Rebel sim återförsäljare i Stockholm

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Rebel sim återförsäljare i Stockholm

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hello

Nu har jag köpt en iphone men behöver finna någon butik i stockholm som säljer Rebel sim.

Någon som kan hjälpa mig kanske?

Ha det fint

Josef

QeuDee
    Member
    Post count: 463

beställ på tradera.se
    Iphone 3G v 2.2.1 upplåsning! 1 ÅR FRI OMPROG på Tradera. Övrigt |

kostar 179 med fri uppdatering… ifall du tänker uppgradera sen till 3.0

6295gl
    Member
    Post count: 220

För en månad sedan gick jag runt i Stockholm en hel eftermiddag och letade efter ställen som kunde låsa upp min nyinköpta iPhone. Ingen kunde.

Då jag frågade efter RebelSim svarade dom att dom inte sålde sådana längre eftersom dom inte fungerade. (Om jag fattade dom rätt var det så många kunder som hade kommit tillbaka och klagat eftersom dom inte fungerar fullt ut.)

/ Michael

QeuDee
    Member

@6295gl 32797 wrote:

För en månad sedan gick jag runt i Stockholm en hel eftermiddag och letade efter ställen som kunde låsa upp min nyinköpta iPhone. Ingen kunde.

Då jag frågade efter RebelSim svarade dom att dom inte sålde sådana eftersom dom inte fungerade. (Om jag fattade dom rätt var det så många kunder som kom tillbaka och klagade eftersom dom inte fungerar fullt ut.)

/ Michael

ok, det en hel del som inte gillar fakesim, även jag!!
    men det e ännu det enda sättet o låsa upp en 2.2.1 iPhone
    hittills har ja beställt 3 RebelSim och den 4:de e på väg…”till mig och mina vänner”
    följer du guiden hur man installerar den så ska du va lika nöjd som jag är…

PS: fungerar inte med 3tre

carpe
    Member
    Post count: 904

Fungerar enbart om du har möjligheten att köra via 2G nätet….

cheopsboy
    Member
    Post count: 2

Tusen tack för alla tips!

QeuDee
    Member

@carpe 32799 wrote:

Fungerar enbart om du har möjligheten att köra via 2G nätet….

jag kör med 3G 🙂

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Om man läser lite på RebelSIMs hemsida (som QeuDee gjort :P) så finns exakta instruktioner för hur man får RebelSIM att funka, både med 2G och 3G 😀

steffe
    Member
    Post count: 2452

Joo,men det kan taska sig ibland även om man följer guiden

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Jag tänkte bara döda ryktet om att det inte går att använda RebelSIM med 3G 😉 Bara man vet hur man ska göra 😀

carpe
    Member
    Post count: 904

Är nog rena lotteriet det där. Oavsett om man följer alla steg till punkt och pricka eller inte.

KloN
    Member
    Post count: 125

Ja nu hittade man ju lite mer info som jag aldrig läst om …

http://rebelsimcard.com/virtu/images/documents/product-usage-guide.pdf

ska försöka, även om jag inte har rebelkort, att få igång mitt 3g… är på jobb så måste låna nån annans telefon

KloN
    Member
    Post count: 125

Nja jag får comviqs 2g nät bara… inte så att jag egentligen bryr mig överdrivet mkt men visst skulle det vara nice med 3g istället …

QeuDee
    Member

@klon 32828 wrote:

Nja jag får comviqs 2g nät bara… inte så att jag egentligen bryr mig överdrivet mkt men visst skulle det vara nice med 3g istället …

du ska först kolla om din comviq kort e 3G, sen följer du guiden hur man låser upp iPhone med 3G…

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.