RebelSIM

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 128

Tjena. Jag uppdaterade min Iphone 3g till 2.2.1.
    Det jag inte visste var att basbandet blev uppdaterat till 02.30.03…
    Undrar om RebelSIM funkar till det basebandet?
    MVH!

jollejo
    Member
    Post count: 64

ja om du uppdaterar rebelsimet till senaste versionen

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om rebelsim funkar eller ej är oftast rena lotteriet,och någon perfekt lösning på trådskaparens problem finns inte.
    Mitt tips:testa med senaste programvaran till rebelsim,borde funka någotsånär även om luren lär krabba lite.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@steffe 27715 wrote:

Om rebelsim funkar eller ej är oftast rena lotteriet,och någon perfekt lösning på trådskaparens problem finns inte.
    Mitt tips:testa med senaste programvaran till rebelsim,borde funka någotsånär även om luren lär krabba lite.

japppie säkert ifall det är “no cut”… men den gamla vet ja inte om, har inte testat :rolleyes:

foppatoffel
    Member

Okej. Jag har inte fått tillbaka den än, den är i thailand fortfarande. Men annars köper jag ett rebelsim. Men då en annan fråga hur uppdaterar man det:p?

DrDistorzion
    Member
    Post count: 61

Jag har senaste rebelsim, och det fungerar inte… med Tre iaf. Den hittar nätet först, men tappar oftast efter 5-10s. Det går inte att ringa vare sig till eller från. Vad jag förstår så beror det på att endast 2G fungerar med rebesim och senaste basbandet, och Tre tillåter inte 2G om 3G-teckning finns.

foppatoffel
    Member

Okej ja jag kör också med Tre… Funkar bara ute hos mig… Men aja får väll se när den kommer hem igen =)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.