Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
Hoppas du är medveten om att om du ringer och surfar eller använder gpsen utomlands så får du en j****gt saftig teleräkning.
Om du kör fakesim (rebel eller så) så kommer varken 3Gsurf eller telefon att funka eftersom den inte kan roama med fakesim.
En polare försökte ringa mig när vi var i dragør,hans lur med rebel funkade inte alls.
Eftersom jag har telia så kunde jag ringa hem från Chicago senast utan andra problem än kostnaden,som låg på 20 spänn i minuten eller nåt.Hoppas du är medveten om att om du ringer och surfar eller använder gpsen utomlands så får du en j****gt saftig teleräkning.
Om du kör fakesim (rebel eller så) så kommer varken 3Gsurf eller telefon att funka eftersom den inte kan roama med fakesim.
En polare försökte ringa mig när vi var i dragør,hans lur med rebel funkade inte alls.
Eftersom jag har telia så kunde jag ringa hem från Chicago senast utan andra problem än kostnaden,som låg på 20 spänn i minuten eller nåt.Hoppas du är medveten om att om du ringer och surfar eller använder gpsen utomlands så får du en j****gt saftig teleräkning.
Eftersom jag har telia så kunde jag ringa hem från Chicago senast utan andra problem än kostnaden,som låg på 20 spänn i minuten eller nåt.nej tänter absolut inte använda telefonen som en ..telefon =) men ville ha lite spel o filmer. tog faktist och jailbreakade den nu…men fattar inte riktigt , kan man bara ta hem program från telefonen alltså inte som itunes app store från datorn? och vad är installer ? fan känner mig som en 5 åring…..brukar annars va rätt teknisk
eller är det bara 2 st olika “butiker” , tog hem nån svensk tangentbord men ser ingen skillnad på de och orginalet.
nej tänter absolut inte använda telefonen som en ..telefon =) men ville ha lite spel o filmer. tog faktist och jailbreakade den nu…men fattar inte riktigt , kan man bara ta hem program från telefonen alltså inte som itunes app store från datorn? och vad är installer ? fan känner mig som en 5 åring…..brukar annars va rätt teknisk
eller är det bara 2 st olika “butiker” , tog hem nån svensk tangentbord men ser ingen skillnad på de och orginalet.
nej tänter absolut inte använda telefonen som en ..telefon =) men ville ha lite spel o filmer. tog faktist och jailbreakade den nu…men fattar inte riktigt , kan man bara ta hem program från telefonen alltså inte som itunes app store från datorn? och vad är installer ? fan känner mig som en 5 åring…..brukar annars va rätt teknisk
r2d2: du får ändra i inställningar så ser du skillnad 😉
Cydia och installer som du får när du jailbreakar är som appstore fast för applikationer som Apple INTE vill att man ska ha tillgång till 🙂r2d2: du får ändra i inställningar så ser du skillnad 😉
Cydia och installer som du får när du jailbreakar är som appstore fast för applikationer som Apple INTE vill att man ska ha tillgång till 🙂r2d2: du får ändra i inställningar så ser du skillnad 😉
Cydia och installer som du får när du jailbreakar är som appstore fast för applikationer som Apple INTE vill att man ska ha tillgång till 🙂ok då hänger jag med…få gå ner till min bbb telefonmodem skit..som jag måste sitta en meter ifrån för att få trådlöst nätverk:P
men svenska 5 row tangentbord får jag inte till för man behöver väl itne starta om…har varit i både programmet iKeyEx ‘s inställningar och allmänt – tangentbords inställningar…och så hade jag hittat en massa spel men får bara upp att programmen kunde inte veriefieras när jag försöker synca med itunes
ok då hänger jag med…få gå ner till min bbb telefonmodem skit..som jag måste sitta en meter ifrån för att få trådlöst nätverk:P
men svenska 5 row tangentbord får jag inte till för man behöver väl itne starta om…har varit i både programmet iKeyEx ‘s inställningar och allmänt – tangentbords inställningar…och så hade jag hittat en massa spel men får bara upp att programmen kunde inte veriefieras när jag försöker synca med itunes
ok då hänger jag med…få gå ner till min bbb telefonmodem skit..som jag måste sitta en meter ifrån för att få trådlöst nätverk:P
Program från cydia/installer går naturligtvis inte verifiera i itunes.
Du måste däremot ha rätt source för att få igång dom.
Läs runt lite på forumet så ska du se att det klarnar en del!Program från cydia/installer går naturligtvis inte verifiera i itunes.
Läs runt lite på forumet så ska du se att det klarnar en del!Program från cydia/installer går naturligtvis inte verifiera i itunes.
Läs runt lite på forumet så ska du se att det klarnar en del!Jag upptäckte det 😉 men privata mail här i forumet går väl bra ? ( skriv gärna då 🙂 )
har fått igång tangentbordet nu. Och hittade ett program där man kan spela in med men den kostade pengar annars tycker jag inte det fanns så mycket. Ja nu har man testat iallafall hur man jailbreakarJag upptäckte det 😉 men privata mail här i forumet går väl bra ? ( skriv gärna då 🙂 )
har fått igång tangentbordet nu. Och hittade ett program där man kan spela in med men den kostade pengar annars tycker jag inte det fanns så mycket. Ja nu har man testat iallafall hur man jailbreakarJag upptäckte det 😉 men privata mail här i forumet går väl bra ? ( skriv gärna då 🙂 )
har fått igång tangentbordet nu. Och hittade ett program där man kan spela in med men den kostade pengar annars tycker jag inte det fanns så mycket. Ja nu har man testat iallafall hur man jailbreakarSvenskt tangentbord är standard utan JB i 3.0…..
Svenskt tangentbord är standard utan JB i 3.0…..
Svenskt tangentbord är standard utan JB i 3.0…..
Tänkte lite på det där med 3.0 versionen. Om man vill ha 3.0 och förhoppningsvis kan låsa upp den och använda annan operatör hur gör man då tro? Jag som sitter på en jailbreakad 2.2.1 lur med skit bb´n, hur gjordes det när 1.0 uppdaterades till 2.0an? Börjar ju dra ihop sig snart! Så man kan kan använda sin telefon till mer än Ipod:)
Det går ju starka rykten om att Dev-Team sitter på ett yellowsn0w för dels 02.30.03 och 04.26.08, men vill inte släppa för att Apple kan täppa igen säkerhetshålet 😀 Men ingen vet….. 😉
Varje gång jag installerar något med cydia får jag ett error message. Appsen jag installerar fungerar men det är irriterande att helatiden få error message. någon som vet varför?
Tjo! jag har en iphone 3g köpt från usa som jag har jailbreakat med 2.2 firmware. Om jag nu skulle updatera till 3.0 i itunes utan något jailbreak och andvända mig av ett telenor abonemang skulle det lira+ Eftersom telenor har fått licens att sälja iphone nu eller vad man säger.
@dava90 35090 wrote:
Tjo! jag har en iphone 3g köpt från usa som jag har jailbreakat med 2.2 firmware. Om jag nu skulle updatera till 3.0 i itunes utan något jailbreak och andvända mig av ett telenor abonemang skulle det lira+ Eftersom telenor har fått licens att sälja iphone nu eller vad man säger.
Med 99% säkerhet kommer det INTE att funka, den är låst till AT&T.
Fast någon som är 100% säker kan ju svara 🙂@gelegrodan 35091 wrote:
Med 99% säkerhet kommer det INTE att funka, den är låst till AT&T.
Fast någon som är 100% säker kan ju svara 🙂okej tack så mkt 😀 Då väntar jag snällt tills riktiga upplåsningen släpps 😉
kanske inte rätt kategori, men testar.
nån som vet nåt klurigt sätt att få igång Backgrounder i 3.0? sjukt störande att va utan de programmet.Tjenare, jag har ett problem med min iPhone. Jag skulle Jailbreaka den idag för att kunna låsa upp den med Ultrasn0w, men mitt i Jailbreak-processen står det “The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported. Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone.” I iTunes. Men jag har inte kvar kortet jag fick när jag köpte telefonen (från USA.)
Nu när jag kopplar ifrån telefonen från datorn så är det bara en bild på USB sladden och en iTunes-logga med en pil mellan de två och det går inte att göra någonting med telefonen.
Nu till själva slutklämmen – Kan jag göra någonting alls för att fixa det här för nu kan jag inte ringa etc.
Tacksam för hjälp.
*Edit..Vet inte om jag är i rätt tråd nu?
Såg för X antal månader sedan en youtube klipp där dom visade en cydia app.
Kommer inte alls ihåg vad det hette & kan inte hitta något på dom få sökorden jag kunnat tänka mig hitta appen på.gör en lite förklaring så kanske någon här vet villken jag pratar om.
Man la sin egen kod för att vidare komma in i en gömd iphone. Kan tänka mig det är till för minderåriga som gömmer snusk så inte föräldrarna hittar det. Vet inte riktigt hur jag mer ska kunna förklara men tacksam för svar ändåMvh
Prova annars “lösenord” eller vad det heter i inställningar.
Ett annat knep är att bara se till så pinkod är aktiverad och stänga av den.
Misstänker att det inte är helt omöjligt att hitta nåt i cydia,men å andra sidan kan youtubeklippet vara en bluff.9hej jag funderar på om jag ska jailbreaka min iphone 3g men i youtube videos som jag sett säger många att man sja återställa den innan. måste man göra det?? vad händer om man gör det ?? försvinner kontakter fotton musik då??
snälla ge mej ett svar….
@pludden 35829 wrote:
Tjenare, jag har ett problem med min iPhone. Jag skulle Jailbreaka den idag för att kunna låsa upp den med Ultrasn0w, men mitt i Jailbreak-processen står det “The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported. Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone.” I iTunes. Men jag har inte kvar kortet jag fick när jag köpte telefonen (från USA.)
Nu när jag kopplar ifrån telefonen från datorn så är det bara en bild på USB sladden och en iTunes-logga med en pil mellan de två och det går inte att göra någonting med telefonen.
Nu till själva slutklämmen – Kan jag göra någonting alls för att fixa det här för nu kan jag inte ringa etc.
Tacksam för hjälp.
Detta försvinner efter Jailbreaket..
@gojje 35833 wrote:
*Edit..Vet inte om jag är i rätt tråd nu?
Såg för X antal månader sedan en youtube klipp där dom visade en cydia app.
Kommer inte alls ihåg vad det hette & kan inte hitta något på dom få sökorden jag kunnat tänka mig hitta appen på.gör en lite förklaring så kanske någon här vet villken jag pratar om.
Man la sin egen kod för att vidare komma in i en gömd iphone. Kan tänka mig det är till för minderåriga som gömmer snusk så inte föräldrarna hittar det. Vet inte riktigt hur jag mer ska kunna förklara men tacksam för svar ändåMvh
mAdvLock är en app som har liknande funktion.
Aldrig provat så jag kan inte rekommendera det personligen dockhar inte pallat läsa igenom 21 450 comments men kan någon säga mig
om dom har återgälldat youtube problemet ? 🙂 pusshar en iPhone 3G med baseband 02.30.03 (modem firmware) & under “version” står det 2.2.
Är en total nybörjare på iPhones, så skulle vilja ha lite hjälp.
Geni som man är glömde jag fråga vilken som var orginal operatör, har sj tele2.
Stoppa i mitt sim-kort , men får 0 bars & när ja kopplar den till datorn får jag “ingen service”.
Den har cydia så jag antar att den är jailbreakad.
Det jag vill göra är att uppgradera till 3.0 få den jailbreakad & unlocked… hur ska jag gå tillväga när jag inte vet (och har) ett “orginal” simkort?
Jag har läst igenom många trådar men ej funnit svar på mina frågor… även varit inne o kikat på tutorials på iclarifed men inte hittat mina svar där heller.
Mvh
Du laddar ner Westers custom restore, går in i iTunes, håller in shift och klickar på återställ. Då letar du dig fram till den filen och väljer den, sen återställs telefonen och när den vaknar upp är den jailbreakad 😀
är det allt som behövs? ingen redsnow & ultrasnow & allt vad det heter?
Provade följa denna:
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows) (Comments)
men gick ej.
Verka va nått fel, för där det stod att man skulle ladda ner en firmware update så fick man bara en zip fil… den kanske bara va feldöpt iofs.
Måste jag ha nyaste itunes, 8.2?
@nejo 36220 wrote:
är det allt som behövs? ingen redsnow & ultrasnow & allt vad det heter?
Provade följa denna:
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows) (Comments)
men gick ej.
Verka va nått fel, för där det stod att man skulle ladda ner en firmware update så fick man bara en zip fil… den kanske bara va feldöpt iofs.
Måste jag ha nyaste itunes, 8.2?
Kanske du använder safari (packar upp automagiskt)? Ladda ner den i tex Firefox i stället.
Y0!
Mitt första inlägg på detta forum blir såklart iform av en fråga!
Har precis kört redsn0w på min fina 3g lur med hjälp av iClarified. Dock så har jag ingen kontakt med telia alls.. (luren är köpt på telia med deras abb)
Har som jag förstått efter lite läsning någonstans missat steget att aktivera telefonen..
Hur kan man aktivera den i “efterhand”?@jezqio 36222 wrote:
Y0!
Mitt första inlägg på detta forum blir såklart iform av en fråga!
Har precis kört redsn0w på min fina 3g lur med hjälp av iClarified. Dock så har jag ingen kontakt med telia alls.. (luren är köpt på telia med deras abb)
Har som jag förstått efter lite läsning någonstans missat steget att aktivera telefonen..
Hur kan man aktivera den i “efterhand”?Ansluta till iTunes?
Om du kommer in i själva telefonen har du aktiverat den 🙂 Så antagligen är det något annat som är knas :confused:@kungen 36223 wrote:
Ansluta till iTunes?
Om du kommer in i själva telefonen har du aktiverat den 🙂 Så antagligen är det något annat som är knas :confused:Kommer in i telefonen och har börjat lattja lite med cydia och winterboard mm.. dock så är det skoj att kunna ringa också 😉 Har startat om, synkat och haft mig..
skall testa den “färdiga” filen sedan när den kommit hem helt
såg att jag använde en “gammal” redsn0w.. 0.7.1 ist 0.7.2.. men det borde väl inte göra någe.. eller?
*edit* nu verkar det fungera, har ingen aning om vad som blev fel första gången…
Jag bytte filändelse på filen från iclarifed, provade att restorea, men fick upp ett felmeddelande…
Nu står det att man måste återställa telefonen innan man kan uppdatera eller nått…
Under kapacitet & programversion i itunes står det “ej tillämpligt”Nån som är vaken fortfarande?
EDIT: samma fel med den jag ladda här, westers nått, “iphone-enheten iphone kunde inte återställas. Ett okänf fel uppstod (10).”
Va menas me detta
EDIT2: Man måste visst ha nyaste itunes. ska testa detta nu.
EDIT3: Jahapp, “The SIM Card inserted…. is not supported”.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.