Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7126-uppdaterad-via-itunes.html
Polle kan låsa då han skrev i denna tråd samt skapade en egen.. Jag svarade lite.. Men det är lite svårt att veta om han har en Prosche eller BMW
Min blackra1n icon försvann mellan en reboot av min 3gs innan jag han fixa blacksn0w.
Skulle det eventuellt funka om jag kom över en mac dator och kunde köra powertool?
Är det kört nu?:(Sammanfogade trådarna /Ponyboy
@Förbannadjävel 58255 wrote:
Du tror inte jag har prövat det?:mad2:
Oki, du var verkligen en förbannadjävel. 🙂
Hann du installera cydia innan den du radera blackra1n? I så fall kan du ladda och installera blacksn0w från cydia.
@ponyboy 58256 wrote:
Oki, du var verkligen en förbannadjävel. 🙂
Hann du installera cydia innan den du radera blackra1n? I så fall kan du ladda och installera blacksn0w från cydia.
Nä, blev inget av det..
Men skulle det eventuellt funka att fixa en mac och kör powertool?
Eller något annat användbart@Förbannadjävel 58257 wrote:
Nä, blev inget av det..
Eller något annat användbartVet faktiskt inget om powertool och förstår inte hur det skulle hjälpa. Du kan prova att köra blackra1n några gånger till, starta om datorn/iphone i mellan. Prova att köra det med andra datorer också, blackra1n är underligt på det sättet. Annars är återställning till 3.1.2 den bästa lösningen, ifall du har den möjligheten. Var det första gången denna iphone jailbreakades, har du sparat din SHSH i cydia? Har den nya eller gamla bootromen?
@ponyboy 58261 wrote:
Vet faktiskt inget om powertool och förstår inte hur det skulle hjälpa. Du kan prova att köra blackra1n några gånger till, starta om datorn/iphone i mellan. Prova att köra det med andra datorer också, blackra1n är underligt på det sättet. Annars är återställning till 3.1.2 den bästa lösningen, ifall du har den möjligheten. Var det första gången denna iphone jailbreakades, har du sparat din SHSH i cydia? Har den nya eller gamla bootromen?
Den är helt ny så ingen SHSH sparad, xxx48 på serienumret så det är väl den nya bootromen.
Har ändrat i HOST filen och lagt till servern. Måste man göra DUF grejen om man ska göra restore? och inte bara Shift klicka på restore?
Ska prova och köra blackrain på 2 andra burkar nu.@Förbannadjävel 58257 wrote:
Nä, blev inget av det..
Eller något annat användbart@”Din Djävel” PwnageTool
@Förbannadjävel 58262 wrote:
Den är helt ny så ingen SHSH sparad, xxx48 på serienumret så det är väl den nya bootromen.
Har ändrat i HOST filen och lagt till servern. Måste man göra DUF grejen om man ska göra restore? och inte bara Shift klicka på restore?
Ska prova och köra blackrain på 2 andra burkar nu.Återställ inte, du kan inte återställa till nåt annat fw än 3.1.3 om du inte har sparat din SHSH och 3.1.3 kan du inte jailbreaka/låsa upp. Det hjälper inte om du har ändrat din Host fil.
Om inte blackra1n.exe hjälper då kan jag bara komma på en enda lösning. Det är en chansning, då du inte har installerat afc2add. Prova PC Suite For iPhone och se om du kan komma in i din iPhones system mappar, det funkade för min bror utan att han installerade afc2add. Om du kommer in i mapparna kan du installera Cydia och Blacksn0w manuellt.
@ponyboy 58267 wrote:
Återställ inte, du kan inte återställa till nåt annat fw än 3.1.3 om du inte har sparat din SHSH och 3.1.3 kan du inte jailbreaka/låsa upp. Det hjälper inte om du har ändrat din Host fil.
Om inte blackra1n.exe hjälper då kan jag bara komma på en enda lösning. Det är en chansning, då du inte har installerat afc2add. Prova PC Suite For iPhone och se om du kan komma in i din iPhones system mappar, det funkade för min bror utan att han installerade afc2add. Om du kommer in i mapparna kan du installera Cydia och Blacksn0w manuellt.
Skall prova
Den säger att den inte är jailbreakad….
Nu har jag kommit in iprogrammet iaf, vart ska jag lägga filerna? vart ska jag få dom ifrån?Hej!
Tänkte Jailbreaka min iPhone 3G men är tveksam på att det funkar pga min firmware version. Jag har firmware 3.1.3 och har hört att det ska vara problem med att jailbreaka då. 😛 Stämmer det eller har jag bara förstått helt fel?
Om det går vilket program är bäst att använda då? 🙂Tråd flyttad /Ponyboy
@Förbannadjävel 58272 wrote:
Den säger att den inte är jailbreakad….
Nu har jag kommit in iprogrammet iaf, vart ska jag lägga filerna? vart ska jag få dom ifrån?Som jag skrev tidigare detta är en chansning för att det funkade för min bror efter att han jailbreaka med blackra1n. Normalt ska du ha installerat afc2add innan du kan browsa in i system mapparna.
Om du lyckas hitta din iPhones system mappar med PC Suite ska du välja “System” fliken och sen “Files”. Där ska du in i var/root/Media och där ska du skapa en mapp som heter Cydia. I Cydia ska du skapa en mapp som heter AutoInstall. Se till att du stavar exakt som jag skrivit: Cydia och AutoInstall.
Ladda ner denna fil och placera den i AutoInstall mappen. Starta om din iPhone och när du har gjort det ska du starta om den igen. Då ska Cydia ikonen vara i din springboard. Om inte starta om din iPhone en tredje gång.
@Mr.Inkognito 58279 wrote:
Hej!
Tänkte Jailbreaka min iPhone 3G men är tveksam på att det funkar pga min firmware version. Jag har firmware 3.1.3 och har hört att det ska vara problem med att jailbreaka då. 😛 Stämmer det eller har jag bara förstått helt fel?
Om det går vilket program är bäst att använda då? 🙂Inga problem med 3.1.3 på en 3G, använd RedSn0w
@Mr.Inkognito 58279 wrote:
Hej!
Om det går vilket program är bäst att använda då? 🙂Det går att jailbreaka en 3G som är uppdaterad till fw 3.1.3 men det går inte att låsa upp den. På Mac ska du använda Pwnagetool och i Windows använder du Sn0wbreeze. Sök i forumet efter Guide Sn0wbreeze så hittar du instruktioner.
@Mr.Inkognito 58289 wrote:
Okej. 🙂 Tack för hjälpen. 🙂
Har bara en fråga till. 😛 Läste lite om Blackra1n men det är inget att ha då? 😛Funkar inte på fw 3.1.3.
Hej,,,
Jag har en iphone 3gs med OS 3.1.3 har försökt intallera cydia med hjälp av redsn0w 0.9.3 men det vägrar fungera det fryser sig vid “waiting to reboot” har testat med alla dessa tips jag har fått.
* Dra ut och in kabeln
* nollställt telefonen
* kört med windows xp service pack 2(admin)
* testat på både vista och win 7
* även testat på min flickväns iphone hon kör på OS 3.1.2allt jag vill få är cydia så jag kan ladda ner alla apps utan att behöva betala massa kosnader. finns det något annat sätt så snälla snälla HJÄLP MIG!!!
Mvh
MjIdag är det nolltolerans. Läs forumets regler en gång till och tänk efter innan du postar. Snåljåp /Freebo
@ponyboy 58280 wrote:
Som jag skrev tidigare detta är en chansning för att det funkade för min bror efter att han jailbreaka med blackra1n. Normalt ska du ha installerat afc2add innan du kan browsa in i system mapparna.
Wall of text…
Provat det nu utan någon framgång, sitter nu och fundrerar om man ska prova
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/
1.jpg Och använda Cydia filen du länkade? Eller skulle det bara resultera till fail of the year?@förbannad: Well, det ser onekligen ut som om det är det som är tanken med den funktionen. Kör på det
@moneyjones 58291 wrote:
Hej,,,
Jag har en iphone 3gs med OS 3.1.3 har försökt intallera cydia med hjälp av redsn0w 0.9.3 men det vägrar fungera det fryser sig vid “waiting to reboot” har testat med alla dessa tips jag har fått.
* Dra ut och in kabeln
* nollställt telefonen
* kört med windows xp service pack 2(admin)
* testat på både vista och win 7
* även testat på min flickväns iphone hon kör på OS 3.1.2allt jag vill få är cydia så jag kan ladda ner alla apps utan att behöva betala massa kosnader. finns det något annat sätt så snälla snälla HJÄLP MIG!!!
Mvh
Mj1.Det går inte att jaila en 3.1.3 3GS
2.Du pratar om pirat-relaterat shit. Vi pratar inte om sådant här. Läs forumreglerna.@freebo 58302 wrote:
@förbannad: Well, det ser onekligen ut som om det är det som är tanken med den funktionen. Kör på det
Sitter och håller tummarna!
Fick in det men kom inte fram på slidebaren, rebootade 5 gånger..
Sitter och försöker trycka in blacksn0w via Iphone PC Suite nu.. Fast den börjar inte ladda ner 🙁
@Förbannadjävel 58318 wrote:
Det skulle inte funka att köra pwntool/snowbreeze och bara få in Cydia?
Pwnagetool och sn0wbreeze funkar inte på en 3Gs med ny iBoot. Du kan ju testa redsn0w, jag har aldrig använt den själv och vet inte om den kommer att funka om du inte har en ny återställd iPhone.
Tack för all hjälp hittills, fick in Cydia nu via redsn0w, vart hittar jag blacksn0w via Cybia?
EDIT: Nvm fixade det. tack som, har suttit med hjärtklappningar det senaste dygnet:D
ahh du ser, alla kan. Det handlar om persistence =)
hej
köpte idag en iphone 3GS 32 GB som e låst till telenor jag vill låsa upp den då jag har halebop. Den har programversion 3.1.3 kan man låsa upp den själv eller måste jag gå till en butik som fixar upplåsningen åt mig?
tacksam för svarFlyttar posten till rätt tråd/Freebo
Sorry Emm, du kommer ingenstans med den kombinationen. Du kan just nu varken låsa upp eller jailbreaka en ny 3GS med 3.1.3
Hur gick det med din polisanmälan?
@freebo 58364 wrote:
Sorry Emm, du kommer ingenstans med den kombinationen. Du kan just nu varken låsa upp eller jailbreaka en ny 3GS med 3.1.3
Hur gick det med din polisanmälan?
F*N då… telenor kan inte heller låsa upp den alltså? 🙁 det går framåt me anmälan. polisen har fått en del uppgifter om personen så ja hoppas det löser sig!
en fråga till: om telefonen har haft 3.1.2 innan kan man isf nedgradera den? när släpptes 3.1.3? telefonen är köpt 25 jan.
@emmiphone 58365 wrote:
F*N då… telenor kan inte heller låsa upp den alltså? 🙁 det går framåt me anmälan. polisen har fått en del uppgifter om personen så ja hoppas det löser sig!
en fråga till: om telefonen har haft 3.1.2 innan kan man isf nedgradera den? när släpptes 3.1.3? telefonen är köpt 25 jan.
Om den var jailbreakad innan den 4 feb och du/man/han sparat SHSH koden i Cydia kan du (troligen) nedgradera för att jailbreaka men inte låsa upp (då du har det nya basebandet som Blacksn0w inte biter på)
Bra att du anmälde säljaren, dock ar han väl från USA så sannolikheten för att du ska få ut något är väl nästan noll.
0.93 0.94 eller 0.95 beroende på förutsättningarna
@freebo 58369 wrote:
0.93 0.94 eller 0.95 beroende på förutsättningarna
Haha ok.:P Det ända jag vet är att jag har en iPhone 3G, 8GB, FW 3.1.3, köpt hos Telia, har den senaste versionen av iTunes. Den har aldrig varit Jailbreakad förut så allt sånt här är nytt för mig. 😛 Jag vill verkligen jätte jätte gärna Jailbreaka så om du/någon vet vilken version av Redsnow (eller annat enkelt/bra program) jag ska använda och var man laddar ner den så vore det toppen men om inte ska man då vänta på när Blackra1n kan JB 3.1.3 (om det nu kmr)? 😛
Sen undrar jag om det är större risk att Jailbreaka 3.1.3 än 3.1.2? 🙂PS. Sorry om jag är tjatig med alla frågor.:P Är verkligen jätte tacksam för all hjälp.:)
Kör på denna version
http://iphwn.org/redsn0w-win_0.9.3.zip3.1.3 är inte värre än 3.1.2 om du bara ska jailbreaka. Ska du även låsa upp så är det värre, eftersom det saknas en unlock för det baseband som följer med 3.1.3
@freebo 58389 wrote:
Kör på denna version
http://iphwn.org/redsn0w-win_0.9.3.zip3.1.3 är inte värre än 3.1.2 om du bara ska jailbreaka. Ska du även låsa upp så är det värre, eftersom det saknas en unlock för det baseband som följer med 3.1.3
Tack! 😀
Finns det någon guide man kan följa eller något speciellt jag måste tänka på eller är det bara att packa upp och köra?
@Mr.Inkognito 58393 wrote:
Tack! 😀
Finns det någon guide man kan följa eller något speciellt jag måste tänka på eller är det bara att packa upp och köra?
Egentligen är det bara att köra men behöver du vägledning så rekommenderar jag denna guide:
Jailbreak iPhone 3.1.3 Firmware with redsn0w | Redmond Pie@freebo 58394 wrote:
Egentligen är det bara att köra men behöver du vägledning så rekommenderar jag denna guide:
Jailbreak iPhone 3.1.3 Firmware with redsn0w | Redmond PieSom jag fattar måste du ladda ner 3.1.2 versionen o “browsa” den Redsnow. Det stämmer va? Har hittat fått rätt fil isf. 😛
hej har en fråga finns det någon möjlighet att installera cydia på en iphone 3gs fw 3.1.3 om det nu finns tackar ja för all hjälp 🙂
Tjenare, har en iphone 3g med OS 3.1.2 som jag downgrada nyss ifrån 3.1.3 till 3.1.2 för att kunna jailbreaka med blackra1n, men jag vill låsa upp telefonen också så jag kan använda vilket kontaktkort jag vill, men har googlat överallt men utan resultat.
som jag skrev innan OS 3.1.2
modemfirmware som är detsamma som Baseband eller? 05.12.01
Bootloader 06.04Sen en fråga till, hur går jag tillväga om jag vill ändra bootloadern ifrån 06.04 till 4.9 är det möjligt ? Eller att ändra baseband ifrån 05.12.01 till 05.11.07?
Har testat sn0w i blackra1n men det fungerar inte eftersom jag har baseband 05.12.01. 🙁
VERKLIGEN tacksam för svar!
har du cydia på telefonen har du lyckats fått blackra1n ikonen på telefonen
@kallekalas 58398 wrote:
Tjenare, har en iphone 3g med OS 3.1.2 som jag downgrada nyss ifrån 3.1.3 till 3.1.2 för att kunna jailbreaka med blackra1n, men jag vill låsa upp telefonen också så jag kan använda vilket kontaktkort jag vill, men har googlat överallt men utan resultat.
som jag skrev innan OS 3.1.2
modemfirmware som är detsamma som Baseband eller? 05.12.01
Bootloader 06.04Sen en fråga till, hur går jag tillväga om jag vill ändra bootloadern ifrån 06.04 till 4.9 är det möjligt ? Eller att ändra baseband ifrån 05.12.01 till 05.11.07?
Har testat sn0w i blackra1n men det fungerar inte eftersom jag har baseband 05.12.01. 🙁
VERKLIGEN tacksam för svar!
Du kan inte nergradera basebandet och BB 05.12.01 går inte att låsa upp. Det går endast med Bootloader 5.8 och det är väldigt sällsynt, går inte att nergradera Bootloader heller. Så för tillfället kan du endast använda din iPhones “rätta” operatör.
kommer me en nybörjar fråga här 🙂
vad är cydia för något? 😀
har köpt en 3GS 16gb nu för någon månad sen och är helnöjd men skulle gärna vilja jailbreaka den men fixar inte det själv. finns de någon guide man kan följa eller något?
har ver: 3.1.2 atmtack på förhand 🙂
@raekan 58433 wrote:
kommer me en nybörjar fråga här 🙂
vad är cydia för något? 😀
har köpt en 3GS 16gb nu för någon månad sen och är helnöjd men skulle gärna vilja jailbreaka den men fixar inte det själv. finns de någon guide man kan följa eller något?
har ver: 3.1.2 atmtack på förhand 🙂
fortsätt med fw version 3.1.2. Uppdatera INTE till 3.1.3 i iTunes…=) Läs FAQn in min signatur så får du svar på alla möjliga nybörjarfrågor
Okej har stött på ett jevla problem nu :/
Jailbreaka min iphone precis me Mossarelis guide och följde den helt. installerade cydia och allt..
tänkte sen testa byta sms tema och installerade det och startade om telefonen och nu när ja startar den kmr de upp en bild me usb kabel och itunes loggan. har telefonen inkopplad och när ja väl startar den så står de “iTunes har hittat en iPhone i återhämtningsläge. du måste återställa för att använda med itunes.”
betyder detta att ja måste återställa hela telefonen? :S då kmr ja tappa allt som ja har sparat 🙁
@raekan 58447 wrote:
Okej har stött på ett jevla problem nu :/
Jailbreaka min iphone precis me Mossarelis guide och följde den helt. installerade cydia och allt..
tänkte sen testa byta sms tema och installerade det och startade om telefonen och nu när ja startar den kmr de upp en bild me usb kabel och itunes loggan. har telefonen inkopplad och när ja väl startar den så står de “iTunes har hittat en iPhone i återhämtningsläge. du måste återställa för att använda med itunes.”
betyder detta att ja måste återställa hela telefonen? :S då kmr ja tappa allt som ja har sparat 🙁
Kör blackra1n igen för att starta upp din iPhone och läs om tethered jailbreak i FAQ.
ah ja gjorde de innan, såg inte den tråden förens efter ja skrivit här 😛
Hej!
Köpte en ny iPhone häromdan. Av nån anledning så lyckades den uppdatera sig till 3.1.3 och jag kan nu inte Jailbreaka och heller inte låsa upp telefonen.
Telefonen är låst till Telenor och jag själv använder telia. Finns det nått annat sätt att låsa upp telefonen? Det går väl inte att nedgradera om telefonen inte varit Jailnreakad innan? Kommer det att komma ett sätt att Jailbreaka 3.1.3? Förmodligen som vet när den kommer ändå?!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.