Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Råkat tagit bort safari och voice control….
-
AuthorPosts
-
Tjenix!
Har ett litet problem….vi råkade deleta safari och voice control på min iphone 3gs….hur får man till baka dessa igen? Någon som vet?
@-JB- 49650 wrote:
Tjenix!
Har ett litet problem….vi råkade deleta safari och voice control på min iphone 3gs….hur får man till baka dessa igen? Någon som vet?
Råkade? :laugh:
Återställ i iTunes.
Japps var när den var precis ny….vi satt och prova flytta och ta bort….viste inte ens va det va då…. men då måste man väl återställa den helt? Försvinner inte allt då? Kan man inte bara få tillbaka dom 2 programen?
@-JB- 49653 wrote:
Japps var när den var precis ny….vi satt och prova flytta och ta bort….viste inte ens va det va då…. men då måste man väl återställa den helt? Försvinner inte allt då? Kan man inte bara få tillbaka dom 2 programen?
Du…har du testat att “svepa” ditt finger från höger till vänster? Man kan ha många “Hemma skärmar”.
Japps…det har jag, har 5 skärmar med apps…..den var inte tänkt att surfa på i början därför har jag inte brytt mig om det…men saker och ting har förändrat sig nu……vekar jävligt svårt och hitta nå svara på min fråga och support är ju inte att tala om när det gäller den här telefonen…dom hänvisar till operatör…suck! Va mycke telia vet om det här…..
Hur tog du bort safari ?
@-JB- 49662 wrote:
Japps…det har jag, har 5 skärmar med apps…..den var inte tänkt att surfa på i början därför har jag inte brytt mig om det…men saker och ting har förändrat sig nu……vekar jävligt svårt och hitta nå svara på min fråga och support är ju inte att tala om när det gäller den här telefonen…dom hänvisar till operatör…suck! Va mycke telia vet om det här…..
Då tar vi det från början. Har du varit inne i filsystemet och raderat filer? Har du jailbreakat telefonen? Om svaret är nej på båda frågorna så hat du bara råkat flytta runt ikonerna för voice och safari…
Tryck på Home knappen 1 gång eller till du kommer till main springboard, svep med fingret från vänster till höger på skärmen, skriv safari i sökrutan. Får du inte fram Safari-ikonen så återstår det bara en återställning
@-JB- 49662 wrote:
Säkerhetskopiera din iPhone, och sen återställ 😉
Hmm…får väl ta en återställning då, suck! Har inte jailbreakat telefonen, var ett tag sen det gjordes så jag kommer inte riktigt ihåg hur det tog borts…men det var i telefonen eller i itunes….skulle tippa på att det var det senare…Har inte varit in i nå filsystem eller dyligt….bara deletat. Så nu har jag gjort en total återställning….det löste mitt problem….allt tillbaka fick bara sortera om lite bland alla apps……tackar!
jag råkade ta bort safari:( men min lossas pappa har en iphone okså så han har den i apps
Hur tar man bort Safari?
Är det en 3G eller 3GS? Vilken FW? Är den upplåst/jailbreakad?
Tjo det är en iphone 3g 1.3.2 jailbreak med blackra1n råkade ta bort safari med WinSCP 🙁
Du kan bara radera Safari via OpenSSH så sök efter appen i Spotlight.
vad menar du vad är Spotlight? har togglessh
wow. Har du tagit bort Safari genom att logga in i din iPhone via SSH och radera filer i filsystemet, ja då är det Epic Fail och du får stå ditt kast och återställa den…
asså jag har råkat redare den helt bara så jag behöver bara hitta filen så jag kan lägga in den igen den heter mobilesafari och ska ligga inne i Applications
@kingmartin92 58028 wrote:
jag råkade ta bort safari:( men min lossas pappa har en iphone okså så han har den i apps
Har han den i mappen Apps så betyder det att han har skappat mappar med Categories. Avinstallerar man Categories så kan inställningarna ligga kvar t o m i säkerhetskopian. Kan det vara så att du har gjort samma sak?
han har ej categories men han har säkerhetkopierat allt i allafall. problemet varför jag raderade safari va att när jag skulle ladda ner något från cydia stog det så här
se bilden i länken@kingmartin92 58040 wrote:
han har ej categories men han har säkerhetkopierat allt i allafall. problemet varför jag raderade safari va att när jag skulle ladda ner något från cydia stog det så här
se bilden i länkenSer ut som du försökt installera en crackad app från en “cracksource” och då får man skylla sig själv. I så fall kan/vill inte jag hjälpa dig då det bryter mot forums reglerna.
Safari download manager ska man akta sig för?
@zaamaya 58051 wrote:
Varför?
Vad är det för något?
Är det att man kan ladda ner filer till iphonen som musik o filmer?Jag har läst att det kan fucka både safari och iPhonen ordentligt. Ja det gör så att du kan ladda ned filer från internet. Finner ingen användning för det och så skulle det vara massa strul med det så jag kommer inte eller tänker inte använda mig av de.
aaa du har rätt den suger och förstör massa saker
ja du har rätt synd att ingen har informerat om de
hej lite hjälp min safari krashar när jag öppnar den?
@habbohotel 58371 wrote:
hej lite hjälp min safari krashar när jag öppnar den?
Har du startat om telefonen? Har du resettat den genom att hålla ned Home+Powerknappen i 10 sekunder?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.