Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 2,651 through 2,700 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 144

@carpe 60613 wrote:

Jasså du vill låsa upp, det framgick inte. Och det är en 3G och inte en 3GS?

aa min vän 🙁 det är en 3g 8 gb

denniz123456
    Member

vad ska jag göra ? 🙁 åhhh varför just jaaggg 🙁
    men om jag gör en downgrade sen jailbreaka den går det inte ? eller vet inte vad jag ska göra , som sakt skulle vara STOOORR tacksam om jag fick hjälp

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@denniz123456 60617 wrote:

vad ska jag göra ? 🙁 åhhh varför just jaaggg 🙁
    men om jag gör en downgrade sen jailbreaka den går det inte ? eller vet inte vad jag ska göra , som sakt skulle vara STOOORR tacksam om jag fick hjälp

Du kan inte låsa upp den, ring Telia och fråga om den är över 1 år gammal så låser de upp den för 350:- eller ännu enklare, gå in på https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do och knappa in serienumret. Omfattas den inte av garanti så låser Telia upp den

denniz123456
    Member

@freebo 60627 wrote:

Du kan inte låsa upp den, ring Telia och fråga om den är över 1 år gammal så låser de upp den för 350:- eller ännu enklare, gå in på https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do och knappa in serienumret. Omfattas den inte av garanti så låser Telia upp den

så här står det
    registration
    Your registration lets Apple quickly find your product and provide the help you need.

Telephone Technical Support: Active
    Telephone Technical Support: Expired
    You are eligible to purchase telephone technical support from an Apple expert.
    Call Apple Support
    Repairs and Service Coverage: Active
    Your product is covered for eligible hardware repairs and service under Apple’s Limited Warranty.
    Estimated Expiration Date: April 23, 2010
    Learn about Apple’s coverage information for your product.
    Set Up a Repair
    Eligible for the AppleCare Protection Plan
    Time is running out. You may be able to buy an AppleCare Protection Plan to extend coverage to 2 years from the date of purchase of your iPhone, but you must do so before April 23, 2010.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

den 23 april ser det ut att vara!

denniz123456
    Member

@h3nr11k 60640 wrote:

den 23 april ser det ut att vara!

vaaaaaaaaa ska jag vänta till 23 april, finns det inget att annat att göra snälla 🙁 . sabbla telia

Freebo
    Member

@denniz123456 60646 wrote:

vaaaaaaaaa ska jag vänta till 23 april, finns det inget att annat att göra snälla 🙁 . sabbla telia

Du har fått en 3G som du kan låsa upp om ca 30 dagar. Be Happy =)

denniz123456
    Member

@freebo 60651 wrote:

Du har fått en 3G som du kan låsa upp om ca 30 dagar. Be Happy =)

¨ååhh kommer gråta 🙁
    men aa man ska vara glad att man har en rik morbror som köpte en 3g 8 gb åt mig 🙁
    men ååhhh jag bliiirr gaaalleennn, min morbror sa till mig att vi ska till stan på onsdag och kollar runt om dom kan låsa upp den, jag e misslyckad

Freebo
    Member

Ni kommer inte att hitta någon på stan som kan låsa upp den. så tillvida du int har rätt baseband men det har du inte då den är för ny…

denniz123456
    Member

@freebo 60654 wrote:

Ni kommer inte att hitta någon på stan som kan låsa upp den. så tillvida du int har rätt baseband men det har du inte då den är för ny…

så jag måste vänta tills den 23 april , och sen ringa till telia, men måste jag skicka telefonen dit:eek:

Freebo
    Member

@denniz123456 60656 wrote:

så jag måste vänta tills den 23 april , och sen ringa till telia, men måste jag skicka telefonen dit:eek:

Du promenerar bara in inen butik, ber snällt att få låsa upp och betalar 350:-. Sen tar det 3-5 dagar

carpe
    Member
    Post count: 904

Aktivera din iPhone

Vi kan inte visa täckningsinformation eftersom din iPhone inte har aktiverats.
    Kontakta din iPhone-återförsäljare eller mobiloperatör för att aktivera din iPhone.

Och såhär säger min? :S

denniz123456
    Member

@freebo 60658 wrote:

Du promenerar bara in inen butik, ber snällt att få låsa upp och betalar 350:-. Sen tar det 3-5 dagar

tack för hjälpen freebo , men det dryga är att jag måste vänta flera veckor
    såå hemskt hemskt tråkigt 🙁

denniz123456
    Member

@freebo 60658 wrote:

men du freebo jag har inget kvitto 🙁 behövs det kvitto sen för att låsa upp den

Freebo
    Member

@denniz123456 60662 wrote:

men du freebo jag har inget kvitto 🙁 behövs det kvitto sen för att låsa upp den

Jag har nu låst upp två och aldrig behövt visa upp ngt kvitto

denniz123456
    Member

@freebo 60663 wrote:

Jag har nu låst upp två och aldrig behövt visa upp ngt kvitto

ok tack . men du freebo kolla här noga Unlock iPhone 3.1.3 3G/3GS OS with Ultrasn0w 0.92

Johnnyiphone
    Member
    Post count: 20

Tjena har köpt en begagnad Iphone 3gs 16gb

jag fick bara reda på när jag kötpe den att han försökt med ett comviq kort men han fick aldrig sändning

så jag har provat med tele 2, telia, 3, halebop

det som funkat är telia som internet bara funkar på inget annat och på 3 kortet så går det att smsa och gå ut på internet men inte att ringa någon när jag trycker in ett nr sen ring så står det ringer 1sek sen lägger den på av sig själv

mobilen är

verision 3.1.3
    operatör 3 se 5,0
    modell MC131ZP
    modemfireware 05.12.01

har provat med att söka på google osv och jag har återställt mobilen via itunes och återställt inställningarna i “inställningar” på mobilen ochså inget tycks funka även provat iphones felsökningsmetod på tre.se

tacksam för hjälp mvh Johnny

Post flyttad till rätt tråd/Freebo

Freebo
    Member

Johnnyboy, din mobil är låst till operatören TRE i Hongkong. Du kommer inte att kunna ringa med den förän det kommer en fulupplåsning, vilket kan dröja 3 veckor, 13 månader eller aldrig. Igen vet

Johnnyiphone
    Member

@freebo 60731 wrote:

Johnnyboy, din mobil är låst till operatören TRE i Hongkong. Du kommer inte att kunna ringa med den förän det kommer en fulupplåsning, vilket kan dröja 3 veckor, 13 månader eller aldrig. Igen vet

när nya jailbreaken kommer ut kommer det gå att låsa upp den då? och hur kommer det sig att jag har svensk meny? :S suger att ha lagt ut 2400 spänn på den mobilen om jag inte får igång den

måste väl finnas något man kan göra

Freebo
    Member

@johnnyiphone 60733 wrote:

när nya jailbreaken kommer ut kommer det gå att låsa upp den då? och hur kommer det sig att jag har svensk meny? :S suger att ha lagt ut 2400 spänn på den mobilen om jag inte får igång den

OM det kommer en jailbreak och i ditt fall en välkommen upplåsning så kommer du att kunna ringa med den. Vad gäller den svenska menyn så säljs iPhone med samma konfiguration runt om i hela världen, det enda som skiljer är i princip modellnumret

Johnnyiphone
    Member

så jag kan inte använda dom upplåsningskorten heller vad dom nu heter

Freebo
    Member

Nej det kan du inte

Johnnyiphone
    Member

förstår om jag tjatar men den är inte låst om det kommer fram comviq när man sätter i comviq? kanske bara är en inställning eller något? alla korten kommer upp namnen på men går inte ringa asså får damp och orka vänta på jailbrake har dock bara betalat 1600 på telefonen han lär inte få resten nu

denniz123456
    Member

ALTSÅ JAG E SÅÅ MYSSLYCKAD jag får en iphone 3g som är låst till telia och som är itunes uppdaterad till 3.1.3 , så otur jag har, men har läst på nätet att dom håller på med en ny upplåsning till detta , så jag hoppas dom gör det fort så jag kan låsa upp min iphone annars får jag gå till en telia butik

kallz
    Member
    Post count: 28

Hejsan vill nu ta bort mitt jailbreak kör med blackra1n är det bara återställa den i iTunes? Inget som kommer krångla?

VW BORA
    Member
    Post count: 37

har uppdaterat min min iphone 3g till 3.1.3 som är låst till telia, vet nån hur jag kan låsa upp den, 🙁 har baseband 05.12.01
    vill låsa upp den

Freebo
    Member

Du kan inte låsa upp den. Hur gammal är den?

VW BORA
    Member

typ 1 år

VW BORA
    Member

är detta falsk eller riktigt Unlock 05.12.01 Baseband on iPhone 3.1.3 Release Is Imminent | Redmond Pie

det står om detta på många sidor , men vet inte när detta ska komma ut

H3NR11K
    Member

@VW BORA 60806 wrote:

är detta falsk eller riktigt Unlock 05.12.01 Baseband on iPhone 3.1.3 Release Is Imminent | Redmond Pie

det står om detta på många sidor , men vet inte när detta ska komma ut

Allt gällande 05.12.01 baseband upplånsning är fake just nu… Eller.. Geohot och Dev team är real deal men inget har kommit från dem gälladen en 05.12.01 unlock. Ingen vet när den kommer ut… Om den är drygt ett år så kan du gå in i butik och låsa upp den. Vilken op har du nu?

denniz123456
    Member

@h3nr11k 60807 wrote:

Allt gällande 05.12.01 baseband upplånsning är fake just nu… Eller.. Geohot och Dev team är real deal men inget har kommit från dem gälladen en 05.12.01 unlock. Ingen vet när den kommer ut… Om den är drygt ett år så kan du gå in i butik och låsa upp den. Vilken op har du nu?

aa jag har operatörs låst till telia 🙁 vill ha tele2 comivq

Jibbson
    Member
    Post count: 29

har en iphone 3gs. fw:3.1.2 baseband: 05.11.07 och ska nu jailbreaka den. MEN om jag jailbreakar den och sedan blir tvungen att återställa den, får jag då automatiskt 3.1.3?? om jag återställer från senaste säkerhetskopian får jag då ändå 3.1.3??

Freebo
    Member

Jibbson: yes

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@denniz123456 60811 wrote:

aa jag har operatörs låst till telia 🙁 vill ha tele2 comivq

Välkommen tillbaka till forumet!

Nu vill jag inte gå genom samma procedur att du bombarderar mig med pm igen. Du har redan fått svar på din fråga, du kan inte låsa upp din iphone i nuläget så du behöver inte längre PMa mig länkar där folk påstår att det går. Hittar du nån tips i en annan forum så är det bäst att fråga den som har skrivit tipset.

kallz
    Member
    Post count: 28

Kan ni hjälpa mig hur får jag bort mitt jailbreak har blackra1n men orkar inte köra jailbreak längre. Så hur får man bort det är det bara återställa i iTunes? 🙂 tacksam för svar ska göra det rätt snart men orkar inte om den slutar funka….

Freebo
    Member

@VW BORA 60805 wrote:

typ 1 år

Gå till Telia och lås upp då 🙂

VW BORA
    Member

@freebo 60822 wrote:

Gå till Telia och lås upp då 🙂

ok vi säger väl att jag har varit i en telia butik och låst upp den, men kan jag jailbreaka den sen då ?

Freebo
    Member

@VW BORA 60831 wrote:

ok vi säger väl att jag har varit i en telia butik och låst upp den, men kan jag jailbreaka den sen då ?

En 3G med fw 3.1.3 kan du jailbreaka så ja

Johnnyiphone
    Member

Dev-Team Blog – Pre-game show

Nu kan iPhone 3.1.3 jailbreakas – MacWorld

är det till nya 3.1.3? såfall är det super

torrent

PwnageTool_3.1.5.dmg (download torrent) – TPB

kan detta funka?

Flyttat till rätt tråd/Freebo

Freebo
    Member

@johnnyiphone 60836 wrote:

Dev-Team Blog – Pre-game show

Nu kan iPhone 3.1.3 jailbreakas – MacWorld

är det till nya 3.1.3? såfall är det super

torrent

PwnageTool_3.1.5.dmg (download torrent) – TPB

kan detta funka?

Flyttat till rätt tråd/Freebo

3G på 3.1.3 kan jailbreakas. PwnageTool ämnar till att uppdatera fw i din 3G/3GS utan att uppdatera ditt baseband och således inte sabba befintlig upplpsning, så har appen fungerat i ett par år och detta är alltså inget nytt. Har du uppdaterat till 3.1.3 via iTunes är du fortfarande lika rökt som en gammal kubanska ciggarfimp

KingMartin92
    Member
    Post count: 186
    Ponyboy
    Member

@kingmartin92 60848 wrote:

Unlock 05.12.01 Baseband for iPhone 3.1.3 3G 3GS

så det kommer en snart

Artikeln måste är över en månad gammal och fotfarande så har varken Dev Team, Geohot eller Sherif Hashim påstått att de kommer att släppa en unlock till BB 05.12.01 så jag tror inte det kommer snart. Detta har diskuterats i denna tråd och som sagt även om de nu kan låsa upp BB 05.12.01 så väljer de att vänta tills nästa stora release.

KingMartin92
    Member

aha vad synd men jag har ju basband 05.12.01 men Filmware 3.1.2 och den är jailbreakad iphone 3g. jag kunde ju nedgradera från 3.1.3 till 3.1.2 så kan jag inte nedgradera mitt basband 05.12.01 då? för den ville ej nedgraderas?

Ponyboy
    Member

Hittade den utmärkta tabell i iPhone & iTouch Jailbreak / Unlock Matrix | jailbreakmatrix.com. Den visar vad som är möjligt för de olika modellerna och vilken jailbreak/upplåsnings verktig man ska använda. Besöker man hemsidan kan man klicka på de olika fw och ladda ner ipsw direkt från tabellen, stor cred till Cadsii.

Edit: har tillfälligt lagt denna tabell i första posten då jag tror den kan svara på många frågor som kan dyka upp i denna tråd.

iphone203gs.jpg

iphone203g.jpg

iphone202g.jpg

ipod20touch3g.jpg

ipodtouch2g.jpg

ipodtouch1g.jpg

KingMartin92
    Member

tack men hur ser jag om jag har boot loader 5.08 eller 5.09+ ? för 5.08 på 3g går att låsa upp på bilden du visar

Ponyboy
    Member

@kingmartin92 60858 wrote:

tack men hur ser jag om jag har boot loader 5.08 eller 5.09+ ? för 5.08 på 3g går att låsa upp på bilden du visar

Bootloader 5.08 fanns bara i de tidigare 3G modellerns så du ska inte hoppas för mycket på det, dessutom så är de flesta modellerna så pass gamla att man kan få dem “fabriksupplåsta” i butiken (om de är köpta i Sverige).

Enklaste sättet att ta reda på Bootloader är att använda f0recast. F0recast gör i princip samma sak som tabellen, den berättar för dig om du kan jailbreaka/låsa upp din enhet.
    f0recast.jpg

Annars kan du ta reda på bootloader version manuellt också. How to Check iPhone?s Bootloader Version on Windows Computer. | iPhone

Tobbe_L
    Member
    Post count: 64

Har en polare som köpt sin iPhone för ngn vecka sen, telefonen är en 3GS. Han körde naturligtvis en uppdatering direkt i iTunes (han visste ej bättre), så han fick 3.1.3… dvs, den var ej JB på 3.1.2 innan…

telefonen är en 3GS 3.1.3 med baseband:05.12.01

Att låsa upp den behövs ej, men han vill Jailbreaka den för att kunna utnyttja den till fullo, nu till frågan, med vilket program? helst med guide med så jag ej sabbar hans lur haha

går det överhuvudtaget??:cool:

Tråd flyttad /Ponyboy

Freebo
    Member

@tobbe_l 60867 wrote:

Har en polare som köpt sin iPhone för ngn vecka sen, telefonen är en 3GS. Han körde naturligtvis en uppdatering direkt i iTunes (han visste ej bättre), så han fick 3.1.3… dvs, den var ej JB på 3.1.2 innan…

telefonen är en 3GS 3.1.3 med baseband:05.12.01

Att låsa upp den behövs ej, men han vill Jailbreaka den för att kunna utnyttja den till fullo, nu till frågan, med vilket program? helst med guide med så jag ej sabbar hans lur haha

går det överhuvudtaget??:cool:

Tråd flyttad /Ponyboy

Nej, med de förutsättningarna kan du inte nedgradera och jailbreaka

Tobbe_L
    Member
    Post count: 64

OK 🙁 och det finns inget program som gör det utan att den varit JB på 3.1.2 heller? så med andra ord e han körd till ngn kommer på hur man gör:confused:

H3NR11K
    Member

@tobbe_l 60870 wrote:

OK 🙁 och det finns inget program som gör det utan att den varit JB på 3.1.2 heller? så med andra ord e han körd till ngn kommer på hur man gör:confused:

Inget program som dev-team eller Geohot gjort.. Dvs det finns inget jb program för en 3GS med 3.1.3

Viewing 50 posts - 2,651 through 2,700 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.