Reported Post by r_o_n

Front page Forums iPhone i Sverige Moderatorer Moderering Reported Post by r_o_n

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 658

r_o_n has reported a post.

Reason:

Quote:
    Tycker ni ska vara lika restriktiva mot frågor gällande stöldgods som ni är gällande använddet av cydia för piratkopierad programvara.

Tunnaste undanflykten hittills.
    “Notering : Telefonen är upphittad av en god vän till mig”.
    Visar ju bara på att “vännen är hälare, typ. 🙂

Men det är klart, det kan ju vara sanning också. Men då är det ju lika fult för det, att trådskaparen vill använda den som sin egen. Värdet i den är ju ändå betydande. Hade inte undrat om det var en Nokia från -94
    Mvh
    Ronnie

Forum: Upplåsning och jailbreak
    Assigned Moderators: –

Posted by: najs
    Original Content:

Quote:
    Hej

Jag har satt mig i ett stort problem.

Jag har en Iphone med FW 4.2.1 som är låst till tele2. Jag vill nu byta simkort till Comviq och får upp en text om att the sim card inserted in this iphone does not appear to be supported. Telefonen är aldrig jailbreakad eller något liknande. Jag kan alltså inte ens komma in på själva menyn, enbart ringa sos-samtal.

Hur bär jag mig åt för att telefonen skall börja fungera med mitt Comviq kort? Bör jag använda mig utan redsn0w?

Notering : Telefonen är upphittad av en god vän till mig och har därför ingen kod till Tele2 simkortet.

Kan det kanske vara så att den är spärrad? Lika bra att lämna in den till Polisen?

Mvh Niklas!

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.