Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Radera allt personligt men lämna kvar allt annat?
-
AuthorPosts
-
Kan man radera allt personligt i en iPhone och låta filmer, musik och övrigt ligga kvar i telefonen?
Alltså bort med innehåll i telefonbok, kalender, anteckningar m.m.
Vad händer med de köpta programmen som man har i iTunes om man sedan skaffar en ny lur?Eller måste man radera allt för hand?
Finns det en guide isf hur man “avpersonifierar” en iPhone?Ska skaffa ett pottabb. på tre för 199 kr/månad (som man får ringa upp) + 99kr/månad för telefonen och engångskostnad 2695 kr
Vad jag har förstått så det du har köpt med ditt iTunes konto stannar där och har inget med telefonen att göra 🙂
Skulle göra precis samma sak här om kvällen.
Provade med återställ under inställningar och allmänt. Tog ca 2h som utlovat, sedan hängde den sig på att starta upp. Satte den i “Återställnings mode” och sedan blev det återställning USB sladd och iTunes. 🙁
På det så vägrade iTunes återställa med 3.0, utan det gick bara göra med 3.0.1… Som tur är gick det jailbreaka den med redsn0w och 3.0.1 då jag hade kvar filerna för 3.0.
Nu är den definitivt återställd och utan spår av mina data eller inställningar.
Tack för era svar.
Så man gör återställningen till fabrik i iTunes. Sedan måste man jailbreaka den igen för att sedan synka den i iTunes och ha allt som har med outlook avbockat så att den inte synkar detta?Jag ville slippa behöva göra en ny jailbreak med det strul detta kan medföra.
Så redsn0w finns till 3.01? Ligger det någon fil och/eller guide upp för detta ändamål?
om du har en dator till som du kan lägga in iTunes i och inte ha några kontakter eller dyligt inlaggt så kan du syncka.Bocka bara för att syncka med det,låt program och annat vara så funkar det.Jag har gjort det då jag sålde en iPhone.
@mrcabelguy 39358 wrote:
om du har en dator till som du kan lägga in iTunes i och inte ha några kontakter eller dyligt inlaggt så kan du syncka.Bocka bara för att syncka med det,låt program och annat vara så funkar det.Jag har gjort det då jag sålde en iPhone.
Ok, en dator med outlook som inte används på den datorn så synkar man med ett tomt outlook.
Tack. 🙂Funkar skit bra.
@r_o_n 39355 wrote:
Tack för era svar.
Så man gör återställningen till fabrik i iTunes. Sedan måste man jailbreaka den igen för att sedan synka den i iTunes och ha allt som har med outlook avbockat så att den inte synkar detta?Jag ville slippa behöva göra en ny jailbreak med det strul detta kan medföra.
Så redsn0w finns till 3.01? Ligger det någon fil och/eller guide upp för detta ändamål?
Enda skillnaden är att du använder backupfilerna för 3.0 och inte de nya för 3.0.1 som iTunes skapat. Ingen ny version av RS eller så.
Jag tror det var jailbreaket som ställde till det för iPhonen när den skulle återställa sig själv. Utan JB, appsynk mm så hade det nog funkat med “återställ” som det är tänkt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.