Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR
-
AuthorPosts
-
Vad är Push och skall man stänga av den? Hur gör man det isåfall?
@vidiiic 66165 wrote:
Vad är Push och skall man stänga av den? Hur gör man det isåfall?
Push är en teknik som används för att hela tiden hålla dina samliga appar underrättade. T.ex. som facebook-appen. Har du push för den så plingar det om någon skriver till dig. Hoppas du förstår. Stänga av push helt och hållet gör du på:
Inställningar/Notiser (on/off)
@r2d2 66066 wrote:
tjenis….efter jailbreak med ..redsnow tror jag det var och 3.1.3 så hittar itunes iphonen kankse 1 gång av 10 försök…ibland kommer det upp felmeddelande – dataklass kunde inte hittas försök igen …osv…så kan inte ens återställa =( såg nu att det kommit ny jailbreak (spirit) och tänkte göra om allt …
letade runt lite i forumet och såg nåt om att man skulle ta bort gamla säkerhetskopieringar och starta om iphonen och försöka igen men det blev nästan värre….innan hittad itunes åtminstone så jag kunde välja program o likande och fastnade sedan i säkerhetskopieringläget…..tips på vad man kan göra?
windows hittar enheten när jag kopplar in den. ( kommer upp pop up ruta med importera bilder o liknande)
gör inget om jag måste tömma allt…men hade gärna haft kvar sms mms mail …och framförallt kontakter =)
ps hela datorn låser sig medans itunes försöker hitta iphonen
Provat annan usb-port? Kontakterna kan du ex. vis spara via google contacts, så importerar du bara dom när du är klar. Sms, mms och mail vet jag inte om du kan spara någonstans.
Om inget annat kan du ju prova återställa via en annan dator, om du har tillgång till det.
Är det något att rekommendera att stänga av den?
Säg mig om jag förstod rätt: T.ex så kan min mail uppdateras av sig självt?
Låter bra det. Man sparar la batteri på att stänga av den?
Vad är nackdelarna om de finns några?
@vidiiic 66170 wrote:
Låter bra det. Man sparar la batteri på att stänga av den?
Vad är nackdelarna om de finns några?
Batteri sparar du definitivt.
Mina personliga nackdelar:
Notisern på: Risken finns att bli störd oavbrutet. Förlorar mer batteri osv.
Notisen av: Man blir inte lika uppdaterad, informerad etc.@r2d2 66066 wrote:
tjenis….efter jailbreak med ..redsnow tror jag det var och 3.1.3 så hittar itunes iphonen kankse 1 gång av 10 försök…ibland kommer det upp felmeddelande – dataklass kunde inte hittas försök igen …osv…så kan inte ens återställa =( såg nu att det kommit ny jailbreak (spirit) och tänkte göra om allt …
letade runt lite i forumet och såg nåt om att man skulle ta bort gamla säkerhetskopieringar och starta om iphonen och försöka igen men det blev nästan värre….innan hittad itunes åtminstone så jag kunde välja program o likande och fastnade sedan i säkerhetskopieringläget…..tips på vad man kan göra?
windows hittar enheten när jag kopplar in den. ( kommer upp pop up ruta med importera bilder o liknande)
gör inget om jag måste tömma allt…men hade gärna haft kvar sms mms mail …och framförallt kontakter =)
ps hela datorn låser sig medans itunes försöker hitta iphonen
Det låter mera som der är nåt fel på din iTunes och dina installerade drivrutiner än din iPhone. Jag rekommenderar att du raderar din iTunes helt o hållet enligt instruktionerna i iPhone FAQ och installerar sen om iTunes.
Hejsan! Backgrounder försvann och kan inte ladda hem det. Der står
firmware < 3.0
jag tror det hände efter att jag installerat proswitcher och nu är det samma sak med denmin andra iphone 2g jailbreakade jag och låste upp för två dagar sedan och den hittar inga sources om man lägger till. Den hittar inte ens dem som redan fanns i
@elmi 66191 wrote:
Hejsan! Backgrounder försvann och kan inte ladda hem det. Der står
firmware < 3.0
jag tror det hände efter att jag installerat proswitcher och nu är det samma sak med denmin andra iphone 2g jailbreakade jag och låste upp för två dagar sedan och den hittar inga sources om man lägger till. Den hittar inte ens dem som redan fanns i
Det finns två versioner, en för fw 2.x och en för fw 3.x. Repon de båda ligger i är BigBoss (http://apt.bigboss.us.com/repofiles/cydia/)
Okej tack, men nu när jag laddade hem det så funkade det. Sedan laddade jag hem proswitcher och det funkade, men så installerar jag overboard och båda försvinner. Nu när jag ska ladda hem backgrounder står det:
activator>= 1.3.1Backgrounder ska naturligtvis inte försvinna när du installerar ProSwitcher =) Ligger ikonen för Backgrounder kvar på SpringBoard, om ja så öppna och definera vilken Control som aktiverar Backgrounder. Jag rekommenderar Short Hold.
Testa att installera dem i omvänd ordning.
1. Activator
2. Backgrounder
3. ProswitcherDet funkar men när jag installerar overboard försvinner alla 3 andra: activator, backgrounder och proswitcher
@xenomorph.se 66167 wrote:
Provat annan usb-port? Kontakterna kan du ex. vis spara via google contacts, så importerar du bara dom när du är klar. Sms, mms och mail vet jag inte om du kan spara någonstans.
Om inget annat kan du ju prova återställa via en annan dator, om du har tillgång till det.
tack..men datorn hittar inte riktigt min iphone sp jag kan spara kontakterna…nu fpr jag upp en ruta “iTunes kunde inte läsa in leverantörsdata från synkronerisngtjänsten. återanslut eller försök igen senare”
men i iphone info fliken finns inga alternativ för att synca /spara kontakterna =(
oj nu efter 2 dagars strul och massa försök så kanske det funkar nu..bara sådär:DHej, igen… 😛 Har problem med min andra iphone nu (2G). Jag jailbreakade den för några dagar sedan och inga sources har kommit in. Nu när jag äntligen fått in bigboss och några andra så får jag inte modmyi att funka(behöver erica utilities). Varför? Jag har försökt: Index of /
@elmi 66249 wrote:
Hej, igen… 😛 Har problem med min andra iphone nu (2G). Jag jailbreakade den för några dagar sedan och inga sources har kommit in. Nu när jag äntligen fått in bigboss och några andra så får jag inte modmyi att funka(behöver erica utilities). Varför? Jag har försökt: Index of /
Ja hej igen, låter helt klart som ett dåligt break. JB om den
ska jag? jailbreaka om den?, kan det hända att den blir dåligt jailbreakad? ska jag göra en ny fil?
Jb:ade polarens 2g häromdagen. Slängde i 3.1.3 körde redsnow 0.92 o laddade 3.1.2
(ja 3.1.2) i redsnow. Funkar kanot.link till at jailbreaka 2G(redsnow)? den jag skulle testa verkade vara för 3Gs för det var inte kompatibel stog det
@elmi 66328 wrote:
link till at jailbreaka 2G(redsnow)? den jag skulle testa verkade vara för 3Gs för det var inte kompatibel stog det
Alla guider du behöver finns på iClarified
iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)
Har några små frågor angående att jailbreaka min telefon med senaste (Spirit)
Kan det förstöra telefonen? Läste om en här som råkat låta den uppdatera sig i itunes och efter det inte kunde använda telefonen så köpte en ny.
Vad är SHSH Blobs bör man göra en backup på detta? Hur lägger man in backupen sedan igen om det skulle behövas? Tänkte isåfall använda Länk
Vad händer om min iPhone uppdaterar sig själv automatiskt i itunes? Är det så lätt att själva jailbreaken och allt därtill försvinner eller? och telefonen återställs som om den vore ny alt. min senaste säkerhetskopia
@donpidgeon 66372 wrote:
Har några små frågor angående att jailbreaka min telefon med senaste (Spirit)
Kan det förstöra telefonen? Läste om en här som råkat låta den uppdatera sig i itunes och efter det inte kunde använda telefonen så köpte en ny.
Vad är SHSH Blobs bör man göra en backup på detta? Hur lägger man in backupen sedan igen om det skulle behövas? Tänkte isåfall använda Länk
Vad händer om min iPhone uppdaterar sig själv automatiskt i itunes? Är det så lätt att själva jailbreaken och allt därtill försvinner eller? och telefonen återställs som om den vore ny alt. min senaste säkerhetskopia
Välkommen till forumet. Spirit är ett bra och enkelt val och ett jailbreak kan aldrig förstöra en iPhone. Den som får problem får problem med hårdvaran och väljer felaktigt att tro att det är relaterat till ett jailbreak.
Många tvingas jailbreaka sin iPhone för att sedan ‘fulupplåsa’ för att kunna ringa, det är dessa som får problem om de råkar uppdatera telefonen i iTunes. Den låser sig och de blir sittande med en iPod 😉
Har du en 3GS eller iPad bör du absolut spara din SHSH, det finns en uppsjö alternativa guider här i forumet. Kör hårt!
har en iphone 3g 3.1.3 baseband 05.12.01 bootloader 5.9 som är låst till telia 🙁 vill låssa upp den, vad skulle ni göra om ni hade en sån här iphone och vill låssa upp den, förutom att gå till telia butiken , snälla skulle vara stor tacksam om jag fick hjälp
Denniz, detta är din 25 post på samma tema. DU KAN JUST NU INTE LÅSA UPP DEN PÅ ANNAT SÄTT ÄN ATT BETALA TELIA Det spelar ingen roll hur mycket du piper och stönar
Är det möjligt att återställa en 3g 8gb(fw 3.1.2) till 3.1.2 utan SHSH?
@Förbannadjävel 66502 wrote:
Är det möjligt att återställa en 3g 8gb(fw 3.1.2) till 3.1.2 utan SHSH?
Yes, inga problem (det är bara 3GS och iPad som dras med SHSH…)
@Förbannadjävel 66508 wrote:
Va skönt, flickvännens lur har hängt sig i äppelloggan.
Så det är bara köra en återställning med shiftklickning vid val av fw?Exaktemente
@strappo 62464 wrote:
Hej!
Jag fick en Iphone 3GS i julklapp i år och Jailbreakade den med Blackra1n. Är nu lite trött på att behöva använda datorn varje gång jag skall starta den om jag stängt av den.
Vilken jailbreak skall jag skaffa för att slippa detta? Finns det någon än? Jag har Pc men även tillgång till Mac ibland.
Snälla kan nån som har koll på detta rådgiva mig vilken Jailbreak jag skall skaffa!!
Tack på förhand!:laugh:
inget nytt på denna front än?
Tjenare jo förut hade jag iphone 3g 3.1.2 och baseband 5.11.07, men sen när jag uppdaterade till nyaste 3.1.3 så fick jag nedgradera och det gick fint, men nu är mitt baseband fortfarande på 12.05 eller vad den nyatse har. Så hur nedgraderar jag mitt baseband?? fuzzyband funkade ej? Min iphone är redan upplåst men jag har den nyaste baseband fast min iphone är 3.1.2 är det någon skilnad på Basebanden eller är det bättre om jag nedgraderar den till 5.11.07?? Hur ska jag göra? kommer det funka när nya upplåsnings programet kommer?
Tack på förhand!!!
@habbohotel 66558 wrote:
Tjenare jo förut hade jag iphone 3g 3.1.2 och baseband 5.11.07, men sen när jag uppdaterade till nyaste 3.1.3 så fick jag nedgradera och det gick fint, men nu är mitt baseband fortfarande på 12.05 eller vad den nyatse har. Så hur nedgraderar jag mitt baseband?? fuzzyband funkade ej? Min iphone är redan upplåst men jag har den nyaste baseband fast min iphone är 3.1.2 är det någon skilnad på Basebanden eller är det bättre om jag nedgraderar den till 5.11.07?? Hur ska jag göra? kommer det funka när nya upplåsnings programet kommer?
Tack på förhand!!!
Jag fattar ingenting av det där, vad är det du vill göra egentligen?
@habbohotel 66563 wrote:
Jag vill helt enkelt nedgradera mitt baseband till det jag hade innan på 3.1.2???
Du kan nedgradera firmware men inte baseband. De första 3G modellerna som kom har något som kallas bootloader 05.08 och bara om din har den bootloadern så kan du nedgradera med fuzzyband, annars inte.
Du är fast med baseband 05.12.01 tills det kommer en ny upplåsning
Jag har precis köpt en begagnad iPhone 3G (fw3.1.1, baseban05.12.01) som är låst till tre. Jag vill ta bort operatörslåset och har förstått att det enda alternativet är att gå till tre-butiken och fixa det. Kan dock tänka mig att lägga ut de där 350kr istället för att vänta till slutet av sommaren.
Min fråga är då hur jag bör göra med jailbreak. Spelar det någon roll om jag jailbreakar den nu innan dom tar bort operatörslåset eller bör jag göra det efter? Funderar även på hur jag gör med uppdateringar i framtiden om jag har tagit bort operatörslåset genom en tre-butik. Kan jag riskera att tappa denna sortens upplåsning med? Läste någonstans att det fanns två olika sätt att ta bort operatörslåset på. Genom mjukvara och hårdvara. Men antar att dom använder sig av någon mjukvara för detta med?
@strangedays 66593 wrote:
Jag har precis köpt en begagnad iPhone 3G (fw3.1.1, baseban05.12.01) som är låst till tre. Jag vill ta bort operatörslåset och har förstått att det enda alternativet är att gå till tre-butiken och fixa det. Kan dock tänka mig att lägga ut de där 350kr istället för att vänta till slutet av sommaren.
Min fråga är då hur jag bör göra med jailbreak. Spelar det någon roll om jag jailbreakar den nu innan dom tar bort operatörslåset eller bör jag göra det efter? Funderar även på hur jag gör med uppdateringar i framtiden om jag har tagit bort operatörslåset genom en tre-butik. Kan jag riskera att tappa denna sortens upplåsning med? Läste någonstans att det fanns två olika sätt att ta bort operatörslåset på. Genom mjukvara och hårdvara. Men antar att dom använder sig av någon mjukvara för detta med?
Har du garanti kvar på telefonen så ska du INTE ha den jailbreakad vid operatörsupplåsningen i 3 butiken. Upplåsningen försvinner INTE om du uppdaterar den.
Du behöver inte ta bort din jailbreak då du inte ens behöver visa din iPhone i butiken. Det enda du behöver göra är att ge de ditt IMEI-nummer eller serienummer och betala 350kr, då skickas ett kod till din iPhone genom iTunes några dagar senare och den blir upplåst. Du behöver sen inte oroa dig för framtida uppdateringar, en gång upplåst = alltid upplåst.
@ponyboy 66597 wrote:
Du behöver inte ta bort din jailbreak då du inte ens behöver visa din iPhone i butiken. Det enda du behöver göra är att ge de ditt IMEI-nummer eller serienummer och betala 350kr, då skickas ett kod till din iPhone genom iTunes några dagar senare och den blir upplåst. Du behöver sen inte oroa dig för framtida uppdateringar, en gång upplåst = alltid upplåst.
Synd att det inte är så när man låser upp den med jailbreak
@freebo 66566 wrote:
Du kan nedgradera firmware men inte baseband. De första 3G modellerna som kom har något som kallas bootloader 05.08 och bara om din har den bootloadern så kan du nedgradera med fuzzyband, annars inte.
Du är fast med baseband 05.12.01 tills det kommer en ny upplåsning
så när den nya upplåsningen kommer kan jag då nedgradera mitt baseband???
För spelar det någon roll om man har 05.11.07 eller 05.12.05 om nu en upplåsning skulle komma?
@habbohotel 66599 wrote:
så när den nya upplåsningen kommer kan jag då nedgradera mitt baseband???
För spelar det någon roll om man har 05.11.07 eller 05.12.05 om nu en upplåsning skulle komma?
När den nya upplåsning eventuellt kommer så kommer den att låsa upp 05.12.01 eller vad nu det senaste basebandet heter vi det läget. Basebandet kan du inte nedgradera
Tråden är på 123 sidor. Nej, jag har inte sökt, eftersom det ändå bara pekar på tråden med 123 sidor. 🙂
En bekant har för några dagar sedan köpt en 3 GS 32GB med 3.1.3 han är total nybörjare och vi bor inte på samma ort. Så jag kan inte hjälpa honom irl.
Så finns det en extremt lättläst och pedagogisk guide som tar honom genom alla steg i jailbreak? Har fatat att spirit ska fungera smärtfritt, stämmer det? Lägger den in cydia och winterboard också? Eller om man får göra det manuellt, gärna om det finns guide till det med.
@r_o_n 66616 wrote:
Tråden är på 123 sidor. Nej, jag har inte sökt, eftersom det ändå bara pekar på tråden med 123 sidor. 🙂
En bekant har för några dagar sedan köpt en 3 GS 32GB med 3.1.3 han är total nybörjare och vi bor inte på samma ort. Så jag kan inte hjälpa honom irl.
Så finns det en extremt lättläst och pedagogisk guide som tar honom genom alla steg i jailbreak? Har fatat att spirit ska fungera smärtfritt, stämmer det? Lägger den in cydia och winterboard också? Eller om man får göra det manuellt, gärna om det finns guide till det med.
Spirit klarar vem som helst av, se bara till att ha synkat färdigt till iTunes innan han trycker jailbreak.
Cydia läggs in automatiskt och winterboard-guide har du här
@habbohotel 66563 wrote:
Jag vill helt enkelt nedgradera mitt baseband till det jag hade innan på 3.1.2???
Du skriver ju att det redan är upplåst ? :confused:
@r_o_n 66616 wrote:
När du söker så kan du välja att visa trådar eller poster med träffar, så smart va?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.