Simbas custom Tele2 .ipcc samt bundle 3.0 – för OS 3.0!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Simbas custom Tele2 .ipcc samt bundle 3.0 – för OS 3.0!

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 185 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1063

Uppdatering 22/7

dobbers custom Telia.ipcc finns nu tillagd. Fixar “buggen” med Multi-MMS! Installeras på samma sätt som Tele2 filerna (samma instruktioner som nedan).

Nu finns dobbers/Simbas ipcc v3.1 att tillgå (även på Cydia)! Denna nya version innehåller dessa ändringar:

– Grupp-MMS/Multi-MMS är nu fixat. Nu står det bara “Nytt meddelande”
    – Alla APN’er är “städade”, nu behöver man inte fylla i något själv!

“Easter-egg” finns under Inställningar->Telefon->Tele2-tjänster 😉

Det är givetvis tillåtet att ändra i dessa hur ni vill. Om ni gör en ändring och således en egen release, kunde det dock vara trevligt med kanske ett litet omnämnande! 🙂

Intruktioner

För enklast installation, lägg till följande repo i Cydia:

anmeyastudios.uuuq.com/apt[/CODE]

Och installera sedan carrier bundlen därifrån! När allt är klart behöver du endast starta om telefonen så ska alla nya inställningar börja gälla.

För .ipcc filen på iTunes 8.2:

– iTunes 8.2 [U][B]måste[/B][/U] vara installerat. Annars fungerar det inte!
    – Se först av allt till att iTunes är avstängt innan du kör dessa kommandon.

[B]Mac:[/B]

1. Öppna terminalen och kör:

[CODE]sudo defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE[/CODE]

2. Skriv in ditt lösenord 🙂 Om du inte har ett, skapa ett innan du gör detta!

[B]Windows:[/B]

1. Öppna CMD (Windowstangenten+R -> skriv CMD -> tryck Enter) och dra in iTunes.exe i fönstret

[CODE]C:UsersSimba>”C:Program Files (x86)iTunesiTunes.exe”[/CODE] ^ Såhär ser det ut för mig tex ^

2. Skriv sen till efter det: [CODE]/setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]

– Det hela borde se ut (i mitt fall): [CODE]C:UsersSimba>”C:Program Files(x86)iTunesiTunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]

3. Tryck Enter

4. Nu borde du kunna trycka Shift-Uppdatera (Win) eller Command-Uppdatera (Mac) i iTunes och välja Tele2_se.ipcc

En omstart krävs nu för att den nya bundlen ska fungera. Håll inne Home och Power på telefonen i ca 10 sek så startar den automatiskt om!

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

För att endast installera Tele2 carrier-bundle:

[CODE]1. Kopiera Tele2_se.bundle till /System/Library/Carrier Bundles/
    2. Via SSH (PuTTY, Terminal): cd /System/Library/Carrier*
    3. Fortfarande via SSH: rm -R 24007
    4. Fortfarande via SSH: ln -s Tele2_se.bundle 24005
    5. Fortfarande via SSH: ln -s Tele2_se.bundle 24007[/CODE]

Starta om på samma sätt som ovan. Har du gjort rätt ska det nu stå Tele2 i övre högra hörnet. Allt bör fungera: Internetdelning (tethering), MMS, etc.

Glöm inte att skriva in “Mitt Nummer” under Inställningar->Telefon->Mitt Nummer

Tack går också till Wester som agerat försökskanin! :cool:[CODE]anmeyastudios.uuuq.com/apt[/CODE]

Och installera sedan carrier bundlen därifrån! När allt är klart behöver du endast starta om telefonen så ska alla nya inställningar börja gälla.

För .ipcc filen på iTunes 8.2:

– iTunes 8.2 måste vara installerat. Annars fungerar det inte!
    – Se först av allt till att iTunes är avstängt innan du kör dessa kommandon.

Mac:

1. Öppna terminalen och kör:

sudo defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE[/CODE]

[B]Windows:[/B]

1. Öppna CMD (Windowstangenten+R -> skriv CMD -> tryck Enter) och dra in iTunes.exe i fönstret

[CODE]C:UsersSimba>”C:Program Files (x86)iTunesiTunes.exe”[/CODE] ^ Såhär ser det ut för mig tex ^

– Det hela borde se ut (i mitt fall): [CODE]C:UsersSimba>”C:Program Files(x86)iTunesiTunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]

3. Tryck Enter

4. Nu borde du kunna trycka Shift-Uppdatera (Win) eller Command-Uppdatera (Mac) i iTunes och välja Tele2_se.ipcc

En omstart krävs nu för att den nya bundlen ska fungera. Håll inne Home och Power på telefonen i ca 10 sek så startar den automatiskt om!

Starta om på samma sätt som ovan. Har du gjort rätt ska det nu stå Tele2 i övre högra hörnet. Allt bör fungera: Internetdelning (tethering), MMS, etc.

Tack går också till Wester som agerat försökskanin! :cool:[CODE]sudo defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE[/CODE]

Windows:

C:UsersSimba>”C:Program Files (x86)iTunesiTunes.exe”[/CODE] ^ Såhär ser det ut för mig tex ^

3. Tryck Enter

Tack går också till Wester som agerat försökskanin! :cool:[CODE]C:UsersSimba>”C:Program Files (x86)iTunesiTunes.exe”[/CODE] ^ Såhär ser det ut för mig tex ^

2. Skriv sen till efter det: /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]

3. Tryck Enter

Tack går också till Wester som agerat försökskanin! :cool:[CODE]/setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]

– Det hela borde se ut (i mitt fall): C:UsersSimba>”C:Program Files(x86)iTunesiTunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]

3. Tryck Enter

Tack går också till Wester som agerat försökskanin! :cool:[CODE]C:UsersSimba>”C:Program Files(x86)iTunesiTunes.exe” /setPrefInt carrier-testing 1[/CODE]

3. Tryck Enter

1. Kopiera Tele2_se.bundle till /System/Library/Carrier Bundles/

Tack går också till Wester som agerat försökskanin! :cool:[CODE]1. Kopiera Tele2_se.bundle till /System/Library/Carrier Bundles/

Tack går också till Wester som agerat försökskanin! 😎

Wester
    Member
    Post count: 200

“installation görs på egen risk”

Vad är riskerna? 😛

Wester
    Member

Testade, fick felmeddelande i Terminal. Permission denied :/

Skrev exakt som du skrev, för steg 3 och 4 börjar väl med ett L? alltså l?

Prövade i Itunes nu men fick felmeddelande…

dobber
    Member
    Post count: 32

Jag är dyngsugen på att testa. Dock stöter jag på lite bekymmer.

Itunes rapporterar “okänt fel” när jag försöker ladda ipcc-filen.

När jag plockat upp carrier.plist för att kunna se vad du lagt in i filen i plist Editor får jag att det är fel på filen.

Hjälp?

🙂

edit: version och info får jag upp i plist Edit, men carrier verkar vara något mupp med..

Wester
    Member

Det verkar fan inte funka asså 😛

dobber
    Member

Fixat filen nu tror jag. Fixat ett tecken som saknades samt ändrat ett par adresser (mmsc.tele2.se) och (internet.tele2.se)

Wester
    Member

@dobber 35860 wrote:

Fixat filen nu tror jag. Fixat ett tecken som saknades samt ändrat ett par adresser (mmsc.tele2.se) och (internet.tele2.se)

säg till om det funkar 100% 😀

lol, orka inte vänta på svar, testade. Funkade dirr! behövde inte ens starta om :S

OMG OMG!!!!!!!!

Nu helt plötsligt fanns internetdelning i inställningar > allmänt > nätverk.
    NICE NICE NICE :D:D:D

P.S, mms verkar inte funka nu

dobber
    Member

Jag kommer att fortsätta göra lite ändringar och lägga till att multi-sms inte automagiskt ska bli multi-mms.

Wester
    Member

@dobber 35871 wrote:

Jag kommer att fortsätta göra lite ändringar och lägga till att multi-sms inte automagiskt ska bli multi-mms.

Bra för mms som sagt verkade inte funka 🙂 Men bra jobb!

Simba
    Member

Haha, jag visste att något skulle vara fel 😛 I vilket fall, ska kika närmare på ändringarna du gjort Dobber! Kommer nog uppdatera tråden med nya filer samt uppdaterade instruktioner imorgon förmiddag 🙂

Wester
    Member

Ringa i 3G – Check
    SMS i 3G – Check
    MMS i 3G – Check
    Surfa i 3G – Check

Kollade allt detta nu på morgonen och det funkade!

Simba
    Member

@wester 35924 wrote:

Ringa i 3G – Check
    SMS i 3G – Check
    MMS i 3G – Check
    Surfa i 3G – Check

Kollade allt detta nu på morgonen och det funkade!

Kalas Wester! Funkar Internetdelning med? 🙂

Makasu
    Member
    Post count: 26

Nu blir jag vansinnig, jag får det inte att funka att installera .ipcc filen.
    DOS-kommandot fungerar inte för mig då iTunes är installerad på hårddisken D://
    Eftersom filen är zippad, hur ska jag ta mig till väga?
    Jag har försökt olika metoder, som att packa upp filen samt tagit bort ‘.zip’ men det fungerar fortfarande inte!

Simba
    Member

@makasu 35944 wrote:

Nu blir jag vansinnig, jag får det inte att funka att installera .ipcc filen.
    DOS-kommandot fungerar inte för mig då iTunes är installerad på hårddisken D://
    Eftersom filen är zippad, hur ska jag ta mig till väga?
    Jag har försökt olika metoder, som att packa upp filen samt tagit bort ‘.zip’ men det fungerar fortfarande inte!

Du kan alltid prova att “dra” in iTunes.exe till cmd-fönstret, för att sen skriva till resten av kommandot själv 😉

Det du ska göra med .zip filen är att packa upp den, och sen öppna Tele2_se.ipcc i iTunes (efter att du gjort kommandot klart)

Appelphone
    Member
    Post count: 594

vad är dessa carrier bundles? har försökt förstå men aldrig förståt 😛

Makasu
    Member

@simba 35949 wrote:

Du kan alltid prova att “dra” in iTunes.exe till cmd-fönstret, för att sen skriva till resten av kommandot själv 😉

Det du ska göra med .zip filen är att packa upp den, och sen öppna Tele2_se.ipcc i iTunes (efter att du gjort kommandot klart)

Det stämmer nog inte? Jag får en mapp och inte en .ipcc när jag packar upp den. När jag försöker installera det så hittar iTunes mappen men inget i den?

EDIT: Någon som kan förklara grundligt hur ni installerade det?

Simba
    Member

@Äppelphone 35950 wrote:

vad är dessa carrier bundles? har försökt förstå men aldrig förståt 😛

En carrier-bundle innehåller operatörsinställningar 🙂 För oss med Ultrasn0wade iPhones med Tele2, är detta guld – det aktiverar MMS, tethering, och lägger till lite snygga loggor samt en del bra extra funktionalitet utan vidare krångel (för dom flesta) 😉

@makasu 35951 wrote:

Det stämmer nog inte? Jag får en mapp och inte en .ipcc när jag packar upp den. När jag försöker installera det så hittar iTunes mappen men inget i den?

EDIT: Någon som kan förklara grundligt hur ni installerade det?

Först av allt, jag antar att du kör Windows? Är det Winrar du använder?

I såna fall, ladda ner .ipcc filen i zippat format och extrahera sen till tex Skrivbordet. Gör sedan instruktionerna med DOS-kommandon etc. för att kunna välja .ipcc filen i iTunes! Annars vill iTunes bara ta emot en .ipsw!

Jag provade nyss själv, funkar hur bra som helst! (Kör Windows 7)

Makasu
    Member

Kommandot fungerar, men nu har jag problem att installera det.
    Jag vet hur man använder winrar..
    Men när jag extraherar den (oavsett vart) så blir det en mapp som heter ‘Tele2_se_BETA.ipcc’.
    Skulle inte en .ipcc fil vara en enda fil?
    När jag försöker lägga ‘Tele2_se_BETA.ipcc’ mappen i Itunes så finner den ingenting i mappen.

Förstår du mig nu?

Simba
    Member

@makasu 35961 wrote:

Kommandot fungerar, men nu har jag problem att installera det.
    Jag vet hur man använder winrar..
    Men när jag extraherar den (oavsett vart) så blir det en mapp som heter ‘Tele2_se_BETA.ipcc’.
    Skulle inte en .ipcc fil vara en enda fil?
    När jag försöker lägga ‘Tele2_se_BETA.ipcc’ mappen i Itunes så finner den ingenting i mappen.

Förstår du mig nu?

Jahaa, nu hänger jag med 😛

Det visar sig att du har den gamla .ipcc filen som inte fungerar! dobber fixade till dom problemen, och den nya .ipcc ligger bifogad högst upp i tråden. Den heter endast Tele2_se_ipcc.zip och i den finns en fil som heter Tele2_se.ipcc – där har du korrekt .ipcc fil 🙂

Ledsen för besväret! Hoppas det går bättre nu!

Makasu
    Member

Jag har fått det att fungera.
    Det hade ingenting med varken kommandot eller .ipcc filen utan att jag hade en gammal ‘Tele2_se’ bundle redan installerat sedan tidigare som du hjälpte mig med.
    Jag använde mig av DiskAid för att ta bort den gamla bundle som ligger i /private/var/mobile/Library/Carrier Bundles.
    Sedan gick det att installera .ipcc filen.

Tack för .ipcc filen, väldigt uppskattat!

Wester
    Member

Uppdatering!

Internetdelning funkar utmärkt! I mac är det väldigt enkelt:
    1.Anslut via USB/Bluetooth, jag tog USB.
    2. I pop-up fönstret så välj inställningar och sedan trycker ni bara på Utför och sen stänger ni av airport. Så funkar det galant 🙂

Däremot så kan jag inte skriva i mitt nummer i inställningar > Telefon > Mitt nummer.
    Det står Okänt och låter sig ej bytas.

* Eftersom allt fungerar så antar jag att jag inte behöver ta hem de nya filerna? 🙂
    Kan även tillägga att jag la in via iTunes. Och eftersom jag har Mac så var man bara tvungen att ta hem Tele2_se_BETA.ipcc.zip. Och sedan ta bort .zip så blev det ett “textdokument” och sedan ladda jag upp filen i iTunes 🙂

Makasu
    Member

@wester 35982 wrote:

Uppdatering!

Internetdelning funkar utmärkt! I mac är det väldigt enkelt:
    1.Anslut via USB/Bluetooth, jag tog USB.
    2. I pop-up fönstret så välj inställningar och sedan trycker ni bara på Utför och sen stänger ni av airport. Så funkar det galant 🙂

Däremot så kan jag inte skriva i mitt nummer i inställningar > Telefon > Mitt nummer.
    Det står Okänt och låter sig ej bytas.

* Eftersom allt fungerar så antar jag att jag inte behöver ta hem de nya filerna? 🙂
    Kan även tillägga att jag la in via iTunes. Och eftersom jag har Mac så var man bara tvungen att ta hem Tele2_se_BETA.ipcc.zip. Och sedan ta bort .zip så blev det ett “textdokument” och sedan ladda jag upp filen i iTunes 🙂

Jag kan inte heller byta ‘Mitt nummer’.
    Vore nice om man kunde göra det 🙂

Jag gjorde samma sak när jag installerade det via iTunes, det vill säga tog bort ‘.zip’ ändelsen.

Wester
    Member

@makasu 35985 wrote:

Jag kan inte heller byta ‘Mitt nummer’.
    Vore nice om man kunde göra det 🙂

Jag gjorde samma sak när jag installerade det via iTunes, det vill säga tog bort ‘.zip’ ändelsen.

Ja men jag fattar ärligt talat inte vad man ska ha “mitt nummer” till 😛
    jag menar allt fungerar ju så ;D

Makasu
    Member

@wester 35986 wrote:

Ja men jag fattar ärligt talat inte vad man ska ha “mitt nummer” till 😛
    jag menar allt fungerar ju så ;D

Om du skriver in ditt nummer så står det längst upp i adressboken, om du skulle glömma det någon gång 🙂

Simba
    Member

Helt underbart att alla fått det att fungera 🙂 Ifall någon vill ha ändringar gjorda till filerna, skrik till!

jollejo
    Member
    Post count: 64

@simba 36016 wrote:

Helt underbart att alla fått det att fungera 🙂 Ifall någon vill ha ändringar gjorda till filerna, skrik till!

Vad menar du? Jag är trög.

En sak jag tänkt på är att när jag tappar min 3g täckning så får jag upp en ruta där det står “nätverk förlorat” så kan jag trycka på avfärda eller inställningar. Den verkar inte hoppa till tele2s 2g nät. Skall lägga till att jag inte använt någon av dessa filer. Någon som har något tips på hur jag kan lösa detta?

Wester
    Member

@jollejo 36018 wrote:

Vad menar du? Jag är trög.

En sak jag tänkt på är att när jag tappar min 3g täckning så får jag upp en ruta där det står “nätverk förlorat” så kan jag trycka på avfärda eller inställningar. Den verkar inte hoppa till tele2s 2g nät. Skall lägga till att jag inte använt någon av dessa filer. Någon som har något tips på hur jag kan lösa detta?

Jag får ytterst sällan det felmeddelandet. För mig så byter den mellan 2g och 3g automatiskt:)
    Och nej jag vet ej hur du ska göra. Kompis till mig har det där felet oftare än mig.

jollejo
    Member

@wester 36024 wrote:

Jag får ytterst sällan det felmeddelandet. För mig så byter den mellan 2g och 3g automatiskt:)
    Och nej jag vet ej hur du ska göra. Kompis till mig har det där felet oftare än mig.

Okej. Har du valt SWEDEN 3G eller kör du på automatisk i operatörinställningen?

Är det någon idé att köra denna fil när man har fungerande mms, internetdelning och man har kört make it mine så det står S COMVIQ? Eller kan det hjälpa mot mitt problem jag skrev i mitt förra inlägg?

Wester
    Member

@jollejo 36027 wrote:

Okej. Har du valt SWEDEN 3G eller kör du på automatisk i operatörinställningen?

Är det någon idé att köra denna fil när man har fungerande mms, internetdelning och man har kört make it mine så det står S COMVIQ? Eller kan det hjälpa mot mitt problem jag skrev i mitt förra inlägg?

Hm, alltså jag har alltid haft auto. sen en dag när jag hade 3.0 så funka inte mms, och kompisen som även han har en iphone sa att han hade sweden 3g istället för auto. jag testade att byta och sen har jag inte orkat byta tillbaka 😛 jag få det så sällan så jag stör mig inte 🙂

jollejo
    Member

@wester 36028 wrote:

Hm, alltså jag har alltid haft auto. sen en dag när jag hade 3.0 så funka inte mms, och kompisen som även han har en iphone sa att han hade sweden 3g istället för auto. jag testade att byta och sen har jag inte orkat byta tillbaka 😛 jag få det så sällan så jag stör mig inte 🙂

När jag väljer auto så får jag aldrig 3G att fungera. Fattar inte 🙁

Makasu
    Member

@simba 36016 wrote:

Kan du skapa en .ipcc fil med dessa ändrade inställningar?
    – Ändra så att telefonen skickar mass-SMS istället för mass-MMS.
    – Få tillgång till att lägga till ‘Mitt nummer’.
    – Operatörsnummer (Tele2-tjänster): Saldo – 233, Röstbrevlåda – 222, Kundtjänst +46200222040 (radera nummerupplysning)

Tack!

Simba
    Member

@makasu 36133 wrote:

Kan du skapa en .ipcc fil med dessa ändrade inställningar?
    – Ändra så att telefonen skickar mass-SMS istället för mass-MMS.
    – Få tillgång till att lägga till ‘Mitt nummer’.
    – Operatörsnummer (Tele2-tjänster): Saldo – 233, Röstbrevlåda – 222, Kundtjänst +46200222040 (radera nummerupplysning)

Tack!

Jag ska se vad jag kan göra åt saken! Det blir nog inget haxande förrens ikväll iaf.. Måste iväg och jobba! 🙂

dobber
    Member

Jag är också sugen på inställningarna för multisms istället för multimms, men har inte orkat haxxa till det 🙂

En fråga till er andra som använder tele2-ipcc, när jag andänvder filen så ställs inte datainställningarna in automatiskt, bara vissa fält där det står internet.tele2.se (rätt fält) men vissa fält förblir tomma, som exempelvis mmsc. Det måste jag fylla i manuellt, är det så för er andra också?

Kungen
    Member
    Post count: 985

Nu verkar något ha gått snett hos mig: Skrev in i koden i terminalen, den bad mig skriva in lösenordet, men när jag skrev kom det inte några bokstäver (ska det vara så?) Jag skrev klart iaf, tryckte på enter och det kom upp någon text. Sen gick jag in i iTunes och tryckte ALT+ Uppdatera, och får då upp rutan med att välja fil men det går inte välja ipcc filen :confused:
    [ATTACH]411[/ATTACH]

dobber
    Member

@dobber 36197 wrote:

Jag är också sugen på inställningarna för multisms istället för multimms, men har inte orkat haxxa till det 🙂

En fråga till er andra som använder tele2-ipcc, när jag andänvder filen så ställs inte datainställningarna in automatiskt, bara vissa fält där det står internet.tele2.se (rätt fält) men vissa fält förblir tomma, som exempelvis mmsc. Det måste jag fylla i manuellt, är det så för er andra också?

Jag fixade lite till nu. Filen är nedbantad, alla inställningar kommer automatiskt in i inställningarna, både proxy, port etc.

Stora fixen är dock att när jag skickar multi-sms nu så blir det verkligen multi-sms och inte multi-mms-skiten 🙂

Simba, det verkar som att vi har ett gemensamt intresse, skicka ett PM till mig så får du min msn om du vill. Jag hade aldrig kommit så här långt om det inte varit för din grund-fil.

EDIT: Jag stängde av visual voicemail eftersom jag ALDRIG kommer att använda skiten själv.

EDIT2: Filen finns att hämta i första posten från och med nu. Den fil som finns där kommer att vara den senast uppdaterade.

raven305
    Member
    Post count: 29

Hej! Är lite ny på detta.. Undra bara hur jag skulle göra den här biten?

1. Kopiera Tele2_se.bundle till /System/Library/Carrier Bundles/
    5. Fortfarande via SSH: ln -s Tele2_se.bundle 24007

Vad behöver jag för program för att skriva kommandona i? Skulle vara väldigt tacksam för hjälp =)

edit: Det är lugnt! Fixade allting nu.. tack för Bundle!! =)

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Tänkte bara säga att en fungerande version av bundlen nu finns på cydia, i sourcen anmeyastudios.uuuq.com/apt

JockoR
    Member
    Post count: 94

jag installerade i cydia och startade om men de funkade inte. kollar jag på installerade paket så är tele2 bundlen installerad.. någon som haft samma problem?

Wester
    Member

Nej nu vet jag inte vad jag ska göra. Det är fan inte mms som funkar! Blir galen. Ibland funkar det och ibland inte! Alla inställningar är förmodligen rätt och jag är på 3g i nätet men nej den skickar inte. Fattar inte :S

**EDIT** Bara så ni vet så funkar det inte att installera via cydia/icy för det är fortfarande grupp-mms för mig :/ + att mms inte funkar 😡
    Sen så helt plötsligt så kan jag inte längre injecta via itunes 🙁

dobber
    Member

@mekke 36550 wrote:

Tänkte bara säga att en fungerande version av bundlen nu finns på cydia, i sourcen anmeyastudios.uuuq.com/apt

Det tackar vi för!

Jag ska själv testa och se att allt fungerar för mig också.

För er som har trubbel: Jag har ingen aning om vad ni gör fel eller ens om ni gör något fel. Jag får det att fungera och flera andra också. Skriv gärna en rad och förklara vad ni gjort om ni lyckas få till det.

Jag körde iaf in skiten via itunes efter att ha en “ren” telefon som bara var jailbreakad med redsn0w och installerat ultrasn0w. Kör jag in ipcc-filen så så kommer alla inställningar och allt fungerar klockrent med mms och multisms.

Wester
    Member

@dobber 36579 wrote:

Det tackar vi för!

Jag ska själv testa och se att allt fungerar för mig också.

För er som har trubbel: Jag har ingen aning om vad ni gör fel eller ens om ni gör något fel. Jag får det att fungera och flera andra också. Skriv gärna en rad och förklara vad ni gjort om ni lyckas få till det.

Jag körde iaf in skiten via itunes efter att ha en “ren” telefon som bara var jailbreakad med redsn0w och installerat ultrasn0w. Kör jag in ipcc-filen så så kommer alla inställningar och allt fungerar klockrent med mms och multisms.

Jag skriver in kommandonen som man ska men det blir felmeddelande i itunes sen när jag uppdaterar ipcc filen…

dobber
    Member

@wester 36582 wrote:

Jag skriver in kommandonen som man ska men det blir felmeddelande i itunes sen när jag uppdaterar ipcc filen…

Du råkar inte ha VNC installerat så att jag kan remota till ditt skrivbord och ge det ett försök?

om du inte har mac så klart, då är jag rätt värdelös på att hjälpa 🙂

Alternativ 2 är ju att bara göra om allt från början, tar ju inte lång stund att flasha om till orginalmjukvara, jailbreaka och låsa upp och sen lägga in ipcc-filen igen.

Wester
    Member

Jag orkar inte göra om allt från början, jag fattar dock inte varför min kompis har mms helt problemfritt med samma inställningar som mig. Ibland så suger verkligen iphone…

Ska testa senare idag på en windowsdator..

meck
    Member
    Post count: 4

Hej, jag har en italiensk 3g lur som aldrig varit jailbreakad. Kör på tele2 jag har provat både med inställningarna i den andra tråden och nu har jag laddat in ipcc filen här. Men mitt problem kvarstår MMS funkar bara ibland oftast så kommer felmeddelandet upp när jag försöker skicka. Jag har provat en massa olika inställningar utan någon förbättring…

Någon som varit med om liknande problem?

Internetdelning funkar dock bra.

/meck

Wester
    Member

Nu kom jag på en till sak. Jag kan inte ens ta emot mms! Får textmeddelande från tele2 med en kod till webbsidan. Men funkar inte ens på webbsidan :S Jävla skit alltså! Nu lackar jag

Wester
    Member

Okej, jag vet att jag är jävligt tjatig och så MEN.

Idag så gjorde jag en FULL RESTORE på telefonen, inte ett jota var kvar (såklart)
    Ställde in som ny iphone. Men vad händer? JO man kan fortfarande inte skicka MMS.

Vad. Är. Det. Som. Är. Fel??

Jag har rätt inställningar i inställningar -> allmänt -> nätverk. Det är jag 99% säker på. Har testat olika kombinationer, bland annat det som kompisen har med samma operatör. Men det går inte att skicka MMS. Jag förstår inte? Det funkade ju efter 3.0. Sen funkade det ibland och nu funkar det inte alls.

Förslag någon?
    TACK!
    /Patrik

Fadde
    Member
    Post count: 1

Beskrivning:
    Iphone 3G, 3.0 (7A341)
    Jailbrake: redsn0w
    Unlock: Ultrasn0w
    OP: Tele2/Comviq (abonemang)

Problem:
    Har alltid kunnat skicka/ta emot SMS. MMS har jag lyckats skicka (genom att endast manuellt ha fyllt i MMS inställningarna). Har dock ej tidigare lyckats ta emot MMS. (Fick ett SMS där det stod att ett MMS finns att hämta på tele2s webb).

I förrgår kunde jag helt plötsligt inte längre ta emot SMS! Jag lyckades fortfarande skicka SMS & MMS men inte ta emot. Jag läste på alla möjliga forum och trådar och testade boota om telefonen, synca med Itunes, gick igenom samtliga inställningar men hittade inget!

Lösning:
    Som ett sista test innan jag skulle köra en full restore kontaktade jag Tele2 (som aldrig brukar kunna hjälpa till) och förklarade problemet. De skickade ett test SMS som faktiskt kom fram och därefter dumpade alla SMS och MMS ner på samma gång! Deras förklaring var tydligen att ett SMS låg och blockerade det hela. Så nu kan jag även ta emot MMS!

Värt att kontrollera om man har liknande problem!

Mvh, Fadde

aminoff
    Member
    Post count: 4

@meck 36618 wrote:

Hej, jag har en italiensk 3g lur som aldrig varit jailbreakad. Kör på tele2 jag har provat både med inställningarna i den andra tråden och nu har jag laddat in ipcc filen här. Men mitt problem kvarstår MMS funkar bara ibland oftast så kommer felmeddelandet upp när jag försöker skicka. Jag har provat en massa olika inställningar utan någon förbättring…

Någon som varit med om liknande problem?

Internetdelning funkar dock bra.

/meck

Jag har också en italiensk 3g och Tele2. Jag upplever exakt samma problem. Brunkar funka att skicka MMS första gången efter att man startat om telefonen dock.
    Jag har inte testat med inställningsfilerna som finns i denna tråden, ska ge det en chans nu tänkte jag.
    Jag undrar om det är Apple’s MMS-funktion som är buggig och inte funkar med alla operatörer eller om det bara är en inställningsfråga.

Simba
    Member

@aminoff 37421 wrote:

Jag har också en italiensk 3g och Tele2. Jag upplever exakt samma problem. Brunkar funka att skicka MMS första gången efter att man startat om telefonen dock.
    Jag har inte testat med inställningsfilerna som finns i denna tråden, ska ge det en chans nu tänkte jag.
    Jag undrar om det är Apple’s MMS-funktion som är buggig och inte funkar med alla operatörer eller om det bara är en inställningsfråga.

Det kan mycket väl vara så att problemet ligger hos operatören, i vårt fall Tele2.

dobber
    Member

Här kommer en custom ipcc för TELIA där multi-sms inte blir multi-mms.

Var lite pilligt, men till slut kommer även alla inställningar med och alla borde vara nöjda och glada.

Som vanligt ska .zip tas bort från filnamnet.

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 185 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.