S: Iphone 3GS 32GB Vid, 3.1.2 med sparad fil hos Cydia och gmla bootromen

Front page Forums Köp & Sälj S: Iphone 3GS 32GB Vid, 3.1.2 med sparad fil hos Cydia och gmla bootromen

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 211

Har en vit iphone 3gs. Den har gamla versionen 3.1.2 och filen finns sparad hos cydia.

Version 3.1.2 (7d11)
    Modem firmare 05.12.01

QteGP4p5wU.jpgKqtREyGwY7.jpg

Den har blackra1n på sig nu, men är “olåst” från fabrik också.
    Vad betyder de? Jo att du kan installera 3.1.3 om du vill och köra den direkt med ditt simkort om du har TRE, Telenor eller Telia.
    Men den funkar inte att köra med Tele2 om man inte jailbreakar/låser upp den. Men som sagt just nu är de 3.1.2 så du kan i teorin köra Tele2 också.

Så nu skall jag berätta nackdelen med telefonen.
    Ibland blir de osynk i skärmen, så trycker man på t.ex. D så trycker den på K. “exempel”.

Och har läst på lite och antingen kan man höja kännsligheten på skärmen eller byta digitizern.

Har beställt en ny digitizer, lär ta typ 2 veckor för den att anlända hem.

Finns youtube video’s som visar hur man gör.
    YouTube – iPhone digitizer replacement assembly

Men känner mig lite osäker på att skriva isär telefonen och byta “digitizer” själv så tänkte att de är lika bra att kolla om någon vill köpa och göra de istället.
    Som sagt inge fel på telefonen i övrigt, bara att kalibreringen för vart man trycker får spunk ibland.

Tänkte inte sälja för någon strunt summa bara för att den är lite spunkig 🙂

Plus i katen är att den är olåst för Telia, Telenor, Tre från fabrik. Samt att den har 3.1.2 och gamla bootromen,

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Kan får varning för detta men jag tänkte på att du säger att man kan i teori använda Tele2. Om den är olåst så funkar den med alla op eller vad har jag missat? Du har kanske provat med Tele2..

Jag kan ha fel. Du verkar ha bra koll.

Om jag har fel så ber jag admin/pappa ta bort mitt inlägg!

BarateaU
    Member
    Post count: 211

@h3nr11k 61248 wrote:

Kan får varning för detta men jag tänkte på att du säger att man kan i teori använda Tele2. Om den är olåst så funkar den med alla op eller vad har jag missat? Du har kanske provat med Tele2..

Jag kan ha fel. Du verkar ha bra koll.

Om jag har fel så ber jag admin/pappa ta bort mitt inlägg!

Testat med alla och Telia, Telenor och Tre funkar när man aktiverar via itunes.
    Men Tele2 accepterars inte.

Tycka, tänka, veta, vara 🙂

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@barateau 61251 wrote:

Testat med alla och Telia, Telenor och Tre funkar när man aktiverar via itunes.
    Men Tele2 accepterars inte.

Tycka, tänka, veta, vara 🙂

Som sagt, du vet nog mer än jag gällande din tele 😉
    Hoppas du får den såld. Det är en del som söker i forumet så du kan kolla med dem?

mikeybo
    Member
    Post count: 64

har skickat pm til dig nu

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.