Front page › Forums › Övriga ämnen › Skumt tele nr
-
AuthorPosts
-
Vet inte var jag ska vända mig så frågar er…
Någon med skumt nr (+44 7044872081) ringer mig men säger ingenting. Någon som vet hur jag kan få tag på vem det är?
@jolinjom 15117 wrote:
Någon med skumt nr (+44 7044872081) ringer mig men säger ingenting. Någon som vet hur jag kan få tag på vem det är?
Skulle inte svara om jag var du, det var ganska nyligen en artikel på aftonbladet där ett nummer (tror det började på 25 något), var en bluff och tog en Massa pengar om du svarade / ringde upp ..
Här har du en länk till +44, det är tydligen någon från UK som ringer dig. Så länge du inte har någon du känner där så bör du inte svara ;O
@jolinjom 15117 wrote:
Skulle inte svara om jag var du, det var ganska nyligen en artikel på aftonbladet där ett nummer (tror det började på 25 något), var en bluff och tog en Massa pengar om du svarade / ringde upp ..
Här har du en länk till +44, det är tydligen någon från UK som ringer dig. Så länge du inte har någon du känner där så bör du inte svara ;O
@jolinjom 15117 wrote:
Passar nog rätt bra i “Övriga ämnen”.
*flyttar tråd*
*flyttar tråd*
*flyttar tråd*
Du kan nog vänta dig en saftig telefonräkning om det är mottagaren betalar. Annars kan det vara en felringning, men hur ofta ringer man fel på +46700123456-nummer?
Du kan nog vänta dig en saftig telefonräkning om det är mottagaren betalar. Annars kan det vara en felringning, men hur ofta ringer man fel på +46700123456-nummer?
Mitt råd är att inte svara på utlänska nr du inte känner igen då det kommer mer o mer fiffel genom de utänska telefonbolagen. Tråkigt men var hellre på den säkra sidan än att betala av nån idiot på andra sidan av jorden.
Fattar inte att de svenska telefon bolagen inte gör nåt åt det här. De ska inte tillåta att pengar dras av mitt abbonemang om nån ringer med ett fusknummer.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.