QucikPwnade” min 3G innan (med 2.0.2), funkade RIKTIGT bra och gick riktigt snabbt. Fin boot logo fick jag med.

jojja
    Member

Rackarns vad “lurigt”.. Den fil jag laddade ner via appel hade inte samma “storlek” som den jag igår uppgraderade med. Jag tog den fil “iPhone1,2_2.0.2_5C1_Restore.ipsw” ´sóm jag använde igår å då funkade det…men inte med den som jag tankade ner via apple och en dator..

Så nu är man tillbaka igen..:D

Så “Perk” tack för att du fick mig att tänka lite “längre”..:D

chaoos
    Member
    Post count: 9

@mexii 9890 wrote:

“QucikPwnade” min 3G innan (med 2.0.2), funkade RIKTIGT bra och gick riktigt snabbt. Fin boot logo fick jag med.

Hur ser det ut i ditt iTunes nu? För mig står det att “Övrigt” tar upp ca 5gig och då har jag ingen musik, inga videos etc. Mycket knepigt

Funkar dina apps som du hade ifrån appstore tidigare? Alla mina appstore-apps ploppar upp i 3 sek och försvinner sedan

Markc2
    Member
    Post count: 8

En dum fråga kanske? Hur får man tag på IPSW filen? Jag kör via XP, vad hämtar jag den efter den är nedladdad?

CeEss
    Member
    Post count: 50

Om du hämtar den via iTunes hamnar den i “C:Documents and Settings”ditt användarnamn”Application DataApple ComputeriTunesiPhone Software Updates”

MeXii
    Member
    Post count: 69

@chaoos 9892 wrote:

Hur ser det ut i ditt iTunes nu? För mig står det att “Övrigt” tar upp ca 5gig och då har jag ingen musik, inga videos etc. Mycket knepigt

Funkar dina apps som du hade ifrån appstore tidigare? Alla mina appstore-apps ploppar upp i 3 sek och försvinner sedan

Allt funkar utmärkt.

Mina apps jag lagt in via iTunes behövde jag inte lägga in igen, utan de bara börja fungera, behövde alltså inte göra någon återställning eller dyl.

iItunes står det jag använt 886 mb övrigt och 2 gb musik, vilket stämmer.

Mina app store apps funkar också prima.

Markc2
    Member

Tack för svaret CeEss. Men det jag menar var hur hämtar jag hem det via iTunes?

En annan fråga, fungerar detta även till 2G telefoner?

CeEss
    Member
    Post count: 50

@markc2 9917 wrote:

Tack för svaret CeEss. Men det jag menar var hur hämtar jag hem det via iTunes?

En annan fråga, fungerar detta även till 2G telefoner?

QuickPwn uppdaterar inte din iPhone, jailbreakar endast. Så innan du jailbreakar ska du uppdatera den som vanligt i iTunes, å då kommer ju firmware-filen att laddas ner.

Markc2
    Member

Jag har hittat IPSW filen. Dock får jag felmeddelande då jag ska öppna QuickPwn. Det står följande:

“QuickPwn-GUI.exe- Programfel
    Det gick inte att initiera programmet korrekt (0x0000135). Klicka på OK för att avsluta programmet.

Någon som vet hur jag ska göra? Vill väldigt gärna få detta att fungera.

Markc2
    Member

Fick det att fungera då jag fixade net frame.

Några tips på bra apps i cydia med firmware 2.0.2

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Det funkar med 2.02, hipp hurra.

För att hitta .ispw-filen så leta i dolda mappar och filer, om ni inte vet hur man hittar den.

Alla dem som inte har 2.02-filen får akta med att inte låta iTunes återställa mobilen helt. Bara så att ni får ner package-filen.

jogge
    Member
    Post count: 58

@mossarelli 10014 wrote:

Det funkar med 2.02, hipp hurra.

För att hitta .ispw-filen så leta i dolda mappar och filer, om ni inte vet hur man hittar den.

Alla dem som inte har 2.02-filen får akta med att inte låta iTunes återställa mobilen helt. Bara så att ni får ner package-filen.

Har laddat ner den ispw filen men när jag ska köra igång programmet med den filen så kommer det upp ett fel och programmet stängs, men kör jag med 2.0.1 filen så går det, hur kan det va?

ProsaCC
    Member
    Post count: 44

Funderar på att vänta tills nästa Pwnage tool kommer ut, så man slipper uppdatera till 2.0.2 och dess baseband update. Har detta nån betydelse eller?

Från devteam:

If you want to update to 2.0.2 then use the normal iTunes update to get to 2.0.2 and then use QuickPwn to Pwn, Jailbreak and Activate, remember that the 2.0.2 update includes a baseband update for the 3G iPhone, so depending what your long term intentions are for the phone, update wisely, of course in the upcoming PwnageTool application you’ll be able to create a custom ipsw without the baseband update enabled.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@jögge 10082 wrote:

Har laddat ner den ispw filen men när jag ska köra igång programmet med den filen så kommer det upp ett fel och programmet stängs, men kör jag med 2.0.1 filen så går det, hur kan det va?

Tanka 2.02 från iTunes. Sen Pwn.

storpack
    Member

release candidate 3 finns nu för nedladdning

storpack
    Member
Viewing 28 posts - 1 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.