Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Skype via wifi i hemmanätverk telenor / Telia
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag är ny här och har några frågor som jag inte hittar svaren på!
Lite info.
Jag har en Iphone 3gs-16. 4.2.1 med Telenor abonnemang inkl. fri surf (11 mån kvar)
och jag bor på Landet och har dålig mottagning innomhus (1-2 pinnar 3g) 2g funkar ej.
Och jag har bredband via Telia telekabel ADSL 10-14 mbs och en router med wifi. och jag är hemma till 90% av tidenFråga 1.
Kan jag använda min Iphone som en Skypetelefon för att inte tappa samtal och få bättre mottagning m.m.?Fråga 2.
kan man ha Skype som kopplar in automatiskt när man kommer hem?Fråga 3.
Behöver man ett köpeabonnemang hos Skype för detta?Fråga 4.
Om inte Skype funkar till detta Finns det några smarta tillbehör för att få bättre mottagning på Iphonen via Telenor eller måste man byta till Telia.//Arne med slavavtal hos Telenor
@arne 88804 wrote:
Hej
Jag är ny här och har några frågor som jag inte hittar svaren på!
Lite info.
Jag har en Iphone 3gs-16. 4.2.1 med Telenor abonnemang inkl. fri surf (11 mån kvar)
och jag bor på Landet och har dålig mottagning innomhus (1-2 pinnar 3g) 2g funkar ej.
Och jag har bredband via Telia telekabel ADSL 10-14 mbs och en router med wifi. och jag är hemma till 90% av tidenFråga 1.
Kan jag använda min Iphone som en Skypetelefon för att inte tappa samtal och få bättre mottagning m.m.?Fråga 2.
kan man ha Skype som kopplar in automatiskt när man kommer hem?Fråga 3.
Behöver man ett köpeabonnemang hos Skype för detta?Fråga 4.
Om inte Skype funkar till detta Finns det några smarta tillbehör för att få bättre mottagning på Iphonen via Telenor eller måste man byta till Telia.//Arne med slavavtal hos Telenor
Hejsan Arne och välkommen!
Fråga 1; Japp, du kan mycket väl använda din telefon tillsammans med skype för att få bättre mottagning och på så vis blir mer tillgänglig.
Fråga 2; Använder du inte skype mer än i hemmet, så behöver du inte ha det igång och på så vis spara mer batteri osv. Skype ansluter automatiskt när du sätter igång programmet.
Fråga 3; Skype erbjuder avtal så att man kan ringa fasta/mobil samtal, och samtidigt få ett “fast” telefon-nr just till ditt skype account, vilket naturligtvis går att ringa till, från vanlig telefon.
Har du fler frågor eller funderingar, tveka inte.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.