Ska EDGE alltid vara på?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ska EDGE alltid vara på?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 250

Innan jag uppdaterade så hade jag inte EDGE i min SBSETTINGS. Då fungerade mitt 3G genom att bara klicka på 3G ikonen. Men nu efter uppdateringen så måste jag aktivera både EDGE och 3G om jag ska kunna surfa via 3G. Men när jag bara har EDGE aktiverad så får jag en liten cirkel bredvid min TELE2, den cirkeln va där förut också när ja inte hade EDGE i sbsettings, och när jag stänger av EDGE så försvinner cirkeln.

Ska edge alltid vara på? Jag använder endast 3G när jag vill surfa. Har inte det alltid på.

Tack

apple 3g
    Member
    Post count: 482

jag stänger alltid av mobildata och 3g, när jag vill surfa på nätet så aktiverar jag dom igen,

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Edge är det långsamma gsm-nätet som fanns innan 3G. Det var det nätet man använde när man “wappade” och det går ganska långsamt.

Gå in i SBsettingsmenyn och välj toggles. Stäng sedan av toggles som edge och byt ut den med toggles som Data och Phone.

nimren
    Member

Men edge måste väl vara på om jag vill skicka mms?

TruB
    Member
    Post count: 476

nej, det funkar till allt, det är bättre på alla sätt, förutom sämre täckning och drar mer batteri.

finns inte 3g så går det automatiskt till edge (2g). jag kör med 3g avstängt för att jag vill spara batterier. lite som apple 3g ovan

mossarelli
    Member

@nimren 71489 wrote:

Men edge måste väl vara på om jag vill skicka mms?

Om du vill att det ska gå snabbt så kan du köra på 3G annars tar Edge lite längre tid. Om du stänger av båda vet jag inte hur långt tid det tar.

Nordis
    Member
    Post count: 5

@mossarelli 71509 wrote:

Om du vill att det ska gå snabbt så kan du köra på 3G annars tar Edge lite längre tid. Om du stänger av båda vet jag inte hur långt tid det tar.

Om du stänger av både edge och 3G så kan du nog inte ens ringa längre.

nimren
    Member

Jo ringa går, men inte att MMSa eller “wappa” 🙂

mossarelli
    Member

@nordis 71556 wrote:

Om du stänger av både edge och 3G så kan du nog inte ens ringa längre.

Det ända du behöver för att ringa är täckning eller en rund ring. Edge och 3G är helt och hållet relaterat till surfning och Internet.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.