Ska man köpa billig 3G 8gb?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Ska man köpa billig 3G 8gb?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 220

Hejsan alla, ny på forumet och allt:)

Alla diskussioner verkar förtillfället (och är) om den ny iPhonen 3GS , Men då vill jag ta upp den “gamla” iPhonen 3G ur garderoben liksom 😀

För tillfället har jag en Sony Ericsson w910i med 4 GB minne till och på den har jag 194 foton, 340 låtar och 7 filmer (då har jag 243 mb ledig minne.) och det är lite för lite för min del. För att vara ärlig så har jag tjatat om en ny mobil länge och väl och jag tycker iPhonen skulle passa mig. Sen har jag läst lite om folk som har haft “vanliga” mobiler i alla slags modeller, sen haft en iPhone i handen och den “råka” fastna liksom 😉

Jag fotar sällan (filmar aldrig något roligt, därför uteslutar jag 3GS direkt)
      En mobil, “med inbyggd iPod Touch” (Då ska tilläggas att även min handikappade bror kan sköta en iPod Touch)
      Jag surfar förbannat mycket, no more comments (Och jag tror jag skulle surfa mycket på mobilen)

Men såklart är inte allt perfekt, har hört att iTunes krånglar mycket, är det verkligen så farlig? Är det nåt mer man borde veta?

Men vad tycker ni? Halebop har ett jätte bra pris på iPhone 3G 8 GB. Det finns så mycket information som Eliten skulle kunna ge ut till en som upskattar det 😀

Asa
    Member
    Post count: 5

Jag har inget svar på frågan, utan undrar exakt samma sak, så jag puffar lite på tråden…

Jockii
    Member
    Post count: 21

Jag var väldigt nära att beställa en 3G 8GB från halebop pga det att jag inte trodde jag skulle använda video och så… men för ett tag sen när jag fick testa en 3GS valde jag det istället, mycket skönare när den är snabbare och voice control är skönt 🙂

jag har inte fått den än men den är påväg, (beställde igår) så jag kan inte direkt säga alla nya fördelar, men den största fördelen är att den är snabbare tycker jag! Halebop är iaf billigast för den som surfar och smsar! oavsett om man väljer 3G eller 3GS!

🙂

Asa
    Member

Hm, ok. Tack för svaret. Jag kanske inte ska vara dumsnål… 🙂

Fler åsikter i ämnet? Jag vet ju att 3gs har en massa fördelar i snabbhet och så, men det rör sig om MYCKET pengar…

Jockii
    Member

1200:- är skillnaden, 3GS har självklart bättre andrahandsvärde också..
    Det är något med att ha det senaste och inte en utgående modell 😛 men sen kommer ju 4G, så det kommer ju alltid nytt, men tänker man så kommer man aldrig köpa något… så det är bara smälla på en 3GS så finns det ingen chans att du blir missnöjd 🙂

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@Åsa 43426 wrote:

Hm, ok. Tack för svaret. Jag kanske inte ska vara dumsnål… 🙂

Fler åsikter i ämnet? Jag vet ju att 3gs har en massa fördelar i snabbhet och så, men det rör sig om MYCKET pengar…

Har ingen koll på hur mycket pengar det rör sig om, har fortfarande 3g och har inga planer på att byta upp mig. Tycker helt enkelt inte det är värt de för de få extra funktioner 3gs har. Visst är den snabbare och jag märker stor skillnad på min och en 3gs..

Hade jag varit i den situationen att jag skulle köpa min första iPhone nu så skulle jag nog skitit i kostnaden och köpt en 3gs, bara för att det är det nyaste 🙂

Men som sagt jag sitter fast med min 3g ett år till och jag tycker inte det är värt att krångla med att sälja den och sen köpa en 3gs istället.

EDIT: såg nu att det var 1200:- som skiljer i pris.. Köp en 3gs. 1200:-är ju inga pengar i dessa sammanhang. man pungar ut så mycket pengar i alla fall då kan man ju lika väl lägga ut lite till 😛

Jockii
    Member

Jag hade inte heller uppgraderat om jag hade haft en 3G! Verkligen inte, men jag sitter med en trasig 2g så då känns det värt 🙂
    Och Åsa har väl ingen iPhone alls, då är det ju värt med 3GS!:laugh:

Asa
    Member

@jockii 43427 wrote:

1200:- är skillnaden, 3GS har självklart bättre andrahandsvärde också..
    Det är något med att ha det senaste och inte en utgående modell 😛 men sen kommer ju 4G, så det kommer ju alltid nytt, men tänker man så kommer man aldrig köpa något… så det är bara smälla på en 3GS så finns det ingen chans att du blir missnöjd 🙂

1200? För mig blir skillnaden 6000. Ringer för ca 300 i månaden. Köper jag 3G 8Gb får jag den för 0 kronor i handen med 299 kronor/mån hos Telenor (får ringa för allt, fri surf ingår). Köper jag en 3GS betalar jag 1192 kr när jag fr den i handen och 299 för abbonemang och 200 i förhöjd avgift i månaden ((24*200)+1192=5992 kr).

Kan tillägga att jag är bunden till Telenor, därför har jag bara dem som alternativ. Tack för era svar!

Jockii
    Member

Jag valde mellan 3G och 3GS på halebop, då var skillnaden 1200…

Okej men om du måste ha telenor så är det väl så stor skillnad, jag har inte tid att kolla priserna nu, måste dra!

Asa
    Member

ångrar mig om priset! I Telenor-dealen för 3G:n ingick inte att man fick ringa för pengarna. Ganska dålig affär, alltså…

Jockii
    Member

@Åsa 43442 wrote:

ångrar mig om priset! I Telenor-dealen för 3G:n ingick inte att man fick ringa för pengarna. Ganska dålig affär, alltså…

okej.. så då blir det 3GS alltså? 🙂

Asa
    Member

Jajemensan, beställd i internetbutiken, väntar ivrigt!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.