Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 2,701 through 2,750 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 64

@h3nr11k 60872 wrote:

Inget program som dev-team eller Geohot gjort.. Dvs det finns inget jb program för en 3GS med 3.1.3

OK då vet jag! tack för snabba svar:cool:

VW BORA
    Member
    Post count: 37

så jag har en iphone 3g med itunes uppdateringen 3.1.3 med baseband 05.12.01 , bootloader 5.9. är låst till telia vill ha comviq , men jag laddade ner forecast, och det stog unlockable :no, jailbreak:yes always, tetherd:no
    🙁 hoppas det kommer ut nån lössning till detta

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@VW BORA 60885 wrote:

så jag har en iphone 3g med itunes uppdateringen 3.1.3 med baseband 05.12.01 , bootloader 5.9. är låst till telia vill ha comviq , men jag laddade ner forecast, och det stog unlockable :no, jailbreak:yes always, tetherd:no
    🙁 hoppas det kommer ut nån lössning till detta

Sluta älta det vi vet och masa dig iväg till Telia och lås upp din iPhone…;)

KingMartin92
    Member
    Post count: 186

Tack ska tässta

peve
    Member
    Post count: 92

@freebo 59200 wrote:

Ledsen att behöva säga det men MC137LL är en USA-såld telefon låst till AT&T. Du har blivit grundlurad, ECID SHSH för 3.1.2 skulle ha sparats via Cydia innan 4/2, nu är det för sent…

Förlåt att jag tjatar om detta med ”factory unlocked” men jag förstår inte riktig nyanserna.

En bekant köpte en iPhone 3Gs 32GB i Malaysia. Vi pratades vid över Skype och jag varnade honom för att uppgradera enligt allt jag har läst här.
    Han tillbaka till affären med sitt norska simkort och bad affären uppgradera. Allt fungerar perfekt även i Norge.
    Han har alltså nu V 3.1.3 (7E18), Op. Carrier 5.0. Modell MC 133ZC och ett IMEI som börjar med 01
    Va är skillnaden på hans telefon och min? Jag vågar förståss inte uppdatera min.

Freebo
    Member

@peve 60903 wrote:

Förlåt att jag tjatar om detta med ”factory unlocked” men jag förstår inte riktig nyanserna.

En bekant köpte en iPhone 3Gs 32GB i Malaysia. Vi pratades vid över Skype och jag varnade honom för att uppgradera enligt allt jag har läst här.
    Han tillbaka till affären med sitt norska simkort och bad affären uppgradera. Allt fungerar perfekt även i Norge.
    Han har alltså nu V 3.1.3 (7E18), Op. Carrier 5.0. Modell MC 133ZC och ett IMEI som börjar med 01
    Va är skillnaden på hans telefon och min? Jag vågar förståss inte uppdatera min.

Well, ni har iPhones med olika modellnummer. Klicka på FAQ-länken i min signatur, en bit ned i FAQn finns en fil bifogad. Öppna den och sök på ditt modellnummer respektive MC133ZC. See? Din är gråimporterad och fulupplåst.

peve
    Member

@freebo 60907 wrote:

Well, ni har iPhones med olika modellnummer. Klicka på FAQ-länken i min signatur, en bit ned i FAQn finns en fil bifogad. Öppna den och sök på ditt modellnummer respektive MC133ZC. See? Din är gråimporterad och fulupplåst.

Shit men tack i alla fall. Det gäller med andra ord att akta sig. Du har varit ett orakel för mig flera gånger nu. Tack!!

Freebo
    Member
    H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Därför ska man inte köpa importskit.. Man sparar inget..

peve
    Member

@h3nr11k 60913 wrote:

Därför ska man inte köpa importskit.. Man sparar inget..

Nu är det inte alltid så enkelt. Mycket av min tid är jag på Yxlan (Stockholms skärgård) och en sak har jag lärt: Lita aldrig på en operatörs teckningskarta. Alla låtsas ha teckning där vi är men i verkligheten är det Tele2 som fungerar. Jo jag vet att Tele2 och Telia använder samma mast på Yxlan men Telia fungerar i alla fall inte tillfredställande. Telenor och 3? God natt!
    Detta betyder att jag måste ha Tele2!!! Alltså får det bli en italienare eller ”unlocked”. Eller?

Freebo
    Member

@peve 60914 wrote:

Nu är det inte alltid så enkelt. Mycket av min tid är jag på Yxlan (Stockholms skärgård) och en sak har jag lärt: Lita aldrig på en operatörs teckningskarta. Alla låtsas ha teckning där vi är men i verkligheten är det Tele2 som fungerar. Jo jag vet att Tele2 och Telia använder samma mast på Yxlan men Telia fungerar i alla fall inte tillfredställande. Telenor och 3? God natt!
    Detta betyder att jag måste ha Tele2!!! Alltså får det bli en italienare eller ”unlocked”. Eller?

Nyss var det någon i forumet som tröttnade på Blacksn0w och köpte en fabriksupplåst – Tele2 fungerade inte på den… Outgrundliga äro Herrens och Jan Stenbecks vägar

peve
    Member

@peve 60908 wrote:

Shit men tack i alla fall. Det gäller med andra ord att akta sig. Du har varit ett orakel för mig flera gånger nu. Tack!!

Vet du om det var en italienare?

Freebo
    Member

Peve, jag minns faktiskt inte. Sök på tele2.

Det var ingen som missade min post om GeoHot’s twitter? Han brukar inte snacka gojja sånjag tror han har siktet inställt på… Drumroll… Paddan!!

H3NR11K
    Member

@peve 60914 wrote:

Köp en kontantkortstelefon från tre och lås upp den via dem samtidigt. Du slipper oroa dig om du “råkar” uppdatera till en ny mjukvara/baseband.

Som jag helt enkelt..

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@freebo 60911 wrote:

Twitter / George Hotz: forgot the link. wheres my …

HMMMIMMMPMMMAMMMMDMM……..

Jau, man kan ju tolka detta lite grann hur man vill. Jag ser på det som om han ska demonstrera en untethered JB och inte releasa det, då skulle han ju bombarderas mer än tidigare med release krav. Säger inte så mycket faktisk.

VW BORA
    Member

@freebo 60891 wrote:

Sluta älta det vi vet och masa dig iväg till Telia och lås upp din iPhone…;)

men Freebo jag var hoss en telefon upplåsare som är expert på sånt, jag sa till honom hej har en iphone 3g som är uppgraderad till 3.1.3 och jag sa den är låst till telia , så jag frågade honom kan jag låsa upp den han sa: nej tyvärr
    det går inte , sen sa han vänta typ en månad eller 2 månader, ¨så jag sa ok hej då, Freebo är du säker på att telia kommer låsa up den, för om dom här telefon experterna säger nej så kankse inte telia heler kan låsa upp den men ska gå och fråga . tack freebo

Freebo
    Member

@VW BORA 60968 wrote:

men Freebo jag var hoss en telefon upplåsare som är expert på sånt, jag sa till honom hej har en iphone 3g som är uppgraderad till 3.1.3 och jag sa den är låst till telia , så jag frågade honom kan jag låsa upp den han sa: nej tyvärr
    det går inte , sen sa han vänta typ en månad eller 2 månader, ¨så jag sa ok hej då, Freebo är du säker på att telia kommer låsa up den, för om dom här telefon experterna säger nej så kankse inte telia heler kan låsa upp den men ska gå och fråga . tack freebo

Här förklaras hur du går tillväga

zamisen
    Member
    Post count: 4

Hej!

För inte länge sedan så råkade jag uppdatera min Iphone till 3.1.3. Jag fick dock hjälp av en kompis att downgrade versionen till 3.0.1 men Modemfirmware är fortfarande på 05.12.01.

Så jag har två frågor.

Kan jag Jailbreaka telefonen?
    Kan jag låsa upp telefonen?

Tråd flyttad /Ponyboy

medzz
    Member
    Post count: 259

Du kan fortfarande inte låsa upp det nya basebandet, vrfr downgrada du?
    Du kan lika gära stanna kvar på 3.1.3 och jaila med sn0wbreeze lr redsn0w

Ponyboy
    Member

@zamisen 61014 wrote:

Hej!

För inte länge sedan så råkade jag uppdatera min Iphone till 3.1.3. Jag fick dock hjälp av en kompis att downgrade versionen till 3.0.1 men Modemfirmware är fortfarande på 05.12.01.

Så jag har två frågor.

Kan jag Jailbreaka telefonen?
    Kan jag låsa upp telefonen?

Tråd flyttad /Ponyboy

Hej och välkommen till forumet.

Det finns för tillfället ingen upplåsning till BB 05.12.01 och det går inte att nergradera BB men du kan fortfarande jailbreaka. Olika fw har olika jailbreak verktyg, kolla på tabellen i första posten för att se vilken jailbreak verktyg som passar din fw.

H3NR11K
    Member

@ponyboy 61017 wrote:

Hej och välkommen till forumet.

Det finns för tillfället ingen upplåsning till BB 05.12.01 och det går inte att nergradera BB men du kan fortfarande jailbreaka. Olika fw har olika jailbreak verktyg, kolla på tabellen i första posten för att se vilken jailbreak verktyg som passar din fw.

Smart polle! Skitbra!

Ponyboy
    Member

@h3nr11k 61021 wrote:

Smart polle! Skitbra!

Tack… Varför skriver du alltid polle? :confused: 🙂

H3NR11K
    Member

@ponyboy 61024 wrote:

Tack… Varför skriver du alltid polle? :confused: 🙂

För att jag kan kära Ponyboy? 😉

medzz
    Member

Hejsan har en relativ lätt fråga som gnagar osäkerhet i skallen på mig undrar nämligen om det spelar ngn roll om telefonen är operatörs upplåst när man jailar altså så att telefonen inte låser sig igen vid återställning ?

Ponyboy
    Member

@medzz 61060 wrote:

Hejsan har en relativ lätt fråga som gnagar osäkerhet i skallen på mig undrar nämligen om det spelar ngn roll om telefonen är operatörs upplåst när man jailar altså så att telefonen inte låser sig igen vid återställning ?

En gång upplåst från operatören = alltid upplåst.

medzz
    Member

Aa tack pony visste de hela tiden behövde confirmation bara :d

malin66
    Member
    Post count: 6

Hej jag har en iphone 3gs med 3.1.3 version som jag köpt på blocket, den har inte varit upplåst eller jailbreakad tidigare och den är låst till telia. Har väntat länge på att de lanserar ut en ny upplåsning för 3.1.3 nu, och undrar därför om mobilen funkar med telia kontantkort, eller måste det vara abbonemang när den är låst till operatören telia?

Freebo
    Member

malin, telefonen är såld med ett bindande Teliaabonnemang som någon ändå måste betala för så ja, du kan använde ett kontantkort

Freebo
    Member

Så kom det ytterligare ett untethered jailbreak

[YOUTUBE]Z7DU8XMKWRE[/YOUTUBE]

H3NR11K
    Member

@freebo 61236 wrote:

Så kom det ytterligare ett untethered jailbreak

[YOUTUBE]Z7DU8XMKWRE[/YOUTUBE]

Ska man tro på det?

Freebo
    Member

@h3nr11k 61243 wrote:

Ska man tro på det?

Det är verifierat som ett korrekt userland jailbreak som bygger på den Safari-exploit som presenterades nyss på pwn2pwn

H3NR11K
    Member

@freebo 61244 wrote:

Det är verifierat som ett korrekt userland jailbreak som bygger på den Safari-exploit som presenterades nyss på pwn2pwn

= ja 😉

Okej! Vad bra att det är på g.. Men det kan ta ett tag tills det kommer..

EmmIphone
    Member
    Post count: 165

Jag återställde min iphone som är låst till telia och ja har kört me halebop i den hela tiden vilket har fungerat nu till problemet:

Jag startar om telefonen och får meddelande att:
    ”SIM Låst
    Sätt i ett giltigt SIM-kort utan PIN-kodlås för att aktivera iPhone.”
    Hur gör man det då man bara har ett enda SIM-kort i mitt fall halevop med pin kod?
    Klickar man ”Lås Upp” under meddelandet så får man chansen att låsa upp SIM-kortet. Men sedan är man åter vid samma problem som jag nämner först.

vad ska jag göra?

Flyttad /Freebo

Freebo
    Member

@emmiphone 61258 wrote:

Jag återställde min iphone som är låst till telia och ja har kört me halebop i den hela tiden vilket har fungerat nu till problemet:

Jag startar om telefonen och får meddelande att:
    ”SIM Låst
    Sätt i ett giltigt SIM-kort utan PIN-kodlås för att aktivera iPhone.”
    Hur gör man det då man bara har ett enda SIM-kort i mitt fall halevop med pin kod?
    Klickar man ”Lås Upp” under meddelandet så får man chansen att låsa upp SIM-kortet. Men sedan är man åter vid samma problem som jag nämner först.

vad ska jag göra?

Flyttad /Freebo

Jag hade lånat eller letat fram en gammal mobil och tagit bort pinkoden med hjälp av den.

Timpppa
    Member
    Post count: 72

Sökte men fick nog inte riktigt rätt svar för mitt fall.
    En polare är och hälsar på över helgen, när han såg på min lur vad man kunde göra med jailbreak så vill han också jailbreaka. Men han har uppdaterat sin till 3.1.3. Om jag förstår det rätt så går 3.1.3 att jailbreaka men inte låsa upp!?
    Är det fortfarande Blackra1n man använder eller måste man jailbreaka med Snowbreeze?

Sammanfogade tråden med denna /Ponyboy

nitroz
    Member
    Post count: 62

tjena du kan jailbreaka med redsn0w 9.4 men inte låsa upp!
    beror på om han har det nya eller det gammla basebandet..

Braxen
    Member
    Post count: 212

Du kan inte jailbreaka eller låsa upp en 3gs om du inte har sparat shsh filen i cydia då kan du nergradera till 3.1.2 finns en guid på forumet. Men har du en en iphone 3g går det att jailbreka men inte låsa upp med 3.13

Ponyboy
    Member

Det går inte att jailbreaka en 3Gs som är på fw 3.1.3 om den inte har varit jailbreakad tidigare och sparat sin 3.1.2 SHSH i cydias server. Kolla på tabellen i första posten i denna tråd.

matlak
    Member
    Post count: 1

har oxo en fråga om jailbreak till 3.1.3

jag har en iphone 3g , 3.1.3 , 05.12.01

tror jag har testat varenda jailbreak men jag får det fan inte att funka..

snowbreeze fick jag bara error och något nummer 1604 tror jag
    testade även med ireb som med det verkade inte funka..iphone i dfu mode men ingen vit skärm..hände ingenting…

blackrain..nej funka inte

det längsta jag kommit är med snowbreeze å då breka jag men sen fick jag ingen täckning på mobilen..

ngn som har ett tips om vad jag kan göra? för vad jag har förstått så ska jag kunna breaka min men inte låsa upp den va? jaja känndes bra å skriva av sig lite iaf..frustrerande ibland.

svara gärna om ni orkar Mvh C

Ponyboy
    Member

@matlak

En 3G med fw 3.1.3 kan du jailbraka med både redsn0w och snowbreeze, du kan även nergradera till fw 3.1.2 och använda blackra1n om du nu så vill. Medtanke på att du har redan uppgraderat ditt baseband så kan du lika gärna använda redsn0w, följ denna guide punkt för punkt. iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1.2, 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)

VW BORA
    Member

hej har en iphone 3g som är låst till telia och har uppdateringen 3.1.3 , jag undrar varför jag inte har nått wifi , när jag går till inställningarna så står det inget wifi , vet nån varför det står så

Freebo
    Member

@VW BORA 61575 wrote:

hej har en iphone 3g som är låst till telia och har uppdateringen 3.1.3 , jag undrar varför jag inte har nått wifi , när jag går till inställningarna så står det inget wifi , vet nån varför det står så

Testa att resetta nätverksinställningarna. Får du inte igång den så återställ den men läs inte tillbaka någon backup direkt utan testa wifi direkt. Samma procedur gäller även om du jailbreakat den

VW BORA
    Member

den e inte jailbreakad , ok jag gick in på inställningar sen tryckte jag på allmänt sen gick jag in i nätverk sen tryckte jag på mobilt nätverk och sen tryckte jag på återställ inställningar men det gick inte,

VW BORA
    Member

provade ett annat sätt gick in på allmänt sen återställ provade där sen startades den om sen provade jag igen , men det står inget wifi med grått altså går inte att trycka , vad konstigt

VW BORA
    Member

jag kanske inte har nått WIFI för det är låst till telia

Freebo
    Member

@VW BORA 61591 wrote:

jag kanske inte har nått WIFI för det är låst till telia

Det finns ingen relation dem emellan. Gå till Inställningar-Allmänt-Åtetställ

Återställ nätverket där och ingen annanstans

VW BORA
    Member

gjorde det men det funkar inte

VW BORA
    Member

varför funkar inte mitt wifi 🙁

Chrippen
    Member
    Post count: 12

Hej!

Jag är nyligen registrerad här för att jag känner mig lite okunnig inom min nyinköpta iPhone.

Jag har en del frågor, det första är:
    Jailbreakning.
    1. Kan jag via. blackra1n få alla spel/apps gratis?
    2. Vad är riskerna med det? Kan iPhonen gå sönder? Om ja, hur stor risk?

Sen firmware, helt ärligt.
    Jag är okunnig, men hur vet jag vad jag har? Jag har en iPhone 3G 8GB om det skulle vara någon betydelse.

Tråd flyttad /Ponyboy

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

hej och välkommen till forumet. hoppas du ska finna mycket intressant här.
    vill tipsa dig om våran sökfunktion, för din fråga lär ha blivit frågad och svarad på tidigare.

iPhoneinfo.se – Sök i forum

1:nej. eller på sätt och viss jo, men sånt snack pratar vi inte om här.
    google är din vän.
    2: läs iash svar nedan

firmware hittar du
    allmänt – om (skrolla längre ner tills du ser “version”)
    där ser du vilken firmware du har.

edit: fråga 2, så hade iash ett bättre svar, så rek det 😉

Viewing 50 posts - 2,701 through 2,750 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.