Råkat ”formatera” ihpone, och den har stannat

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Råkat ”formatera” ihpone, och den har stannat

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Hej
    Hej jag har en Iphone 3GS, jag ville formatera den och gick
    in på inställningar och valde ”ta bort allting” (är inte säker på att det henne så). Men du har den ”formaterat” i över 4 timmar och inget har hänt. Det e bara en svart skärm med apple märket i mitten.

Så min fråga är, vad ska jag göra :confused:

(jag har kopplat den till ström källa så att den inte stängs av)

tacksam för svar

//orolig

seno
    Member
    Post count: 53

kopplar du den till itunes kommer den att vilja att den uppdateras till os 3.1
    gör du det så har du fixat din problem, men med os 3.1 kan du inte sedan jaibraka och låsa upp din telefon.
    mitt råd är att du laddar ner ipsw fil till din telefon(vet inte vilken 3g,3gs eller 2g)
    och sedan när du kopplar din telefon till itunes när den vill att du ska uppdatera så klickar du ok och sedan trycker du ner skift tangent medan du trycker på uppdatera. sedan navigerar du till filen du laddade ner och väljer denlink till iphone ipsw filer Download iPhone Firmware Files (All at One Place) | iPhone | iPhoneHeat
    du kan också läsa lite här iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.0 3G iPhone (Windows) [Updated] om hur du yailbreakar din iphone.
    men som sagt uppdatera inte till 3.1 om du inte hade redan den på din tel.

Akilles.Akilles
    Member

@seno 42900 wrote:

kopplar du den till itunes kommer den att vilja att den uppdateras till os 3.1
    gör du det så har du fixat din problem, men med os 3.1 kan du inte sedan jaibraka och låsa upp din telefon.
    mitt råd är att du laddar ner ipsw fil till din telefon(vet inte vilken 3g,3gs eller 2g)
    och sedan när du kopplar din telefon till itunes när den vill att du ska uppdatera så klickar du ok och sedan trycker du ner skift tangent medan du trycker på uppdatera. sedan navigerar du till filen du laddade ner och väljer denlink till iphone ipsw filer Download iPhone Firmware Files (All at One Place) | iPhone | iPhoneHeat
    du kan också läsa lite här iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.0 3G iPhone (Windows) [Updated] om hur du yailbreakar din iphone.
    men som sagt uppdatera inte till 3.1 om du inte hade redan den på din tel.

tack för din tid :), min telefon är redan upplåst så ska jag ladda ner 3,1 eller inte? Jag är inte så bra på det här…
    Jag har 3gs.
    vad e yailbreakar?

Akilles.Akilles
    Member

När jag kopplar mobilen till datorn så svarar den inte, allså den kommer inte upp på itunes… så jag kan inte ladda ner något.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@akilles.Akilles 42905 wrote:

När jag kopplar mobilen till datorn så svarar den inte, allså den kommer inte upp på itunes… så jag kan inte ladda ner något.

Prova att återställa genom dfu-mode. Stäng av din iphone och koppla den till datorn, ha itunes på. Håll i sleep button och home button i 10 sekunder Forumbilder.se hostar denna bilden. Efter 10 sekunder släpper du sleep knappen och fortsätter att hålla i home knappen tills det dyker upp en popup i itunes som säger “itunes has detected an iphone in recovery mode” Forumbilder.se hostar denna bilden. Då kan du återställa din iphone.

Akilles.Akilles
    Member

@ponyboy 42913 wrote:

Prova att återställa genom dfu-mode. Stäng av din iphone och koppla den till datorn, ha itunes på. Håll i sleep button och home button i 10 sekunder Forumbilder.se hostar denna bilden. Efter 10 sekunder släpper du sleep knappen och fortsätter att hålla i home knappen tills det dyker upp en popup i itunes som säger “itunes has detected an iphone in recovery mode” Forumbilder.se hostar denna bilden. Då kan du återställa din iphone.

iTunes håller på och laddar ner ett program nu. men skulle jag instalera 3,1, för att min mobil är upplåst?

Kungen
    Member
    Post count: 985

@akilles.Akilles 42915 wrote:

iTunes håller på och laddar ner ett program nu. men skulle jag instalera 3,1, för att min mobil är upplåst?

Nej du ska ha 3.0,om du vill kunna jailbreaka och låsa upp den!

Akilles.Akilles
    Member

när jag trycker på återsäll så står det att den kommer att, allt kommer att återställas och den kommer att installera den senaste programvaran. hur gör jag för att installera 3,0 då? jag har ju 3gs om någon skulle kunna länka är jag tacksam…

seno
    Member
    Post count: 53

vad hade du för os innan? 3.1 eller 3.01 eller 3.0
    du har fått en link där du kan ladda lite olika os

Kungen
    Member

@akilles.Akilles 42929 wrote:

när jag trycker på återsäll så står det att den kommer att, allt kommer att återställas och den kommer att installera den senaste programvaran. hur gör jag för att installera 3,0 då? jag har ju 3gs om någon skulle kunna länka är jag tacksam…

Ladda ner en 3.0 FW, exempelvis från iclarified.com
    Sen går du in i iTunes och håller in skift knappen (om du kör windows, annars alt, om du kör mac) samtisigt som du trycker på återställ. Då får du fram en ruta där du letar fram till 3.0 an, väljer den och återställer 🙂

andlin
    Member
    Post count: 99

@kungen 42944 wrote:

Ladda ner en 3.0 FW, exempelvis från iclarified.com
    Sen går du in i iTunes och håller in skift knappen (om du kör windows, annars alt, om du kör mac) samtisigt som du trycker på återställ. Då får du fram en ruta där du letar fram till 3.0 an, väljer den och återställer 🙂

Har inte Apple spärrat mot att återställa 3GS med något längre än 3.1??

Kungen
    Member

@andlin 42968 wrote:

Har inte Apple spärrat mot att återställa 3GS med något längre än 3.1??

Ingenting jag vet om, det enda jag vet är att det inte går att nergradera från 3.1 till 3.0

andlin
    Member
    Post count: 99

@kungen 42972 wrote:

Ingenting jag vet om, det enda jag vet är att det inte går att nergradera från 3.1 till 3.0

Testade nyss med min 3GS, det går inte att återställa till 3.01 eller 3.0.

Vill du köra återställning får du 3.1.

/Andreas

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.