Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ringsignaler
-
AuthorPosts
-
Köpte ett gäng ringsignaler via itunes i telefonen. När den väl laddat ner dem så går det bara att lyssna på dem i Ipod…jag vill ju ha dem i ringsignaler i inställningarna…suck.
Vad gör man?Skippa att köpa ringsignaler 🙂
Använd Free Ringtones for mobile and iPhone – Audiko
Smidigt som tusan..
Ännu smidigare är att använda iTunes
@thian 50504 wrote:
Skippa att köpa ringsignaler 🙂
Använd Free Ringtones for mobile and iPhone – Audiko
Smidigt som tusan..
Måste man vara medlem för att ladda upp låtarna där? jag har försökt några ggr nu men det händer inte spec mkt, den laddar till 100% sen blir fältet vitt bara!?
Jag får prova igen om någon dag då… ingen brådis än så länge, då jag inte fått min telefon ännu 🙂
Alltså nu börjar jag fan bli irriterad på detta med ringsignaler! Visst, audiko fungerar ju problemfritt. Bara söka eller ladda upp en låt, sen välja Download ringtone for iPhone…men sen då??
Den kommer in i iTunes utan problem, men när jag i itunes marker min iPhone,väljer att synka ringsignaler så varnar den ju att ska jag synka ringsignaler så tar den bort alla låtar + videos på min iPhone vilket den gjorde!
Vad gör jag för fel? Ska det vara så jäkla svårt att få en egen låt som ringsignal, dåligt Apple!!!@topal 51276 wrote:
Alltså nu börjar jag fan bli irriterad på detta med ringsignaler! Visst, audiko fungerar ju problemfritt. Bara söka eller ladda upp en låt, sen välja Download ringtone for iPhone…men sen då??
Den kommer in i iTunes utan problem, men när jag i itunes marker min iPhone,väljer att synka ringsignaler så varnar den ju att ska jag synka ringsignaler så tar den bort alla låtar + videos på min iPhone vilket den gjorde!
Vad gör jag för fel? Ska det vara så jäkla svårt att få en egen låt som ringsignal, dåligt Apple!!!Har du klickat i “Hantera musik och video manuellt”?
Det hittar du i iTunes när iPhonen är inkopplad, och under iPhone som enhet.
Så gör den inte för mig, jag bara drar och släpper från ringsignaler i iTunes till iPhone.
@topal 51276 wrote:
Vad gör jag för fel? Ska det vara så jäkla svårt att få en egen låt som ringsignal, dåligt Apple!!!min tanke också, höll nästan på att slänga ut “skiten” 😎 innan jag hittade “iRinger”
iRinger funkar kanon… men då jag kör med gratis versionen så verkar man bara kunna få dom första 30 sec som signal…
och eftersom jag inte alltid vill ha dom första 30 sec så använder jag ett annat program för att klippa ut “mitt” stycke, kör filen genom iRinger, synkar och vips… klart
Ok, det är löst nu. Dock tyker jag det är något krånglig fortf.
Jag kom underfund med att man är tvungen att synka hela sitt bibiliotek eller en lista.
Det jag gjorde var att skapa en playlist som heter Till iPhone, sen drar jag all musik dit som jag vill ha över. Sedan upp i inställningar och välja att den endast ska synka min playlist + ringsignaler, så nu funkar det.Det enda är ju att jag måste lägga in all musik i ytterligare en playlist från biblioteket och synka över istället för att bara dra över musiken direkt från biblioteket till iPhone… men det får duga 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.