Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Rädda jailbreakad iPhone 2G med trasig hårdvara?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har en jailbreakad iPhone 2G som jag har fått av en kompis.
Jag skulle återställa den i iTunes för att få bort allting på den och sedan uppdatera den men den måste ha låst sig då itunes inte visar någon information om den när jag kopplar in den, IMEI nummer etc, PLUS att själva telefonen inte visar något tecken på liv (laddningsloggan) eller lliknande.
Jag har försökt att återställa den med en rad olika guider, program som jag har hittat genom Google(ex på iClarified), men problemen blir som följer:
1) Återställa i iTunes går tills precis i slutet då det kommer fram ett meddelande i stil med “iphone-enheten “iphone” kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod(6)” Dessa meddelanden kan variera!Före detta, när Itunes har funnit min iphone så står det att de har hittat en iphone i återhämningsläge
(Kan tillägga att iphonen lyser upp, äpplet och “laddningsremsa” kommer upp när jag försöker återställa den, men det försvinner ju också i sista sekund)2) När jag försökt att använda mig utav olika iwps + program (Redsn0w, Pwn etc.)går det dåligt precis i slutet för då kommer det upp ett meddelande att “Failed to connect Apple Mobile Device”
3) Avslutningsvis kan jag tillägga att telefonen har gått igenom en smärre misshandel och därför fungerar inte lås-knappen så kan inte starta om den på det sättet, och inte heller då när jag har gått igenom olika jailbreakingprogram, då det oftast är det avslutande steget.
Jag har testat det här på två olika datorer så att det inte ska ha varit något fel på dem ist för mobilen.
Jag kör Windows Vista
Jag tar emot ALL hjälp jag kan få. Vill inte ta med min 2G till Antikrundan redan 🙁 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.