Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
Tänkte Jailbreaka idag för första gången men de sket sig..
har en Iphone 3GS 16gb med 3.0.1
Har provat köra enl guiden här på hemsidan men går bet.
När jag laddar in den hackade firmwaren via iTunes så dubbelkollar den filen mot Appels server, där den säger att denna device inte är eligble…
har provat släckt nätet men då kommer den inte åt serven och säger nej pga det.
Har även provat satt iPhonen i Firmware läget men de hjälper inte heller..Har provat med iTunes 8.2 samt 9.0 men samma problem. Nån som har en idé?
@carpe 41883 wrote:
Vad är “firmwareläge” för något?
KOmmer inte ihåg va de heter, när man håller in återgå knappen och power on knappen tills den går in i läget för återställning av firmware
Här är en bild på medelandet
Stor bild http://race.sugen.org/albums/album117/iphone.jpgDetta kommer alltså upp i steg 2 enligt guiden…
Jag får precis samma fel som dig.. och vet inte hur jag ska göra för att få igång min telefon med OS 3.0/3.01 och inte förstöra för framtida jailbreak..
Och nu vet jag inte om jag vågar göra en återställning för då antar jag att den kommer att uppgradera till 3.1 utan att jag vill det?
Någon som kan bekräfta om en återställning idag gör att min 3GS uppdateras till 3.1?
@mrvain 41881 wrote:
Tänkte Jailbreaka idag för första gången men de sket sig..
har en Iphone 3GS 16gb med 3.0.1
Har provat köra enl guiden här på hemsidan men går bet.
När jag laddar in den hackade firmwaren via iTunes så dubbelkollar den filen mot Appels server, där den säger att denna device inte är eligble…
har provat släckt nätet men då kommer den inte åt serven och säger nej pga det.
Har även provat satt iPhonen i Firmware läget men de hjälper inte heller..Har provat med iTunes 8.2 samt 9.0 men samma problem. Nån som har en idé?
Jag hoppade över dom tre första stegen om följer iClarifield, och började med steg 4 och har inga som helst problem så nu har jag 3GS jailbreak 3.0.1
jag gjorde en säkerhetskopia inann jag startade.Men uppdatera inte till 3.1 för då är det kört man kan inte nergradera till 3.0 som du har märkt.
@morp 41921 wrote:
Jag hoppade över dom tre första stegen om följer iClarifield, och började med steg 4 och har inga som helst problem så nu har jag 3GS jailbreak 3.0.1
jag gjorde en säkerhetskopia inann jag startade.Men uppdatera inte till 3.1 för då är det kört man kan inte nergradera till 3.0 som du har märkt.
Lär väll komma nån lösning på hur man kör med 3.1 nått tag också 🙂 För tillfället tror jag att jag struntar i de å väntar på jailbreak 3.1
Hej. jag behöver lite hjälp har. jag har uppdater Itunes till 9. och jag uppdatera min iphone 3g till 3.1. men jag kan inte jailbreka den? har försökte med det funnkar inte jag har nergraderat den tillbaka med det funkar inte eller jag vet inte om jag gjorde rätt när jag nergradea den. men nu kan jag inte jailbreka den. den stanna bara på Downloading Jailbbreak data.. sen startas. jag kan bara ringa nödsamtal.
Snälla hjälp mig har håll på i 2 dagar nu.
hjälp 🙂@nexone 41597 wrote:
Köpte en jailbreakad 3gs idag. märkte att det är 3.0 på den, kan jag uppdatera till 3.0.1?
Vad är det för skillnad mellan de två versionerna? borde jag uppgradera?
Kan jag få reda på vilken operatör telefonen egentligen är låst till?
Jag är HELT grön på iphones 🙂
Du kan uppdatera Men då måste du Jailbreaka på nytt😮
@steffeiphone 41966 wrote:
Du kan uppdatera Men då måste du Jailbreaka på nytt😮
Okej, jag köpte min 3gs som sagt begagnad och jailbreakad.
Vilket jag nu insett kan bli problem när jag ska uppdatera? (eftersom jag inte vet vilken operatör den är låst till från början) Eller går det att uppdatera och JBa även fast jag inte har något simkort till den operatör telefonen var låst till från början?
Om någon kan ta reda på vad den egentligen är låst så är mitt modellnummer: MC134KS
@wilkab89 41965 wrote:
Hej. jag behöver lite hjälp har. jag har uppdater Itunes till 9. och jag uppdatera min iphone 3g till 3.1. men jag kan inte jailbreka den? har försökte med det funnkar inte jag har nergraderat den tillbaka med det funkar inte eller jag vet inte om jag gjorde rätt när jag nergradea den. men nu kan jag inte jailbreka den. den stanna bara på Downloading Jailbbreak data.. sen startas. jag kan bara ringa nödsamtal.
Snälla hjälp mig har håll på i 2 dagar nu.
hjälp 🙂Gjorde precis samma sak.. inatt lyckades jag! när redsnow fastnar under jailbreak skall du bara plugga in och ut usb-sladden till datorn.. det funkade för mig typ 4e el 5e försöket så det tar lite tid. det värsta är dock att ultranow för tillfället inte funkar efter jailbreaken..
Jag har letat och letat men hittar inget svar
Går det jailbreaka iPhone 3G med senaste uppdateringen (3.1?) …Och då menar jag bara jailbreak inte låsa upp operatör å grejer..
@aeus 42052 wrote:
Jag har letat och letat men hittar inget svar
Går det jailbreaka iPhone 3G med senaste uppdateringen (3.1?) …Och då menar jag bara jailbreak inte låsa upp operatör å grejer..
läs här :iClarified – Apple News – Apple Blocks 3GS Downgrades, iTunes 9 is Safe, 3.1GM Vulnerable
Bara så att jag förstått allting rätt:
- Man ska inte uppdatera till 3.1 via iTunes, då basebandet också uppgraderas till en version man inte kan nedgradera ifrån.
- Har man funderingar på att jailbreaka, men ändå vill ha 3.1, måste man ge fan i iTunes-vägen, och istället uppdatera till 3.1 via PwnageTool.
- Ultrasn0w funkar fortfarande för upplåsning av iPhone 3G med 3.1.
Tacksam för respons.
Och en till sak; visst kan man helt “ångra” en jailbreak, och återställa luren helt till fabriksskick? Typ formatera den?
@raditz 42191 wrote:
Bara så att jag förstått allting rätt:
- Man ska inte uppdatera till 3.1 via iTunes, då basebandet också uppgraderas till en version man inte kan nedgradera ifrån.
- Har man funderingar på att jailbreaka, men ändå vill ha 3.1, måste man ge fan i iTunes-vägen, och istället uppdatera till 3.1 via PwnageTool.
- Ultrasn0w funkar fortfarande för upplåsning av iPhone 3G med 3.1.
Tacksam för respons.
Och en till sak; visst kan man helt “ångra” en jailbreak, och återställa luren helt till fabriksskick? Typ formatera den?
Ultrasnow funkar inte med 3.1, men det andra stämmer.
Fråga, när jag försöker köra med redsn0w 0.8 så kommer jag till sista steget där telefonen skall boota om men inget händer. Följer iClarified – iPhone – Guide för jailbrea på din iPhone (OS 3.0) med RedSn0w (Windows) denna länken slaviskt men telefonen bootar inte alls. Nån som har tips ?
har ett skitkonstigt problem, ska börja me jailbrake. vill Browsea med redsnow men den kan ju inte hitta den andra mappen eftersom den är zippad, och om man zippar upp den blir det ju bara en massa filer. nån som har en lösning på detta :confused:
Tjena
Vet inte om denna fråga vart uppe innan, men men…
Jag har en 3G, och dum som jag var uppgraderade jag den till 3.1 genom itunes. Den var jailbreakad innan förstås, och upplåst.
Jag har gjort en downgrade till 3.0.1, men nu förstås är den ju låst, funkar inte med något SIM.
Om jag nu jailbreakar den igen med Pwnage tool 3.1, kan jag ändå inte låsa upp den tack vare att basebandet fortfarande är på 05.??? lr vad det nu är??Hur gör man om man vill låsa upp sin iphone 3gs från tre hos tre för 350kr? måste man lämna in den eller kan man lösa det över nätet/telefon?
gha: “Ifall du vill låsa upp en 3Mobil men inte är kund hos oss idag, eller har ett oregistrerat 3Kontant kan du endast göra det i en 3Butik. Glöm inte att ta med legitimation och tänk på att vi inte hanterar kontanter i våra 3Butiker.”
edit: jag läset på tre.se
Ditt 3Abonnemangvad är skillnaden mellan jailbreak o låsa upp???
hur låsar man upp/jailbreaka en 3gs 3,1??
tack på förhand
mvh
@sarrash 42654 wrote:
vad är skillnaden mellan jailbreak o låsa upp???
hur låsar man upp/jailbreaka en 3gs 3,1??
tack på förhand
mvh
Jailbreak = du kan installera program som inte är godkända av apple
Upplåsning = du kan ha vilken operatör som helstDu kan inte jailbreaka 3gs 3.1 i nuläget ..
Hej!
Jag ska i dagarna inskaffa en Iphone 3gs!
Ska antingen köpa den från Telia eller Tre.
Men jag undrar vilket e bästa sättet att låsa upp den ifrån?
Asså vilken sida?
För vill låsa upp den till Comviq!Sen undrar jag även:
Kommer man inte kunna uppdatera den när uppdateringar kommer?
Som t.ex ny funktioner etc?Är tacksam för svar för detta!
@diflover 42715 wrote:
Hej!
Jag ska i dagarna inskaffa en Iphone 3gs!
Ska antingen köpa den från Telia eller Tre.
Men jag undrar vilket e bästa sättet att låsa upp den ifrån?
Asså vilken sida?
För vill låsa upp den till Comviq!Sen undrar jag även:
Kommer man inte kunna uppdatera den när uppdateringar kommer?
Som t.ex ny funktioner etc?Är tacksam för svar för detta!
Du kan låsa upp den själv, om du vill, behöver inte skicka iväg den för det. Det gör du med redsnow/ultrasnow (sök så hittar du mer om det).
Och nej, du kommer inte kunna updatera om du låser upp den, eller du kan men då måste du låsa upp den igen sen efter.@bozz 42716 wrote:
Du kan låsa upp den själv, om du vill, behöver inte skicka iväg den för det. Det gör du med redsnow/ultrasnow (sök så hittar du mer om det).
Och nej, du kommer inte kunna updatera om du låser upp den, eller du kan men då måste du låsa upp den igen sen efter.Okej tack så mycket 🙂
Är det jobbigt att låsa upp?
Tänkte för då kanske det inte gör något att låsa upp den 😮
Kostar det någe att låsa upp?Jag ringde nyss Tre.
Och frågade detta.Jag: Hur länge är telefonen bunden till 3 om man köper med kontantkort?
Tre svarar: Man kan låsa upp den till alla operatörer för 350kr eftersom man inte är bunden till något.
Så tänkte kolla om det är värt att göra så?
Att göra så dom fixar så den funkar till alla.
Och då borde det ju fortfarande gå att uppdatera.Vad tycker ni e bäst?
att göra så för 350kr eller att fixa via nätet via t.ex redsnow?@diflover 42722 wrote:
Okej, haha, men förlorar man inte massa bra saker på sin iphone då om man låser upp den o inte kan uppdatera sen? =)
Nej, inte så farligt, jag kör med 3.0 trots att det finns 3.1 och jag missar inte så mycket..
@diflover 42725 wrote:
Jag ringde nyss Tre.
Och frågade detta.Jag: Hur länge är telefonen bunden till 3 om man köper med kontantkort?
Tre svarar: Man kan låsa upp den till alla operatörer för 350kr eftersom man inte är bunden till något.
Så tänkte kolla om det är värt att göra så?
Att göra så dom fixar så den funkar till alla.
Och då borde det ju fortfarande gå att uppdatera.Vad tycker ni e bäst?
att göra så för 350kr eller att fixa via nätet via t.ex redsnow?Jag hade köpt den på tre ..
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/5180-garanti-upphor-vid-fabriksupplasning.html
Men det verkar som garantin upphör ..
jag har nyligenköpt en iphone 3gs och följde den här guiden för att låsa upp den och för att inte få senareste firmwaren 3.1
Lås upp iPhone 3GS till Tele2 | iPhone 24
men jag glömde att aktivera telefonen genom att stoppa in ett telia kort innan ja anslöt den till datan så nu är den jailbreakad men jag får ingen mottagning eftersom telefonen inte är aktiverad. men om jag inte har helt fel så måste jag återställa telefonen för att kunna aktivera den,eller?problemet då är ju att de samtidigt kommer uppdateras till 3.1 och då kan ja ju inte låsa upp den.någon som vet vad jag ska göra eller är det kört för mig?måste ja vänta tills de kommer en upplåsning till 3.1?
just nu är det 3.0.1 med baseband 04.26.08
snälla hjälp mig 🙂Tjena Dennis, att hacktivera din iPhone som du gjort nu kan ställa till det i framtiden så du gör rätt i att göra en restore och aktivera med Telia-SIM på ett vailla FW först. Då du sitter med 3.0.1 och “rätt” baseband skall en restore fungera bra. Se bara till att återställa med rätt FW!
Oavsett vilket svar på detta forum, mitt inkluderat(!), så rekommenderar jag, innan du skrider till verket, att du bilder dig en egen uppfattning här
Lycka till
hej freebo jag kom inte in på länken du skickade,den står bara och laddar.
men om jag förstog det du skrev rätt så ska ja kunna återställa min telefon med en firmware som e 3.0.1 och det ska funka?jag har försökt med 2 olika men inte fått det att funka,vet du hur ja ska kunna veta vilken som funkar?för dom 2 ja har så kommer de upp fel i itunes efter bara någon minut :S för hur ska ja kunna resore iphonen annars utan att uppdatera den till nyaste FW?
du får ursäkta om de blev många frågor men är lite ivrig att få den att funka för har väntat på den i 5 veckor och skulle gärna vilja använda den nu när jag fått den 🙂Hej igen, använde du korrekt FW? 3.0.1 (3GS): iPhone2,1_3.0.1_7A400_Restore.ipsw
ett tips är att gå över ån (Atlanten) efter bra guider =) För att bilda dig en uppfattning om bästa tools och tillvägagångssätt rekommenderar jag denna iClarified – iPhone – How to Select an iPhone Unlock/Jailbreak Tutorial och som sagt, utan att förta detta forum och Sverige så studera på större forum så t.ex. iPhone Forums – Mac Forums och modmyi.com
Vad är skillnaden mellan 3.0 och 3.0.1 ???
Jag har inte haft någon vidare koll på de senaste “jailbreaksen” så jag måste fråga:
Jag måste göra en restore på iphonen för jag klanta mig med en app:o
Är det bara och köra på i itunes och sen jailbreaka igen efter allt är klart eller hur ligger det till?går det att downgradea från 3.1 ? i dagsläget.. om inte nån som har koll på när det kommer en fix för detta ?
Jag jailbreakar och låser upp min 3G med redsn0w/ultrasn0w. Telefonen fungerar 100%-igt med Telia och Telenor i ett par tre dagar och helt utan anledning tappar jag all kontakt med nätet och tvingas jailbreaka och låsa upp igen… detta känns inte så binärt som jag hade förväntat mig av en dator… snarare som Ebola…
Är det bara jag som har detta problem?
DEt har väll inte kommit något JB (PC) program för 3G med OS3.1 än eller? Är så sugen på att JB nu så att det svider. Är så jädrans trött på att man inte kan ändra SMS ljudet…
Är det något speciellt med den 25:de? Någon event eller?
Hej
Har försökt att jailbreaka min telefon men ej lyckats,fastnar när itunes ej kan verifiera uppdateringen.Har hört att man kan hoppa till del 4 i guiden men ej provat,är det den rätta vägen att gå ?Tacksam för hjälp:rolleyes:
Vågar man koppla in sin iPhone 3GS 32gb i iTunes utan att behöva oroa sig för att man fuckar sina original “iBEC and iBSS” filer ?
Eller behöver man extracta dom för att göra sig framtidssäker med JB innan man kopplar in sig på iTunes ?Har inte vågat starta min lur än, vill veta så jag gör allt rätt innan 🙂
Sitter med min 16gb 3g så länge, hehe
Tacksam för svar// TwiZteD
Min tråd här:
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5389-fatt-min-iphone-3gs-32gb-fragor.htmljag undarar om man kan uppdatera till 3.1 utan att uppdatera basebandet?och om det går är de någon som vet nån guide eller nått?(har letat på forumet men inte hittat något om de här,men ber om ursäkt om de finns)
Nu har jag hört olika från varenda jävel känns det som.
Jag fick min 3gs med 3.1 och jag fattar att det inte går att låsa upp den till andra nät men från vissa håll hör jag att det ska gå och jailbreaka. sant/falskt?Tja!
Jag tänkte bara kolla om jag ärr körd för tillfället..
Dum som man va råkade jag uppdatera min jailbreakade 3G i iTunes.
till 3.1.Har nedgraderat den till 3.0, men man får fortfarande ingen kontakt med
nätet, har förstått att detta beror på att “Basebandet” inte går att nedgrade.
Så min fråga är:Är jag körd att kunna använda min iPhone?
tacksam för svar
Har läst runder lite ang.att jailbreaka.
Vill bara ha en fråga svarad.
Går det alltid dvs. oberoende på hur många gånger det har gått åt h*lvete att omformatera luren till fabriksinställningar och få den clean igen? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.