Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Remote med Vista
-
AuthorPosts
-
Hejsan!
Köpte en iPhone här i veckan, och allt fungerar perfekt. Förutom när jag vill nyttja remote med min Vista dator. Jag har googlat runt halva webben och följt alla tips och trix.
Provade senare på en annan dator i samma nätverk, den hade dock XP och helt utan problem fick jag det att fungera.
Jag har…
* installerat om Remote ett flertal gånger
* stängt av brandväggen helt
* öppnat portar och skit i routern
* startat om dator och iphone ett flertal gånger
* fastställt att alla datorer och iphonen är på samma wi-fi nätverk.
* kollat inställningarna i iTunes
* uppdaterat itunes och iphone (gick dock inte för att allt är hel nytt)Min XP dator hittar mitt Vista bibliotek och playlists, den hittar även min iPhone. Men Vista datorn hittar varken XP-datorns bibliotek eller iPhonen.
Någon som har någon lösning på detta? Jag har sökt tills fingrarna blöder, och jag har försökt göra allt jag kan tänka på.
Tackar så mycket på förhand!
testa gå in på inställningar i iTunes, sen Enheter och kolla ifall “Hitta iphone och ipod touch med remote” är ikryssad.
Den var ikryssad ifrån början när jag ladda hem iTunes, så den är allt i kryssad. Har även satt så att mitt bibliotek är utdelat.
Jag har fortfarande inte fått Remote att fungera, dock laggt märke att INGET app som skall kopplas via nätverket kan hitta sig till datorn. Inte SSH, Jaadu eller liknande apps som man utan problem kan koppla in.
Fick SSH att fungera direkt på XP datorn i samma nätverk utan några inställningar ändrades.
Men jag vet inte hur många timmar jag spenderat på att få det att fungera, och jag har försökt googla. Men har bara fått fram typ Vista Themes till iPhonen, iPhone Themes till Vista, iTunes on Vista och massa annat orelevant.
Någon artig människa som kan lösa mitt problem, riktigt less på att inte kunna nyttja min tele till fullo med min dator, bara andras. :/
(jailbroken 2.2.1)
Nedgradera till XP,vista är skit,har alltid varit skit och kommer alltid att vara skit,särskilt ihop med telefoner som inte har Windows mobile som OS.
Tänker inte nedgradera till XP bara för det. Det lär ju gå att kringå, det går det ju med allt.
Har inte haft problem med Vista innan heller, bara detta som jag inte lyckats kringå själv. Och därför ber jag er om hjläp.
håller med Jayman, det behöver inte vara vistas fel, jag har kört vista sen det kom och aldrig märkt några problem med itunes och remote.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.