Ska push funka på 3G efter jailbreak?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Ska push funka på 3G efter jailbreak?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 285

Är det meningen att push ska funka på iPhone 3G efter jailbreak? Det funkar iaf inte för mig.

Jag vet att det inte skulle funka på 2G telefonerna än men är det samma med 3G?

Såg att dev team håller på med push lösningen nu, men är det för 3G också?

Wester
    Member
    Post count: 200

Du måste ha en aktiverad telefon (Via iTunes) Det räcker inte med “hacktiveringen” som man brukar ha för att slippa aktivera via iTunes om man nu inte använder en officiell operatör. Och ja Dev-team arbetar på att kringå detta så att push även funkar för oss med hacktivering. Jag har betapushen just nu. Funkar jättefint! 🙂

BruketFans
    Member
    Post count: 46

Har du några Tips & Tricks för/på betapushen?

generuss
    Member
    Post count: 285

BruketFans

Kolla denna tråd, https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/4590-push-funkar-alla-nu.html

Det är inte Beta, funkar till 100%.

Bjorne71
    Member
    Post count: 10

Vilket mailprg funkar med push?

carpe
    Member
    Post count: 904

Det inbyggda i iphone.

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Jag har push på Gmail.Hotmail och Telia och det fungerar bra.

Bjorne71
    Member
    Post count: 10

Jag la in mina mailuppgifter under annat i mail, dvs inte gmail, exchange etc. Men sen när jag går in i inställningar e-post så kan jag bara ställa in att den ska kolla var 15:e minut. Jag ska nog knäcka denna nöt oxå :rolleyes:

Skål för övrigt, det är ju fredag. Undrar om öl och fixa med telefonen är en sån bra kombination? Det lär vi märka imorgon :laugh:

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.