redigera kontakter?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone redigera kontakter?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej! HUR får man ordning på alla importerade kontakter (från simkortet, windows outlook, ggogle mail)?

Tillbringade timmar med att snygga till kontakterna på simkortet, sparade och importerade — men allt hamnade huller om buller (förnamn, efternamn, e-mail etc). Vad gör jag nu

undrar
    mamman

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Välkommen till forumet mamman. 100 poäng till dig för det coolaste namnet hittills! 😉

Beroende på vilken typ av mobil du lämnat till förmån för iPhone så finns det ett par olika alternativ. Abaolut enklast är att först importera kontakterna till din dator och redigera dem där INNAN du importerar dem in i din iPhone. Att gå vägen över SIM-kortet blir aldrig bra, framförallt om du har flera nummer per kontakt.

Vilken mobil hade du innan?

mamman
    Member

Tack för svar. Jag hade en Sony Ericsson C905. Och PC. Jag redigerade faktiskt kontakterna i PC’n också (efter att importerat till datorn via PC Suite). Men det verkar som om det någonstans inte finns en kodning: förnamn, e-namn, e-mail. Jag fick dessutom in MASSOR med titlar: okänd, som endast innehåller e-mailadress.

Vad har du för förslag?

Freebo
    Member

Jag skrev ihop en enkel guide efter att jag själv försökt mig på att importera från en SonyEricssontelefon till min iPhone. Förfarandet tog mig 15 min från scratch

Ladda hem och installera SonyEricsson PC Suite

När du har etablerat anslutning mellan PC och SE telefon via antingen bluetooth eller USB-kabel klicka på Synkronisering

Ange Windows Adressbok som mål för dina kontakter och klicka på Synkronisera.

Starta iTunes, klicka på din Iphone och klicka sedan på fliken döpt Info. Där finner du Kontakter. Ange att iTunes skall synkronisera din iPhone med Windows Adressbok

Voila, det enda du nu behöver lägga tid på är att köpa Cyntact i Cydia och lägga foton på varje kontakt =)

xmattiasx
    Member
    Post count: 36

Om man redan har alla kontakter i Iphonen och det ser ut som skit (importerade direkt ifrån simkortet!) går det att redigera på något bra sätt i efterhand? Ursäkta för lån av tråd 😀

Freebo
    Member

@xmattiasx 62542 wrote:

Om man redan har alla kontakter i Iphonen och det ser ut som skit (importerade direkt ifrån simkortet!) går det att redigera på något bra sätt i efterhand? Ursäkta för lån av tråd 😀

Synka dem med t.ex Windows Adressbok via iTunes. Redigera kontakterna i Windows, vilket är enklare, och synka sedan med din telefon.

xmattiasx
    Member

Ok ska testa det, tack så mycket.

mamman
    Member

Redigera kontakter i Windows??? Hur då, var då?

Urless på att redigera i datorn, PC Suite, och i telefonen — för att allt ska hamna huller om buller igen.

/mamman

xmattiasx
    Member

Jag gjorde så som Freebo rekommenderade och det fungerade för mig.

Synka dina kontakter med iTunes till windows adressbok! sen är det bara gå in C:Usersdin användareContacts och redigera på 🙂

mamman
    Member

Windows adressbok, Vista, synkronisering

Har följt välvilliga råd betr synkronisering av kontakter PC-Iphone. Detta har tyvärr resulterat i en ännu rörigare kontaktlista.

Ringde Dell support, eftersom jag absolut inte kunde hitta Windows adressbok i datorn. Det visade sig att i Windows Vista finns ingen adressbok!

Enda möjligheten är då att gå via Outlook — men om man inte har fulla programmet utan endast Outlook Express verkar det inte fungera.

Befinner jag mig vid vägs ände nu, dvs måste mödosamt redigera hundratals kontakter i min Iphone?

Eller har någon upplyst själ en lösning?

Tacksam för hjälp/mamman

PS Vad betyder Jailbreak?

xmattiasx
    Member

I Vista heter det Windows kontakter istället för adressbok så det går att göra på sättet jag förklarade! men det är ju lite drygt att sitta och redigera varje kontakt manuellt men det funkar!

Sök på Jailbreak i forumet så får du massvis med trådar om detta!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.