Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
@vasastan 63287 wrote:
Fick tillbaka “min” iPhone idag (tog bara 1 månads tid) som förvånad såg jag att det stod 3.1.2 på min, nu har jag jailbreakad den och på cydia står det 3.1.3 sparat, ska det inte vara 3.1.2? har jag gjort rätt nu så jag kan försätta “leka” utan och behöver restore till den riktiga 3.1.3.
Nej, det ska stå “3.1.3 sparat” på Cydia. Du drygt 1,5 månad för sent ute med att spara 3.1.2 SHSH filen.
Lek inte för mkt, för om du blir tvungen till en återställning blir du kansk fast med 3.1.3 om du inte har den gamla bootromen.Tja! Ville bara kolla så jag fattat detta rätt jag har en obreakad 3GS med FW 3.1.2 och BB 05.11.07 och det innebär att jag bara kan göra en untetherd JB? Och det innebär även att om Iphonen skulle krasha såpass att jag skulle behöva återställa den (blir ju 3.1.3 då) kommer jag bara kunna breaka den men inte låsa upp den för användning av andra operatörer för att basebandet blir uppdaterat samt att det inte går att spara SHSH?? filen i cydia längre? Är det någonting jag bör göra inför en eventuell framtida jailbreakning alltså som förberedelse?
Sorry för alla upprepningar men det är lite mycket att hålla koll på när man inte har pulat med sånt här tidigare =)
// Mattias
@xmattiasx 63336 wrote:
Tja! Ville bara kolla så jag fattat detta rätt jag har en obreakad 3GS med FW 3.1.2 och BB 05.11.07 och det innebär att jag bara kan göra en untetherd JB? Och det innebär även att om Iphonen skulle krasha såpass att jag skulle behöva återställa den (blir ju 3.1.3 då) kommer jag bara kunna breaka den men inte låsa upp den för användning av andra operatörer för att basebandet blir uppdaterat samt att det inte går att spara SHSH?? filen i cydia längre? Är det någonting jag bör göra inför en eventuell framtida jailbreakning alltså som förberedelse?
Sorry för alla upprepningar men det är lite mycket att hålla koll på när man inte har pulat med sånt här tidigare =)
// Mattias
Om din 3Gs har den nya bootromen så kommer du att ha tethered jailbreak, iPhone FAQ. Om du blir tvungen att återställa den så kommer din iPhone att få fw 3.1.3 och då kan du varken jailbreaka eller låsa upp.
Om din 3Gs har den gamla bootromen så kommer du att ha en untethered jailbreak, den innebär att du kan starta om du den utan att använda blackra1n. Skulle du bli tvungen att återställa den så har du tillfälle att uppdatera till en jailbreakad fw 3.1.3, Sn0wbreeze. Observera att du kan endast göra detta en gång, skulle din iPhone strula medans du är på en jailbreakad 3.1.3 så blir du tvungen att återställa till 3.1.3 och då kan du längre inte jailbreaka/låsa upp.
Hej, tänkt bara kolla om någon har hört något nytt om ett JB Release till 3gs 3.1.3 ?
De va ju snack om att de skulle komma i denna månaden, är det någon som vet om de rykterna är sanna eller vad som händer ?
😛@jonas19 63339 wrote:
Hej, tänkt bara kolla om någon har hört något nytt om ett JB Release till 3gs 3.1.3 ?
De va ju snack om att de skulle komma i denna månaden, är det någon som vet om de rykterna är sanna eller vad som händer ?
😛Inget nytt än så länge, det enda man har att gå på är rykten och de har redan postats här på forumet. Ena är att Geohot kommer att releasa ett untethered jailbreak i slutet av April och det andra är att “Spirit” kommer att releasas efter att iPad 3G har släppts. Svårt att bekräfta dessa rykten, jag har själv svårt att förstå dem. Tethered jailbreak har ju med bootromen att göra och det är hårdvara relaterat. I så fall är det mer logisk att de skulle releasa det när den nya iPhone modellen kommer ut så att Apple inte blockar det hårdvaru mässigt. De vet nog mycket bättre än oss så det enda vi kan göra är att vänta och spekulera.
Geohot verkar ju inte ha nån sympati alls för de som har fw 3.1.3, det kan man tolka i hans senaste Twitt.
Geohot:
A question to all asking about 3.1.3 — http://bit.ly/94QKSdChefanim@geohot where is the “I was smart enough to upgrade to 3.1.3
with pwnage preserving my JB and 4.26 BB”? In that poll?geohot@Chefanim Those people aren’t asking me for the jailbreak/unlock
Rumiguel@geohot Im worried for all the ones that got 3.1.3 due to the
recovery mode loop…its not their fault! agree?geohot@rumiguel No, it is their fault, back up your SHSHs
@ponyboy 63341 wrote:
Inget nytt än så länge, det enda man har att gå på är rykten och de har redan postats här på forumet. Ena är att Geohot kommer att releasa ett untethered jailbreak i slutet av April och det andra är att “Spirit” kommer att releasas efter att iPad 3G har släppts. Svårt att bekräfta dessa rykten, jag har själv svårt att förstå dem. Tethered jailbreak har ju med bootromen att göra och det är hårdvara relaterat. I så fall är det mer logisk att de skulle releasa det när den nya iPhone modellen kommer ut så att Apple inte blockar det hårdvaru mässigt. De vet nog mycket bättre än oss så det enda vi kan göra är att vänta och spekulera.
Geohot verkar ju inte ha nån sympati alls för de som har fw 3.1.3, det kan man tolka i hans senaste Twitt.
Geohot:
A question to all asking about 3.1.3 — http://bit.ly/94QKSdChefanim@geohot where is the “I was smart enough to upgrade to 3.1.3
with pwnage preserving my JB and 4.26 BB”? In that poll?geohot@Chefanim Those people aren’t asking me for the jailbreak/unlock
Rumiguel@geohot Im worried for all the ones that got 3.1.3 due to the
recovery mode loop…its not their fault! agree?geohot@rumiguel No, it is their fault, back up your SHSHs
Det var de jag misstänkte, jag tycker med att de låter konstigt att någon av parterna skulle släppa ett JB innan den nya Iphonen kommer..
Hatar bara att läsa rykten som ger en falska förhoppningar, men jag tror mer på att det inte kommer att komma något än på ett bra tag…Jag fattar att Geohot e pisst på de som uppdaterade och sen tjötade på honom att han skulle fixa ett nytt för deras skull, men samtidigt så är det många som har köpt en Iphone bara för Jailbreakets skull (som jag själv) och köpte den med 3.1.2 och jailade den samma dag, dagen efter kom 3.1.3 och jag uppdaterade utan att veta vad jag gett mig in på ^^ …. så jävla surt, hehe ..
Man får väll hoppas att ryktena är sanna ^^Menade såklart tetherd jailbreak blandade ihop begreppen lite =). Så det här med att spara SHSH filen i cydia medans man fortfarande har FW 3.1.2 är alltså kört nuförtiden? Var det inget man kunde göra för att förbereda inför eventuella framtida jailbreaks?
Tjenare! Jag har lite frågor ang. Jailbreak!
Det är så att jag har en iPhone 3G som har den senaste uppdateringen (3.1.3). Den har aldrig varit jailbreakad förut, köpte den hos tre för 2 månader sen tillsammans med ett av deras abonnemang.
Men jag undrar dessa frågor:
1.Kan man Jailbreaka min iPhone? Med tanke på att den har den senaste uppdateringen.
2.Vad bör man tänkta på när man Jailbreakar? Har läst om att man ska ändra något lösenord på något?
3.Kan man använda telefonen direkt i utforskaren på datorn? (slippa iTunes som jag för övrigt HATAR).
4.Har läst att man kan ha NES spel? Hur? Är det svårt att göra så man har det?
5.Hur ska man göra för att återställa iPhonen så den blir som den var när man köpte den (så man blir av med Jailbreak, helst så man kan behålla sina kontakter och sms osv.).
6.Är det farligt att Jailbreaka? Kan iPhonen gå sönder?Tack!
//Crille@crille93 63360 wrote:
Tjenare! Jag har lite frågor ang. Jailbreak!
Det är så att jag har en iPhone 3G som har den senaste uppdateringen (3.1.3). Den har aldrig varit jailbreakad förut, köpte den hos tre för 2 månader sen tillsammans med ett av deras abonnemang.
Men jag undrar dessa frågor:
1.Kan man Jailbreaka min iPhone? Med tanke på att den har den senaste uppdateringen.
2.Vad bör man tänkta på när man Jailbreakar? Har läst om att man ska ändra något lösenord på något?
3.Kan man använda telefonen direkt i utforskaren på datorn? (slippa iTunes som jag för övrigt HATAR).
4.Har läst att man kan ha NES spel? Hur? Är det svårt att göra så man har det?
5.Hur ska man göra för att återställa iPhonen så den blir som den var när man köpte den (så man blir av med Jailbreak, helst så man kan behålla sina kontakter och sms osv.).
6.Är det farligt att Jailbreaka? Kan iPhonen gå sönder?Tack!
//Crille1. Du jailbreakar den ganska enkelt med Redsn0w. Det fungerar utmärkt även på 3.1.3
2. Installerar du OpenSSH som tillåter dig att logga in remote på din iPhone via wifi bör du bör ändra root-lösenordet. Sök i forumet på ALPINE så hittar du utförliga guider.
3. Varken iTunes eller din dator känner av att telefonen är jailbreakad. Du kommer åt hela filsystemet via t.ex. i-FunBox | iPhone File Manager plus Hi-Speed Transfer Tool – Also iPad File Manager, iPad Browser or iPad Explorer. och även om dt finns alternativ så det är få appar som ersätter iTunes fullt ut.
4. Enkelt. NES-emulatorn finns till en låg kostnad via Cydia, ROM får du dessvärre googla efter…
5. Återställer gör du via iTunes. När du återställt till standard firmware, utan jailbreak, kan du läsa tillbaka din backup med SMS etc.
6. Din 3G kan inte gå sönder 🙂@xmattiasx 63359 wrote:
Menade såklart tetherd jailbreak blandade ihop begreppen lite =). Så det här med att spara SHSH filen i cydia medans man fortfarande har FW 3.1.2 är alltså kört nuförtiden? Var det inget man kunde göra för att förbereda inför eventuella framtida jailbreaks?
Det du kunde ha gjort var att spara SHSH för 3.1.2 via Cydia innan den 4e februari då 3.1.3 släpptes. Det du kan göra nu är att spara undan SHSH för 3.1.3 nu innan 4.0 släpps. Gör det: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7466-guide-spara-din-shsh-kod-3-1-3-via-cydia-trots-att-du-inte-har-jailbreakat.html
@freebo 63377 wrote:
1. Du jailbreakar den ganska enkelt med Redsn0w. Det fungerar utmärkt även på 3.1.3
2. Installerar du OpenSSH som tillåter dig att logga in remote på din iPhone via wifi bör du bör ändra root-lösenordet. Sök i forumet på ALPINE så hittar du utförliga guider.
3. Varken iTunes eller din dator känner av att telefonen är jailbreakad. Du kommer åt hela filsystemet via t.ex. i-FunBox | iPhone File Manager plus Hi-Speed Transfer Tool – Also iPad File Manager, iPad Browser or iPad Explorer. och även om dt finns alternativ så det är få appar som ersätter iTunes fullt ut.
4. Enkelt. NES-emulatorn finns till en låg kostnad via Cydia, ROM får du dessvärre googla efter…
5. Återställer gör du via iTunes. När du återställt till standard firmware, utan jailbreak, kan du läsa tillbaka din backup med SMS etc.
6. Din 3G kan inte gå sönder 🙂Det med backupen:
Ska jag göra en backup innan jailbreakningen? Eller kan jag använda en backup av jailbreakade versionen? (tänker mest om jag kan få alla sms och kontakter som jag eventuellt har fått när telefonen har varit jailbreakad)Men OpenSSH, vad gör den? Jag förstod inte helt:o
Och kan jag inte använda den här guiden?
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6969-guide-jailbreaka-iphone-3-1-3-med-sn0wbreeze.htmlDet är dock med sn0wbreeze, men det är den enda guiden jag har hittat som jag litar på:rolleyes:
@crille93 63382 wrote:
Det med backupen:
Ska jag göra en backup innan jailbreakningen? Eller kan jag använda en backup av jailbreakade versionen? (tänker mest om jag kan få alla sms och kontakter som jag eventuellt har fått när telefonen har varit jailbreakad)Men OpenSSH, vad gör den? Jag förstod inte helt:o
Till skillnad från Blackra1n, som bara fungerar med 3.1.2, så försvinner allt när du jailbreakar med Redsn0w så innan du JBar skall du backa upp innehållet via iTunes. Kör alltså bara en vanliga synk/backup så kan du återställa din telefon med tidigare innehåll, som SMS och kontakter, efter JB.
Om du någon gång behöver ta bort JB, t.ex. om du skall lämna in telefonen till TRE på reparation så kan du återställa den via iTunes och sedan läsa in en backup från din gamla jailbreakade telefon.
I korthet kan OpenSSH beskrivas som den funktion som öppnar upp telefonens filsystem för användaren. Om du någon gång använt *nix kommer du att känna igen dig direkt – om inte så använder du t.ex. i-FunBox | iPhone File Manager plus Hi-Speed Transfer Tool – Also iPad File Manager, iPad Browser or iPad Explorer. för att navigera dig runt. Fördelen är att du kan modifiera gränssnittsfiler och lägga in t.ex. Musik/foton etc. utan att använda iTunes. Vem vill inte äga (pwn) sin iPhone? 😉
Ok då är alla frågetecken utsuddade tackar Freebo och Ponyboy =)
@freebo 63383 wrote:
Till skillnad från Blackra1n, som bara fungerar med 3.1.2, så försvinner allt när du jailbreakar med Redsn0w så innan du JBar skall du backa upp innehållet via iTunes. Kör alltså bara en vanliga synk/backup så kan du återställa din telefon med tidigare innehåll, som SMS och kontakter, efter JB.
Om du någon gång behöver ta bort JB, t.ex. om du skall lämna in telefonen till TRE på reparation så kan du återställa den via iTunes och sedan läsa in en backup från din gamla jailbreakade telefon.
I korthet kan OpenSSH beskrivas som den funktion som öppnar upp telefonens filsystem för användaren. Om du någon gång använt *nix kommer du att känna igen dig direkt – om inte så använder du t.ex. i-FunBox | iPhone File Manager plus Hi-Speed Transfer Tool – Also iPad File Manager, iPad Browser or iPad Explorer. för att navigera dig runt. Fördelen är att du kan modifiera gränssnittsfiler och lägga in t.ex. Musik/foton etc. utan att använda iTunes. Vem vill inte äga (pwn) sin iPhone? 😉
Men finns det inget sätt att spara sina sms och eventuella nya kontakter om jag kanske skulle ta bort jailbreaken?
Men då säkerhetskopierar jag innan jag jailbreakar, sen då? Vilken ska jag använda mig av, har du någon guide?:o
@crille93 63386 wrote:
Men finns det inget sätt att spara sina sms och eventuella nya kontakter om jag kanske skulle ta bort jailbreaken?
Men då säkerhetskopierar jag innan jag jailbreakar, sen då? Vilken ska jag använda mig av, har du någon guide?:o
Du tar ju backuper även under din tid som jailbreakad så alla ändringar av kontakter du gör samt SMS du skickar/tar emot sparas lagras i din backup.
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1.2, 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)
Men jag undrar om det finns något sätt att kunna skicka över sms och kontakter sen OM jag skulle ta bort jailbreaken någon gång i framtiden (för att behålla telefonen obreakad):)
Edit: Länken du gav, funkar väl bara till version 3.1.2?
Och den så kan man inte ha SSH? Eller är det något man gör i telefonen senare?Ingen som kunde hjälpa?
Vill jailbreaka telefonen men vill veta hur man gör för att bli av med den också. Även vad som kommer försvinna från telefonen om jag tar bort jailbreaken senare.För många frågor på en gång men ok, jag gör ett försök =)
Vill du bli av med jailbreakat så återställer du telefonen i iTunes, efter återställningen kan du läsa tillbaka din backup med SMS/inställningar/kontakter etc
Länken jag gav dig fungerar om du vill ha 3.1.2 eller 3.1.3 – valet är ditt och guiden fungerar alltså med båda firware releaserna. OpenSSH är något du installerar efter jailbreakat, detta gör du via Cydia-applikationen som placeras på ditt Springboard efter avslutat jailbreak
@freebo 63532 wrote:
Vill du bli av med jailbreakat så återställer du telefonen i iTunes, efter återställningen kan du läsa tillbaka din backup med SMS/inställningar/kontakter etc
Tack för hjälpen!:laugh:
Men det återstår 1 fråga, ska jag säkerhetskopiera iphonen innan jag tar bort jailbreaken? Så att jag får ha kvar mina sms efter återställningen. Eller är det så att alla sms och kontakter jag får när jag har telefonen Jailbreakad inte kommer kunna återställas när/om jag tar bort jailbreak?@crille93 63551 wrote:
Tack för hjälpen!:laugh:
Men det återstår 1 fråga, ska jag säkerhetskopiera iphonen innan jag tar bort jailbreaken? Så att jag får ha kvar mina sms efter återställningen. Eller är det så att alla sms och kontakter jag får när jag har telefonen Jailbreakad inte kommer kunna återställas när/om jag tar bort jailbreak?Du säkerhetskopierar din iPhone precis som vanligt även när den är jailbreakad. När du har tagit bort jailbreaket så läser du tillbaka säkerhetskopian till telefonen, då har du dina SMS och allt annat kvar.
iTunes struntar i om du jailbreakat din iPhone, den hanterar telefonen precis som vanligt.
@freebo 63552 wrote:
Du säkerhetskopierar din iPhone precis som vanligt även när den är jailbreakad. När du har tagit bort jailbreaket så läser du tillbaka säkerhetskopian till telefonen, då har du dina SMS och allt annat kvar.
iTunes struntar i om du jailbreakat din iPhone, den hanterar telefonen precis som vanligt.
Tack!
Sry för dubbelpost.
Men cydia fungerar inte:(
Vad har jag gjort fel!?!?:eek:
Den ville uppgradera något men det funkade inteEdit: Nu funkade det 😮
Då får man ursäkta sig för trippelpost…
Men jag undrar vad jag bör ladda hem för saker till iPhonen nu när den är jailbreakad?
För det enda jag ville ha var BiteSMS då jag behöver en app som har teckenräknare så mina sms inte ska kosta så mycket…
Sen kanske någon mer app som gör iPhonen lika bra som en vanlig telefon 😛Sedan undrar jag om det är något jag bör tänka på när jag drar ut på 3G internettet? För jag har obegränsat internet.
Crille, här hittar du en del godbitar som garanterat gör din iPhone till en ännu bättre telefon
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/7056-traden-om-cydia-apps.html
Har du obegränsad surf så är det bara att surfa på…
Nu har jag klickat på “återställ” i itunes så nu är min iPhone återställd. Är det klart nu? Är jailbreaken helt borta?
Förstod mig inte riktigt på det där med jailbreak så jag struntar i det, får hoppas att det kommer en sms app som räknar tecknen när man skriver sms så man vet hur många sms man skriver :rolleyes:
För det var det enda jag behövde:o Men känns lite sådär att ha den jailbreakad bara för att ha den funktionen@crille93 63596 wrote:
Nu har jag klickat på “återställ” i itunes så nu är min iPhone återställd. Är det klart nu? Är jailbreaken helt borta?
Förstod mig inte riktigt på det där med jailbreak så jag struntar i det, får hoppas att det kommer en sms app som räknar tecknen när man skriver sms så man vet hur många sms man skriver :rolleyes:
För det var det enda jag behövde:o Men känns lite sådär att ha den jailbreakad bara för att ha den funktionenFegis :laugh:
Jag har varit lite off på det här med unlocks/jailbreak och nedgraderingar. Det går fortfarande inte att nedgradera till 3.1.2 om man inte har shsh sparade?
Vet att dessa frågor dyker upp dagligen och ber om ursäkt för mina.
Mvh
Xeno, jag flyttade din post och svaret är nej
Hej det är så att jag har “Återställt alla inställningar” på min jailbrekade iphone 3g och nu fastnar den hela tiden på appleloggan eller om det är Geohot?
Nu till min fråga går det att fixa på något sätt ? eller hur funkar de…?
Jag har bootat om iphonen med home + power knappen flera gånger men samma sak att den stannar vid apple loggan./Mvh Patric
Tråd flyttad /Ponyboy
Hej,
Har börjat återställa min Iphone 3g 16GB och undrar vilken firmware man ska andvända eller ska man bara återställa vanligt utan att ange en firmware?Tackar för svar!
/Mvh Patric
Tråd flyttad /Ponyboy
@Transmitcorp
Om du vill ha möjligheten att låsa upp din iPhone ska du inte återställa normalt genom iTunes, då kommer iTunes att installera fw 3.1.3 och dina upplåsnings möjligheter kommer att försvinna. Det bästa för din del vore då att göra en custom ipsw med sn0wbreeze och behålla ditt nuvarande baseband, sen kan du använda Ultrasn0w för att låsa upp din iPhone.
Är du inte intresserad av upplåsning så återställ din iPhone normalt genom iTunes och sen använd Redsn0w för att jailbreaka.
tack för svaret, testade mig fram lite och valde en firmware 3.0, så nu startar den men kan inte smsa ringa osv.. Det jag behöver nu är väl en upplåsning och jailbreak ?
Och hur går jag tillväga jailbreak först? och sen upplåsning?
Och hittar ingen fungerande länk till jailbreak och upplåsniung
Tackar för svar
@transmitcop 63753 wrote:
tack för svaret, testade mig fram lite och valde en firmware 3.0, så nu startar den men kan inte smsa ringa osv.. Det jag behöver nu är väl en upplåsning och jailbreak ?
Och hur går jag tillväga jailbreak först? och sen upplåsning?
Och hittar ingen fungerande länk till jailbreak och upplåsniung
Tackar för svar
Vill du vara kvar på fw 3.0 så kan du använda denna guide för att jailbreaka din iPhone. iClarified – iPhone – Guide för jailbrea på din iPhone (OS 3.0) med RedSn0w (Windows)
Sen ska du installera Ultrasn0w från Cydia för att låsa upp din iPhone.Vill du vara på fw 3.1.3 så ska du först göra en custom ipsw som inte uppdaterar ditt baseband och sen återställa till den. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6969-guide-jailbreaka-iphone-3-1-3-med-sn0wbreeze.html
Nu har jag letat och letat i cydia efter ett speciellt app.
Appet gör så att man kan ändra vad det står som operatör på iPhonen. Längst upp i vänstra hörnet bredvid där teckningen vissas.
Så jag undrar om ni möjligtvis vet vilket app jag pratar om . Och vad heter det?
Tack i förhand:)
@quamraz 63760 wrote:
Nu har jag letat och letat i cydia efter ett speciellt app.
Appet gör så att man kan ändra vad det står som operatör på iPhonen. Längst upp i vänstra hörnet bredvid där teckningen vissas.
Så jag undrar om ni möjligtvis vet vilket app jag pratar om . Och vad heter det?
Tack i förhand:)
MakeItMine.
tjo, är lite noob på jailbreak området… om jag jailbreakar den med t ex blackra1n, är alla apps, kontakter osv kvar då? och om jag sedan bestämmer mig för att inte ha kvar det och uppdaterar via itunes, blir det rent då?
detta är säkert självklart för många 🙂
3gs 16gb
@splint 63784 wrote:
tjo, är lite noob på jailbreak området… om jag jailbreakar den med t ex blackra1n, är alla apps, kontakter osv kvar då? och om jag sedan bestämmer mig för att inte ha kvar det och uppdaterar via itunes, blir det rent då?
detta är säkert självklart för många 🙂
3gs 16gb
Välkommen till iPhoneinfo.se!
Med blackra1n är precis allting kvar. ska du jailbreaka med blackra1n kräver det att din iPhone har 3.1.2 (inställningar->allmänt->om). Om du återställer/uppdaterar via iTunes försvinner ditt jailbreak och garantin fungerar då som vanligt.tackar! låter bra det, har egentligen inget behov av att jailbreaka men det verkar fränt om man ska vara ärlig 🙂 man skulle väll t ex använda telefonen som wifi router om jag inte fatta fel?
@freebo 63796 wrote:
Yes, appen heter MyWi. (Flyttar denna tråd till Småfrågor om jailbreak)
det ska bli kul att testa… men… har provat på min mini pc (win xp) “programet har slutat att fungera bla bla” bärbar med win 7, något fel har uppstått o söker efter lösningar… jobbdatorn, en vanlig stationär med vista… samma där.
jag borde göra något fel va? har även provat ändra kompabilitet och kört som admin.
någon som känner igen detta?
Vadå har provat på min win xp? mywi funkar bara till iphone lilla hjärtat
@habbohotel 63848 wrote:
Vadå har provat på min win xp? mywi funkar bara till iphone lilla hjärtat
jag vet sötnos 🙂 jag var nu väldigt otydlig o inte helt vaken när jag skrev detta märker jag.. vi snackar om blackra1n, jag försöker jailbreaka men det går inte som jag vill så att säga.
@splint 63850 wrote:
jag vet sötnos 🙂 jag var nu väldigt otydlig o inte helt vaken när jag skrev detta märker jag.. vi snackar om blackra1n, jag försöker jailbreaka men det går inte som jag vill så att säga.
Får jag föreslå att du beskriver mer i detalj var i processen du fastnar, ett råd är också att stega tillbaka i tråden och läsa hur andra har löst problemet – för jag kan lova att du inte är den förste att fastna.
Till att börja med, använder du iTunes 9.1 så kommer Blackra1n inte att fungera alls, du behöver en modifierad variant som finns här
Hej. jag har en iphone 3g 3.1.3 med nya bootrom, den är jailbreakad med ej upplåst och jag vill låsa upp den. Funkar det med något program?????? jag lästa här: Unlock iPhone 3.1.3 3G/3GS OS with Ultrasn0w 0.92
undar om de funkar. för om det inte funkar kan jag låsa upp den på annat sett?? te.x gå till telenor som jag har, eller marknaden, upplåningsaffär vad ska jag göra???
tack för eran hjälp
Flyttar inlägget till rätt tråd /Freebo
@lillemor-zanyar 63900 wrote:
Hej. jag har en iphone 3g 3.1.3 med nya bootrom, den är jailbreakad med ej upplåst och jag vill låsa upp den. Funkar det med något program?????? jag lästa här: Unlock iPhone 3.1.3 3G/3GS OS with Ultrasn0w 0.92
undar om de funkar. för om det inte funkar kan jag låsa upp den på annat sett?? te.x gå till telenor som jag har, eller marknaden, upplåningsaffär vad ska jag göra???
tack för eran hjälp
Du kan inte låsa upp den själv, inte heller någon “upplåsningsaffär…” Kanske till sommaren.
Knappa in serienumret på denna sida. Omfattas telefonen inte längre av garanti så går du till operatörens butik och betalar för en upplåsning.
tack freebo!!!
@freebo 63851 wrote:
Får jag föreslå att du beskriver mer i detalj var i processen du fastnar, ett råd är också att stega tillbaka i tråden och läsa hur andra har löst problemet – för jag kan lova att du inte är den förste att fastna.
Till att börja med, använder du iTunes 9.1 så kommer Blackra1n inte att fungera alls, du behöver en modifierad variant som finns här
tackar! det vad det som spökade, så nu är allt igång… något förslag på absolut måste ha app? har både cydia o rock och wolfenstein 3D 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.