Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Simbas custom Tele2 .ipcc samt bundle 3.0 – för OS 3.0!
-
AuthorPosts
-
@ponyboy 65482 wrote:
Det ska gå att göra med nyare iTunes versioner också. Har du problem med att installera den genom itunes så kan du även göra genom cydia.
Öppna cydia, välj Manage/Sources, tryck på Edit och sen Add. Lägg till denna source anmeyastudios.uuuq.com/apt[/CODE]
Tryck på Done när sourcen har lagts till, sen kan du i den sourcen hitta Tele2 Bundle, tryck på Install och när den har installerats färdigt så ska du reboota din iPhone.Har nu provat detta, men kan fortf inte använda mitt tele2 sim. Undrar om jag ar gjort fel vid upplsningen. Läste i tråden att man kunde flasha den och börja om från början. Är detta kanske ett bättre alt.?
Fick ett tips att prova blackra1n RC kollar om detta kan hjälpa..:)[CODE]anmeyastudios.uuuq.com/apt[/CODE]
Tryck på Done när sourcen har lagts till, sen kan du i den sourcen hitta Tele2 Bundle, tryck på Install och när den har installerats färdigt så ska du reboota din iPhone.Har nu provat detta, men kan fortf inte använda mitt tele2 sim. Undrar om jag ar gjort fel vid upplsningen. Läste i tråden att man kunde flasha den och börja om från början. Är detta kanske ett bättre alt.?
Fick ett tips att prova blackra1n RC kollar om detta kan hjälpa..:)
Har oxå provat att ladda ner den genom Cydia, men får den inte att fungera. Nått annat man måste göra förutom att reboota efter installation.
jag har en iphone 3.1.3 baseband 05.12.01 bootloader 5.9 är låst till telia , vill använda tele2 comviq kompis, kan detta funka 🙁 snälla har väntat 4 månader
Morgon..
Har fortfarande promblemet med att telefonen går till Recovery mode (tror jag) anslut till iTunes vid isättning av Tele2 sim. Fast nu efter instalering av Tele2 bundle har jag tele2 logga iaf.. Skulle vara fint om man kunde få lite vägvisnig eller tips emellan allt letande i trådarna.. 🙂
3Gs Version 3.1 (7C144) firmware 05.11.07
Jb med Blackra1n
Uppenbarligen inte upplåst 🙁Fy … vad skönt äntligen klart….!
Fixade sig till slut. Efter uppdatering till 3.1.3 med sno0wreeze kunde jag göra Cydia.pushfix.info och köra Backsn0w RC sen var det klart..TACK FÖR ALL HJÄLP OCH ALL BRA INFO….!! 🙂 🙂
kul att de löste sig! Välkommen in i värmen 😀
Har läst något på andra sidor om att Carrier Bundlen för iOS4 skall vara signerad. Verkar ju otroligt irriterande.
Letar också efter en uppdaterad bundle, men du påstår att det inte kommer gå att köra custom ipcc profiler hädanefter?
Skapade en tråd här, har dock inte fått några svar.
iOS4 + Tele2 – Officiell tråd – MacWorld – allt om Mac & iPhoneHittade också den, men blev inte jättemycket klokare. Det gällde typ samma förhållande men i NZ och de kunde bara konstatera att de inte kunde lösa det just nu. Eller?
Jag är verkligen inte expert på det här men om det behövs signering så ser det ju lite mörkt ut. Dock fungerar iaf Teathering och det är det viktigaste för mig.
Hur från man internet, vad ska man skriva där på mobil data?
Det jag tycker är mest irriterande är att man inte kan lägga in nummer till röstbrevlådan.
Någon som har tips?
En annan störande sak är att varje gång jag ringer får jag upp en ruta att telefonen är vidarekopplad till röstbrevlådan.
Kör iOS4
Och nyaste baseband.
Samt ultrasnow 0.93 för unlock@benjamine 68909 wrote:
Hur från man internet, vad ska man skriva där på mobil data?
Vad har du för operatör?
@upsideduck 68809 wrote:
Jag är verkligen inte expert på det här men om det behövs signering så ser det ju lite mörkt ut. Dock fungerar iaf Teathering och det är det viktigaste för mig.
Oops, forgot to mention…ultrasn0w 0.93 also disables sig checking of IPCC files (useful for internet tethering)
Men om man redan har unlock? Pajjar de då?
Såg detta också, provade IPCC-filen från denna tråden, men fick ett felmeddelande från iTunes.
Någon annan som fått det att funka? Högst troligt att de har gjort lite förändringar i IPCC filer för iOS4 och att den som finns i tråden är inkompatibel…
Har en iOS4 – 3G som jag kört ultrasn0w på.
@freebo 69035 wrote:
Oops, forgot to mention…ultrasn0w 0.93 also disables sig checking of IPCC files (useful for internet tethering)
Borde väl komma en officiell fil inom några veckor nu när Tele2 kommer börja sälja Iphone??
OBS! detta behövs inte längre eftersom tele2 nu släppt sin ipcc
den laddar telefonen ner automatiskt. prova bara att ansluta till ett nätverk så ska den hitta filen
@samme 74790 wrote:
hur fixar man den då?
När du kopplar in telefonen till datorn (iTunes), så kollar iTunes vilken operatör du har i telefonen, och sedan checker med Apple om det finns nya operatörsinställningar.
Så om du bara kopplar in telefonen till iTunes, så skall du få “Tele2 8.1” som Carrier settings i telefonen.
Detta har inget med Cydia eller något annat att göra!
@lindhardsen 74932 wrote:
När du kopplar in telefonen till datorn (iTunes), så kollar iTunes vilken operatör du har i telefonen, och sedan checker med Apple om det finns nya operatörsinställningar.
Så om du bara kopplar in telefonen till iTunes, så skall du få “Tele2 8.1” som Carrier settings i telefonen.
Detta har inget med Cydia eller något annat att göra!
okej tack ska du ha
Har också problem med att få senaste inställningarna till Tele2. Har startat om allt flera gånger men får ingen info om att det finns en uppdatering för min operatör.
Kopplade in tjejens telefon och rutan kom upp direkt.
Har för närvarande Tele2 5.0
Finns det något sätt att “tvinga” fram denna fråga eller få uppdateringen på annat håll?
Kör en jailbreakad 3gs med 3.1.2. och Tele2 som operatör
Problemet är att du är på 3.1.2 tele2 stöds från ios4
Nah.. Tele2 funkade bra vid 3.1.2..
Ja men du får ingen uppdatering av operatörsinställningar då de egentligen inte finns till os 3.x.x
Är du med på hur jag menar ?Finns ingenstans att få tag på denna (8.1) som ipcc manuellt?
Eller får jag nöja mig med 5:an?
Kanske inte gör så stor skillnad?
@iPhoneReservdelar.se 78891 wrote:
Ja men du får ingen uppdatering av operatörsinställningar då de egentligen inte finns till os 3.x.x
Är du med på hur jag menar ?Jo jag är med! Men det är väldigt olika mellan mobilerna.. Jag fick frågan om uppdate när det var officiellt att Tele2 skulle sälja 4an. Då var jag på 3.1.2.
@m71533 78893 wrote:
Finns ingenstans att få tag på denna (8.1) som ipcc manuellt?
Eller får jag nöja mig med 5:an?
Kanske inte gör så stor skillnad?
Ingen aning. Du får söka lite helt enkelt. Jag tror att det som skiljer mellan 8.1 och 5 är 3.1 😉
hehe.. Ärligt så är det stabilitet.. Ingen aning för att vara ärlig!
Edit; iOS 4: Om trådlös uppdatering av operatörsinställningar
detta då?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.