Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 1,601 through 1,650 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1906

Ny säkerhetskopia görs varje gång telen är ansluten till datorn & iTunes.
    Annars är det bara högerklicka på din iPhone i iTunes och välj “Skapa säkerhetskopia” eller vad det står, så skapas en färsk kopia.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

oh känner mig relativt dum just nu… japp det går ^^

Serbian
    Member
    Post count: 28

@pongo 51334 wrote:

oh känner mig relativt dum just nu… japp det går ^^

även den bäste gör fel ibland 🙂

volvo-s60
    Member
    Post count: 162

@muffins 51029 wrote:

Dev-Team Blog och följ update train, om du vill behålla ditt baseband.

Sluta skriv 3.2.1 hela tiden, finns inget sådant.. 3.1.2 finns och är det senaste.
    Sedan 3.1 till 3.1.2 så är det endast små buggfixar som fixat iaf. Tidigare vet jag inte.

Att man upplever problem med blackra1n beror på att man gjort en hacktivation. Dvs en fuling för att aktivera telefonen utan simkort från den operatör som telen är låst till, vilket resulterar i wifi/gps/youtube/push problem.
    Dessa problem finns inte om man aktiverar telefonen utan hacktivation.

muffins förlåt men jag kan inte engelska så jag fattar ingeting kan du inte förklara hur man behåller sin baseband jag har 04 bla bla är jag nästan 100

jag tänkte ladda ner sbs settings ska jag bara söka på sbs settings i cydia o ladda ner bara namnet som heter sbs settings, det finns en bild på ansikte är det den jag ska ladda ner? och vart hamnar den, jag är jätte tacksam tänkte kolla hur mkt minne jag har:)

bozz
    Member
    Post count: 1199

@volvo-s60 51390 wrote:

jag tänkte ladda ner sbs settings ska jag bara söka på sbs settings i cydia o ladda ner bara namnet som heter sbs settings, det finns en bild på ansikte är det den jag ska ladda ner? och vart hamnar den, jag är jätte tacksam tänkte kolla hur mkt minne jag har:)

Gå in i Cydia, gå till sök, sök på sbsettings, tryck på träffen, tryck på Install längst upp till höger, tryck på confirm längst upp till höger – vänta.

När det sen är installerat sveper du över klockan längst upp över appsen så kommer sbsettings upp! 🙂

STRY123
    Member
    Post count: 19

Sitter just nu långt ifrån hemmet och den lugn och ro jag behöver för att jailbreaka.
    Och då jag är i akut behov av push och fick avbryta redan på steg ett så ställer jag en fråga samt skriver ner proceduren för att säkerställa att jag minns rätt då det finns dåligt med tid och jag får ängna mig åt detta under min halvtimmes långa rast.

Kort info :

*3GS
    *3.1.2
    *Tillverk. Vecka 27
    *05.11.07
    *Om den är olåst från början vet jag inte då jag köpt den jailbreakad

Okej, steg ett. Där stötte jag på patrull när jag skulle återställa och iTunes vill installera nått och började ladda ner nått, men jag avbröt helt sonika.
    Är det normalt, vill absolut inte ha nått trams installerad ??!!

Procedur annars :

*Återställ
    *Stäng ner alla procceser som har med iTunes att göra
    *jailbreka med Blackra1n enl. tutorial på iclarified

Är det korrekt uppfattat av mig ?

Tack på förhand !

(ang. push så körde jag fixen men det hjälpte inte)

bozz
    Member
    Post count: 1199

@stry123 51425 wrote:

Sitter just nu långt ifrån hemmet och den lugn och ro jag behöver för att jailbreaka.
    Och då jag är i akut behov av push och fick avbryta redan på steg ett så ställer jag en fråga samt skriver ner proceduren för att säkerställa att jag minns rätt då det finns dåligt med tid och jag får ängna mig åt detta under min halvtimmes långa rast.

Kort info :

*3GS
    *3.1.2
    *Tillverk. Vecka 27
    *05.11.07
    *Om den är olåst från början vet jag inte då jag köpt den jailbreakad

Okej, steg ett. Där stötte jag på patrull när jag skulle återställa och iTunes vill installera nått och började ladda ner nått, men jag avbröt helt sonika.
    Är det normalt, vill absolut inte ha nått trams installerad ??!!

Procedur annars :

*Återställ
    *Stäng ner alla procceser som har med iTunes att göra
    *jailbreka med Blackra1n enl. tutorial på iclarified

Är det korrekt uppfattat av mig ?

Tack på förhand !

(ang. push så körde jag fixen men det hjälpte inte)

Står det inte vad den laddar ner? Det finns inga nyare fw än 3.1.2 så det enda jag kan tänka mig är operatörsinställningar, vilket inte är någon fara att installera.
    Rätt uppfattat.
    1.Återställ (bäst är att blåsa till Ny iPhone, inte nån säkerhetskopia).
    2.Stäng iTunes Processer
    3.JB’a

STRY123
    Member

Okej, då hade jag rätt processmäsigt, tack för hjälpen.

Då var det bara steg ett kvar.

Det står att jag ska godkänna följande : Programuppdatering iPhone OS 3.1.2

Men jag har ju 3.1.2 (7D11)

Måste säga att jag blir lite konfunderad.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Det låter väldigt underligt, jag skulle låta iTunes uppdatera i alla fall och sedan fortsätta JB processen

STRY123
    Member

Underligt var ordet, följande text kommer upp :

Programuppdatering iPhone OS 3.1.2

Den här uppdateringen innehåller buggfixar och förbättringar, bland annat:

• Löser ett sporadiskt problem som kan förhindra att iPhone vaknar ur viloläge
    • Löser ett problem som ibland förhindrar mobila nätverkstjänster fram tills att enheten startats om
    • Fixar en bugg som ibland kan orsaka krasch vid videoströmning

Produkter som är kompatibla med den här uppdateringen:
    • iPhone
    • iPhone 3G
    • iPhone 3GS

Funktionsbeskrivningar och kompletta instruktioner finns i funktionsguiden för iPhone på adressen:

För mer information om iPhone, gå till:

För mer supportinformation och felsökning av iPhone, gå till:

Den här uppdateringen innehåller säkerhetsuppdateringar som inkluderats i tidigare programuppdateringar för iPhone. För mer information, gå till:

EDIT : Verkar vara en rätt stor fil den drar ner då det ska ta 7 minuter på en 8Mbit lina.

Freebo
    Member

3.1.2 IPSW-filen är på 241MB så visst, det tar en stund. Installera och sedan är du good to go.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@stry123 51431 wrote:

Underligt var ordet, följande text kommer upp :

Programuppdatering iPhone OS 3.1.2

Den här uppdateringen innehåller buggfixar och förbättringar, bland annat:
    ………………………………

EDIT : Verkar vara en rätt stor fil den drar ner då det ska ta 7 minuter på en 8Mbit lina.

Filen är 306 Mb så 7 minuter är nog rätt med din uppkoppling. Att den ville hämta uppdateringen är inte så konstigt med tanke på att du har köpt den uppdaterad och jailbreakad så firmwaren finns inte i din itunes.

STRY123
    Member

Det gick ju smärtfritt det där, tack !

Dock strular det med kontakterna, dom kom inte med men alla appar kom med.

Samt att pushen ändå inte fungerar fast jag dragit ner push fix från freedomforiphone……Otroligt frustrerande !!:mad2:

EDIT: upptäckte att mina bilder inte kom med heller….Suck !

Freebo
    Member

@stry123 51473 wrote:

Det gick ju smärtfritt det där, tack !

Dock strular det med kontakterna, dom kom inte med men alla appar kom med.

Samt att pushen ändå inte fungerar fast jag dragit ner push fix från freedomforiphone……Otroligt frustrerande !!:mad2:

EDIT: upptäckte att mina bilder inte kom med heller….Suck !

Har du angivit att du vill synka kontakter & bilder?

STRY123
    Member

Ska jag vara helt ärlig så trodde jag att det gjordes automatisk då jag såg nått om kontakter flimmra förbi i iTunes när den synkade….

Får väl försöka lista ut om dom och bilderna finns kvar finns kvar i iTunes…

STRY123
    Member

Det blir bara värre och värre, troligtvis är jag en idiot och återgår snart till nått jag begriper mig på….

Kontakterna hittar jag inte då jag aldrig öppnat (nåja) iTunes före jag jailbreakade….Finns det nån som kan komma med ett tips hur jag får tag i åtminstånde ett nummer som är extremt viktigt….Resten går att lägga in manuellt.

Eftersom jag är är i behov av push så köpte jag en lösning från pushfix.info…Fungerade utan några som helst problem och jag slipper sura arbetskamrater…..Med följden att GPS och Youtube inte fungerar….

Jag borde ha sovit vid 19-tiden eftersom jag ska upp 02:30 men det här problemen gör mig sömnlös….

Freebo
    Member

VET du att du synkat dina kontakter tidigare och kör Windows så har de hamnat i ‘Windows Adressbok’. Du bör hitta denna ganska enkelt

push på en hacktiverad iPhone = ultra fail :-/

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@stry123 51510 wrote:

Det blir bara värre och värre, troligtvis är jag en idiot och återgår snart till nått jag begriper mig på….

Kontakterna hittar jag inte då jag aldrig öppnat (nåja) iTunes före jag jailbreakade….Finns det nån som kan komma med ett tips hur jag får tag i åtminstånde ett nummer som är extremt viktigt….Resten går att lägga in manuellt.

Eftersom jag är är i behov av push så köpte jag en lösning från pushfix.info…Fungerade utan några som helst problem och jag slipper sura arbetskamrater…..Med följden att GPS och Youtube inte fungerar….

Jag borde ha sovit vid 19-tiden eftersom jag ska upp 02:30 men det här problemen gör mig sömnlös….

Lösning finns på youtube och gps, har läst om det i forumet.
    Kontakter hamnar ju i den adressbok du synkar med. ÄR det win så är det troligtvis i outlook eller e´ditt mailprogram, eller om du synkar med gmail eller annat…

eeeeeeeeeeeeeeeemilia
    Member
    Post count: 2

Har några korta frågor, ska nämligen köpe en Iphone 3gs 16gb rätt billigt men den är låst till 3, hur riskfritt är det att låsa upp den? Kan det medföra några risker som inte går på garantin? Och om upplåsning går bra, kan det komma problem i framtiden pga detta? Om iphonen senare behöver lämnas in, är det okej med reparatören att den blivit upplåst? Är det rekommenderat att köpa en Iphone 3gs 16gb för 3500;- och låsa upp den eller ska man vara på den säkra sidan och köpa en som inte är operatörslåst på te.x. Telia för 5500;-?

Många frågor jag vet men jag är fan inte kunnig på detta!! Skulle uppskatta all hjälp!

Freebo
    Member

@eeeeeeeeeeeeeeeemilia 51520 wrote:

Har några korta frågor!

Välkommen, jobbigt nick du valt…:-)

jailbreakar du kan du alltid återställa den till låst originalskick om du behöver lämna in den för ett garantiärende. Problem kan alltid dyka upp men de flesta får du hjälp med här eller ngn annanstans på nätet och som sagt, du kan alltid backa tillbaka till original… 3500:- för en 3GS är ett alldeles för bra pris, får du med butikskvitto och VET du att den inte är stulen och spärrad?

Är den köpt med kontantkort från Tre så låser Tre upp den åt dig för 350:-, är den knuten till ett abonnemang så får du låsa upp den på eget sätt här och vänta tills abonnemanget löpt ut innan du kan låsa upp “lagligt”

Telia säljer inga olåst iPhones

leomessi
    Member
    Post count: 49

Beställde en 3gs 16 GB av telenor för en vecka sedan, enligt telenor så skulle det ta ca 1.5 vecka tills jag har telefonen så den borde komma snart. Nu undrar jag, är det helt säkert att jag får en med den nya bootromen eller vad det heter? Eller finns det chans att det är den gamla så att jag kan JB utan att behöva göra om det vid varje uppstart av telefonen?

Om det nu är en med ny bootrom(?), går det inte att starta telefonen utan dator då? Alltså, går det inte ens att starta den och använda den utan JB tills man har åtkomst till en dator?

Och en sista fråga, finns det någon information om det är på väg något JB som klarar av de nya 3gs utan att kräva JB vid varje start? Kommer det någonsin komma nått som fixar detta?

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

nopp med tanke på att det är så långt in i tiden, så kommer du med största chans få en 3gs med nya bootromen.

du kommer behöva en dator för att starta upp din iphone om du JB den,
    tills du återställer och använder den som vanligt.

troligen så har dev-team hittat en lösning, men dom kommer troligen hålla på den tills den nya iphone kommer ut ( så att apple inte täpper till hålet)

Ponyboy
    Member

Chronic Dev har sagt att de kommer snart med Green poison lite, då kan man starta om sin iphone och använda den utan jailbreak tills man har åtkomst till en dator. De har dessutom sagt att en komplett version av Green poison ska komma till sommaren som ska fixa untethered JB till den nya bootromen.

Här är lite av mina egna spekulationer:
    Dev-Team hittade en ny exploit i oktober 2009 och därmed har de redan en untethered JB till det nya bootromen. Geohot var inne på samma spår men fick ett meddelande av Musclenerd om att inte gå ut med en lösning förren sommaren då den nya iphone modellen kommer, samma med ih8tesn0w då han har ett nära samarbete med Geohot.
    Chronic Dev har jag noll förtroende för. De kommer förmodligen som tidigare skjuta upp sin release tills nån annan kommer med en lösning som de ska sno ifrån.

leomessi
    Member

Okej då vet jag. Så det kommer en ny iphone till sommaren? Då kanske man ska stoppa sin beställning på 3gs och vänta med att binda ett abonnemang tills den nya kommer? Fast å andra sidan så kommer det isåfall säkert en 5e iphone året därefter eller nått… Man kan ju aldrig ha det nyaste särskilt länge nu för tiden:P

Hur som helst, måste jag JB från samma dator varje gång? Tänkte om man reser iväg nånstans och batteriet råkar ta slut. Måste man då vänta tills man kommer hem igen eller går det bra att tanka ner blackra1n från närmsta bästa dator och bara trycka på make it rain så startar telefonen? Isåfall gör det ju inte så mycket om man har tethered, de gånger man av misstag inte lyckas hålla telefonen igång så finns ju lösningen i närmaste dator (som nuförtiden finns nästan var som helst).

Sen har jag en fråga om det här med hacktivation eller vad det heter. Hörde att det skapade problem för push och gps mm. Har inte en aning om vad hacktivation är men med tanke på att det skapar problem för push mm så låter det inte som något jag vill ha. Får man automatiskt hacktivation (och på så sätt problem med push) när man kör JB med blackra1n?

Ponyboy
    Member

Du kan göra jailbreaka om med olika datorer, behöver inte vara samma.

Om du inte har den simkort som din iphone är låst till så kan du inte aktivera den i itunes. Blackra1n hacktiverar dem icke aktiverade iphonen men hacktivation kan skapa problem för push,gps och wifi. Finns lösningar till det men med tanke på att du ska köpa från telenor med abbonemang så ska dessa problem inte drabba dig.

leomessi
    Member

@ponyboy 51538 wrote:

Du kan göra jailbreaka om med olika datorer, behöver inte vara samma.

Om du inte har den simkort som din iphone är låst till så kan du inte aktivera den i itunes. Blackra1n hacktiverar dem icke aktiverade iphonen men hacktivation kan skapa problem för push,gps och wifi. Finns lösningar till det men med tanke på att du ska köpa från telenor med abbonemang så ska dessa problem inte drabba dig.

Okej, kanon. Men måste jag aktivera någon i itunes innan jag jailbreakar för att blackra1n inte ska hacktivera? Eller är allt jag behöver göra att tanka ner blackra1n och jailbreaka telefonen och jag får en tethered jailbreak utan att den är hacktiverad?

Tack för din hjälp iallafall, blir sakta med säkert klokare på hur jag ska göra:P

Ponyboy
    Member

@leomessi 51540 wrote:

Okej, kanon. Men måste jag aktivera någon i itunes innan jag jailbreakar för att blackra1n inte ska hacktivera? Eller är allt jag behöver göra att tanka ner blackra1n och jailbreaka telefonen och jag får en tethered jailbreak utan att den är hacktiverad?

Tack för din hjälp iallafall, blir sakta med säkert klokare på hur jag ska göra:P

Har du rätt simkort inlagd och slagit in din pin kod så kommer itunes att automatisk aktivera din iphone.

Gobbe
    Member
    Post count: 92

hmm, tog hem blackra1n på jobbet så att man kan få igång telefonen om den råkar dö på jobbtid, dock så verkar det inte som att det går att köra blackra1n på en XP SP2 utan adminrättigheter?!

INFO: welcome to blackra1n for windows
    ERROR: dll error
    INFO: button clicked

tips? 🙂

muffins
    Member

Då får du helt enkelt fixa rättigheter 😉

Gobbe
    Member

@muffins 51565 wrote:

Då får du helt enkelt fixa rättigheter 😉

tyvärr helt uteslutet, så får väl ge fan i att pilla med saker som kräver reboot helt enkelt 🙂

muffins
    Member

@Göbbe 51566 wrote:

tyvärr helt uteslutet, så får väl ge fan i att pilla med saker som kräver reboot helt enkelt 🙂

Om du har rättigheter att installera saker på burken du har så kan du installera virtualbox och köra en windows installation som en virtuell dator och på så vis få adminrättigheter i virtualbox =)

Gobbe
    Member

@muffins 51567 wrote:

Om du har rättigheter att installera saker på burken du har så kan du installera virtualbox och köra en windows installation som en virtuell dator och på så vis få adminrättigheter i virtualbox =)

går tyvärr inte heller hehe… aja, inte mycket att göra 🙂

grejh0t
    Member

Hej jag är ny här på forumet , nu är det så att jag just har jailbreakat min nya iphone 3gs med 3.2.1(7D11). funka klockrent tills jag starta om telefonen då låste den sig totalt och allt som funka var att “återställa till orginal fw” via itunes. nån som har en ide om hur man går runt lr fixsar problem. Tack på förhand

muffins
    Member

@grejh0t 51589 wrote:

Hej jag är ny här på forumet , nu är det så att jag just har jailbreakat min nya iphone 3gs med 3.2.1(7D11). funka klockrent tills jag starta om telefonen då låste den sig totalt och allt som funka var att “återställa till orginal fw” via itunes. nån som har en ide om hur man går runt lr fixsar problem. Tack på förhand

Du har en tethered jailbreak.

Det betyder att du måste koppla telefonen till datorn och köra blackra1n.exe för att kunna starta upp telefonen.
    Detta händer alla 3GS-telefoner som har den nya bootromen, vilket din har.

Mvh

grejh0t
    Member

ok bara det som är grejen alla kontakter å annat som man har på telefonen finns kvar ?

@muffins 51590 wrote:

Du har en tethered jailbreak.

Det betyder att du måste koppla telefonen till datorn och köra blackra1n.exe för att kunna starta upp telefonen.
    Detta händer alla 3GS-telefoner som har den nya bootromen, vilket din har.

Mvh

Freebo
    Member

@grejh0t 51592 wrote:

ok bara det som är grejen alla kontakter å annat som man har på telefonen finns kvar ?

Allt finns kvar på din telefon, Blackra1n touchar bara det innersta i din telefon

jaypee
    Member
    Post count: 9

Hej på er!
    Detta forum verkar vara precis det jag sökte efter! Har iaf nyss hämtat ut min 3gs 32 gb och tänkte höra om man fick vara med i gänget…
    Jag är helt grön på det här än så länge men efter lite läsning så inser jag att jag kommer att vilja jailbreaka den senare, tänkte köra den orginal ett tag nu först och känna in mig lite.

Min fråga: (ledsen om ni hört den förr, men jag hittade inget sammanfattat och vill bara starta igång den nu!)

-Jag har ännu inte kopplat in den i datorn och aktiverat den i itunes. Finns det något jag absolut inte ska göra och något jag ska absolut ska göra för underlätta för framtida jailbreak? (använda nyaste version av itunes? uppdatera till nyaste firmware, ta backup osv.)

mvh
    J

Freebo
    Member

@jaypee 51633 wrote:

Hej på er!
    Detta forum verkar vara precis det jag sökte efter! Har iaf nyss hämtat ut min 3gs 32 gb och tänkte höra om man fick vara med i gänget…
    Jag är helt grön på det här än så länge men efter lite läsning så inser jag att jag kommer att vilja jailbreaka den senare, tänkte köra den orginal ett tag nu först och känna in mig lite.

Min fråga: (ledsen om ni hört den förr, men jag hittade inget sammanfattat och vill bara starta igång den nu!)

-Jag har ännu inte kopplat in den i datorn och aktiverat den i itunes. Finns det något jag absolut inte ska göra och något jag ska absolut ska göra för underlätta för framtida jailbreak? (använda nyaste version av itunes? uppdatera till nyaste firmware, ta backup osv.)

mvh
    J

Välkommen, vi hoppas du skall trivas och framförallt få svar på alla dina kommande frågor =)

Nej, det finns ingenting du bör akta dig för innan du jailbreakar. Koppla in den till iTunes, aktivera den och sedan är det bara att jailbreaka på av hjärtans lust. (Just att aktivera den med ett SIM-kort från operatören den är låst till är at rekommenera innan du jailbrekar)

jaypee
    Member
    Post count: 9

@freebo 51634 wrote:

Välkommen, vi hoppas du skall trivas och framförallt få svar på alla dina kommande frågor =)

Nej, det finns ingenting du bör akta dig för innan du jailbreakar. Koppla in den till iTunes, aktivera den och sedan är det bara att jailbreaka på av hjärtans lust. (Just att aktivera den med ett SIM-kort från operatören den är låst till är at rekommenera innan du jailbrekar)

tackar ödmjukast för snabbt svar freebo.
    skönt, då kör jag igång. kvällen räddad =)

Freebo
    Member

För att alla skall förstå hur knepigt det är att lösa problemet med tehered jailbreak på 3GS med nya bootromet; GeoHot har lagt ut en poll via sin Twitter. Frågan han ställer är hur mycket vi är villiga att betala för en USB dongle som tillåter oss att boota om våra iPhone’s utan att ha tillgång till en dator… om efterfrågan är stor och priset rätt är han villig att putta in och sälja oss Blackra1n i en dongle.

How much would you pay for a boot dongle? With a boot dongle, you could boot your tethered JB iPhone/iTouch on the road. Keep in mind these are much harder to build then the old ipt2 dongles – Cast Your Vote!

Förvänta er alltså ingen RC4:a av Blackra1n hack som ger oss ett untethered jailbreak

grozny
    Member
    Post count: 65

@freebo 51651 wrote:

För att alla skall förstå hur knepigt det är att lösa problemet med tehered jailbreak på 3GS med nya bootromet; GeoHot har lagt ut en poll via sin Twitter. Frågan han ställer är hur mycket vi är villiga att betala för en USB dongle som tillåter oss att boota om våra iPhone’s utan att ha tillgång till en dator… om efterfrågan är stor och priset rätt är han villig att putta in och sälja oss Blackra1n i en dongle.

How much would you pay for a boot dongle? With a boot dongle, you could boot your tethered JB iPhone/iTouch on the road. Keep in mind these are much harder to build then the old ipt2 dongles – Cast Your Vote!

Förvänta er alltså ingen RC4:a av Blackra1n hack som ger oss ett untethered jailbreak

Balders Balle……..

leomessi
    Member

Hade ju varit bra med en sådan. Dock känns det som att priset kommer bli högt om det nu kommer komma en sådan usb. Att summorna man får välja mellan 10 och 200 dollar gör ju inte att man tror att det kommer gå på en hundring direkt. Jag hade kunnat betala 200 som mest med tanke på att jag kommer försöka ha igång min telefon hela tiden, de gånger den kommer stängas av så kommer det vara på grund av batteribrist och när det händer så måste man ju ändå ladda telefonen, alltså ha tillgång till el och då brukar man ju oftast ha tillgång till en dator med om man nu inte är på tågen eller i bilen.

bootyluv
    Member
    Post count: 38

Köpte en iPhone 3G 16gb för inte så längesen, den hade då Blackra1n på sig & jag installerade följande: Rock Cydia & sn0w.. den startades om efter det, och nu har den i stortsätt tagit bort allt.. Apps: iPod, ringa osv.. Men kamera youtube meddelanden facebook. osv finns men det går inte att ringa!.. hur ska jag fixa detta? tacksam för svar fort.. :/

Freebo
    Member

@bootyluv 51696 wrote:

Köpte en iPhone 3G 16gb för inte så längesen, den hade då Blackra1n på sig & jag installerade följande: Rock Cydia & sn0w.. den startades om efter det, och nu har den i stortsätt tagit bort allt.. Apps: iPod, ringa osv.. Men kamera youtube meddelanden facebook. osv finns men det går inte att ringa!.. hur ska jag fixa detta? tacksam för svar fort.. :/

Det låter som om hela telefonen, eller snarare sagt jailbreaket har havererat. Det finns nog inget annat att göra än att blåsa den ren med 3.1.2 och sedan jailbreaka och upp låsa upp den igen. Följ guiden i min signatur

bootyluv
    Member

så allt på telefonen kommer försvinna…?

Freebo
    Member

@bootyluv 51699 wrote:

så allt på telefonen kommer försvinna…?

Ta först en backup i iTunes så får du tillbaka datan efter din återställning

Enlil
    Member
    Post count: 14

Jag har en iphone 3g 3.1.2, jag har jailbreakad samt låst upp den. Telefonen hittar comviq men jag kan inte ringa eller ta emot samtal. är det ett känt ptoblem? Jag har återställt telefonen samt jailbreakat+unlock 2 gånger och problemet kvarstår.
    Min polares telefon låste jag upp utan problem dock.

Ponyboy
    Member

@enlil 51705 wrote:

Jag har en iphone 3g 3.1.2, jag har jailbreakad samt låst upp den. Telefonen hittar comviq men jag kan inte ringa eller ta emot samtal. är det ett känt ptoblem? Jag har återställt telefonen samt jailbreakat+unlock 2 gånger och problemet kvarstår.
    Min polares telefon låste jag upp utan problem dock.

Funkar det om du stänger av 3G?

bootyluv
    Member

@freebo 51701 wrote:

Ta först en backup i iTunes så får du tillbaka datan efter din återställning

hur går man tillväga med det då?

Ponyboy
    Member

@bootyluv 51708 wrote:

hur går man tillväga med det då?

Högerklicka på din iphone i itunes och välj säkerhetskopiera.

Viewing 50 posts - 1,601 through 1,650 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.