Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 3,351 through 3,400 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 118

Jag har en jailbreakad 3.1
    Undrar om jag uppgaderar till 4.0 blir den jailbreakad då med eller måste jag göra det efteråt?

aaberg
    Member
    Post count: 85

Ja, den är jailbreakad med Spirit. Antar att det bara är att vänta då. Orsaken till att jag funderar på att uppgradera till 4.0 är i ett desperat hopp att förska få kontakt mellan mobilen och bilens bluetooth (se inlägg på https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/8565-finns-app-kontakt-mellan-iphone-3gs-och-bilens-bluetooth.html). Kanske det finns en annan lösning?

bly
    Member
    Post count: 15

@freebo 70881 wrote:

SHSH för 3.1.2 skulle ha sparats via Cydia innan den 4:e februari och för 3.1.3 innan 4.0 släpptes

Hade inte min iPhone innan 4 feb, men har ju 3.1.3 sparat i Cydia? kommer detta innebära problem vid JB framöver?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@bly 70891 wrote:

Hade inte min iPhone innan 4 feb, men har ju 3.1.3 sparat i Cydia? kommer detta innebära problem vid JB framöver?

Att inte ha SHSH för 3.1.2 innebär att du idag inte kan JBa en 3GS till 4.0 med nya bootromet, inte ens en 3GS som just nu är JBad.

SHSH är bra, du kan aldrig få för många :laugh: Vi får se om(nâr) Apple stänger just den dörren

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

Det verkar som att vi kommer att få vänta ett tag innan nästa upplåsning för ios 4.0 släpps. Planetbeing har precis släppt en video där han i slutet säger att hans upplåsning inte rekommenderas och musclenerd kommer att välja vilken som kommer att ges ut.

Antar att det dröjer ett par dagar till…

YouTube – iPhone 4 Carrier Unlock

Landing
    Member
    Post count: 24

Dum fråga kanske, men hittar inget svar någonstans.. Har en 3G som var jailad med blackra1n 3.1.2, uppdaterade till 4.0 igår.. kan jag jaila igen eller hur gör jag?

jonnilsson
    Member

@landing 70926 wrote:

Dum fråga kanske, men hittar inget svar någonstans.. Har en 3G som var jailad med blackra1n 3.1.2, uppdaterade till 4.0 igår.. kan jag jaila igen eller hur gör jag?

Du kan jailbreaka en vanlig iphone 3G i alla fws 🙂

( iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.0] )
    Windowsversionen

( iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G Using RedSn0w (Mac) [4.0] )
    Macversionen
    :):)

stig.jonas
    Member
    Post count: 2

Hej, mitt första inlägg!

Har precis fått hem en iPhone 3G med 3.1.2 firmware från USA som en vän köpt där. De jailbreakade den på plats i butiken, och mitt Comviq Kompis sitter nu i. Jag visste inget om allt detta innan köpet, har googlat lite nu, men är förvirrad och vore väldigt tacksam för svar på några simpla frågor:

1. Att de jailbreakat den där betyder att de först gått in i iTunes och aktiverat den m at&t-kortet i, stämmer det?

2. Med telefonen som den är nu, visst är det lugnt att öppna och använda iTunes :)? Jag är som sagt så sjukt grön…

3. Vad händer om man råkar uppdatera till 3.1.3? Dör luren helt, eller kan man inte ringa eller vad? Vad är då första steget?

4. När kommer denna uppdateringsruta upp, och vad ska man då klicka på? Är det något annat än att uppdatera till det här 3.1.3 som man ska passa sig för med jailbreakad telefon? Av Apple lejda torpeder till exempel?

Som sagt väldigt tacksam för svar, en aning paralyserad än så länge då det verkar vara ett stort träsk att sätta sig in i!

mriphone
    Member
    Post count: 34

Kan någon vara snäll och hjälpa mig. Jag har skaffat en till iphone och den har version 3.1 (7C144). Modellnr är MC131X.
    Firmware är: 05.11.07

Den är upplåst men jag skulle vilja jailbreaka den. Vilken jailbreak ska jag använda ? Blir inte klok på alla trådar och allt som devteam skriver så jag är tacksam för hjälp 🙂

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Mriphone; Blackra1n

Stig;
    1.Nej. Det är aktivering. Jailbreak är någon som gör det möjligt att låsa upp med hjälp av något verktyg som Geohot/dev gjort

2.Ja. men uppdatera bara inte.. Unlock försvinner vilket gör den låst till AT T

3.Läs 2.

4.Den kommer bara upp om du tycker på “sök efter uppdatering”. Så du ska bara bra full eller trött för att uppdatera din telefon av misstag. Klicka på avbryt om du lyckas få upp rutan.

apple 3g
    Member
    Post count: 482

kan jag jailbreaka och låsa upp iphone 3g ios 4.0.1 med redsnow ?? och ultrasnow

stig.jonas
    Member

tack för svaren henrik!

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@apple 3g 70993 wrote:

kan jag jailbreaka och låsa upp iphone 3g ios 4.0.1 med redsnow ?? och ultrasnow

Det är en korrekt observation

Stig; Inga problem. Fråga på! Det är vad detta forum är till för 😉

apple 3g
    Member

@h3nr11k 71068 wrote:

Det är en korrekt observation

Stig; Inga problem. Fråga på! Det är vad detta forum är till för 😉

ok som sakt jag ligger på 3.1.3 jailbreakat med spirit och upplåst med ultrasnow, ska jag direkt uppdatera i itunes till 4.0.1 utan att trycka på shift eller har jag fel, jag vill ju jailbreaka med redsnow men kan nån först säga till mig första steget vad jag ska göra

apple 3g
    Member

Uppdaterade just till 4.0.1 och jailbreakade med redsnow. Alt funkar fint men den visar inte batteri procenten . Jag är säker på att jag markerade battery procentage när jag jailbreakade. Nån som vet varför den inte visar hur mycket procent batteri jag har??

Snälla sluta skapa en tråd för varje fråga. Det finns befintliga trådar/Freebo

_Niklas_
    Member
    Post count: 48

Kan man gå till en apple butik i sverige och be dom låsa upp en iphone 4 (mot en kostnad naturligtvis) ?

Eller hur är reglerna kring sånt?

Niklas

armis
    Member
    Post count: 104

Installera SBSettings och aktivera där 🙂

apple 3g
    Member

@armis 71126 wrote:

Installera SBSettings och aktivera där 🙂

Men varför ska man göra det när redsnow fixar det

SjAM
    Member
    Post count: 14

@freebo 70880 wrote:

Har din 3GS varit jailbreakad tidigare? Om ja har du då sparat SHSH för antingen 3.1.2 eller 3.1.3? Om ja så kan du jailbreaka och låsa upp.

Okej, ja jag har möjlighet att negradera den till 3.1.3 då jag gjort det innan. Men hur ska jag göra för att låsa upp den? Vilkea program ska jag använda osv. Trodde inte att det fanns till 05.13.04. Vill även påpeka att den har varit jailbreakad med Spirit innan.

Freebo
    Member

@_niklas_ 71125 wrote:

Kan man gå till en apple butik i sverige och be dom låsa upp en iphone 4 (mot en kostnad naturligtvis) ?

Eller hur är reglerna kring sånt?

Niklas

TRE gav möjligheten att låsa upp kontantkortsköpta 3GSer direkt så vi får vâl hoppas att upplägget är likadant för iP4. Apple låser bara upp iPhones via operatörerna – inte direkt mot slutkund

micked
    Member
    Post count: 84

Finns det inte under inställningar, allmänt, användning då?

apple 3g
    Member

@micked 71136 wrote:

Finns det inte under inställningar, allmänt, användning då?

jo det gjorde det tack så mycket

apple 3g
    Member

hur kan jag installera ios 4 sync, altså för att synka ipa filer från itunes

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@apple 3g 71140 wrote:

hur kan jag installera ios 4 sync, altså för att synka ipa filer från itunes

Behövs inget för att syncka iTunes apps.
    Du är nog ute och talar om olagligheter(pirat apps) det snackar vi inte om på detta forum

bubiis
    Member
    Post count: 28

Börjar tröttna rejält på dessa skit telefoner, har väntat i flera månader på att kunna låsa upp dem men det verkar aldrig gå, har tre stycken hemma, två 3.1.2 som jag har jailbraikat och låst upp men det står inget sim när jag lägger in sim kortet oavsett om det är från 3 (operatören) eller tele2, den tredje är version 3.1.3 som jag inte har någon aning om hur jag ska låsa upp. Funderar starkt på att kasta iväg telefonerna

Inkoholic
    Member
    Post count: 40

Ursäkta om frågan tagits upp tidigare.

Tjejen har min förra telefon en IPhone 3gs med 3.1.2 som är jailbreakad. Det står i cydia att mina shsh filer för 3.1.2 och 3.1.3 finns sparade. Telefonen är en MC modell (som jag har förstått ska vara svårare att uppgradera till 4.0) vilket program ska jag använda? Finns det någon jailbreak för mig? Kollade Dev-teams blogg men jag förstod inte riktigt om det vara möjligt för den telefonen?

Jättetacksam för svar.

MrCabelguy
    Member

@bubiis 71169 wrote:

Börjar tröttna rejält på dessa skit telefoner, har väntat i flera månader på att kunna låsa upp dem men det verkar aldrig gå, har tre stycken hemma, två 3.1.2 som jag har jailbraikat och låst upp men det står inget sim när jag lägger in sim kortet oavsett om det är från 3 (operatören) eller tele2, den tredje är version 3.1.3 som jag inte har någon aning om hur jag ska låsa upp. Funderar starkt på att kasta iväg telefonerna

De som är upplåsta och har mjukvara 3.1.2 borde funka om de inte är stöldskydds spärrade.Den du har 3.1.3 på så finns det ett jailbreak som heter Spirit som är super enkelt att använda.Sök efter Spirit på Google eller på forumet.När du kört Spirit så är det bara att lägga till Ultrasn0w i Cydia så funkar det.

bubiis
    Member
    Post count: 28

Nää de kan omöjligt vara spärrade, mobilerna har mottagning i en kort stund sen försvinner det för att sedan komma tillbaka.

3.1.3 är jailbraikad men behöver låsa upp skiten

MrCabelguy
    Member

@bubiis 71207 wrote:

Nää de kan omöjligt vara spärrade, mobilerna har mottagning i en kort stund sen försvinner det för att sedan komma tillbaka.

3.1.3 är jailbraikad men behöver låsa upp skiten

Om den är jailbreakad så har du väll Cydia?
    Öppna det,ta Search och sen söker du efter ultrasn0w och installera det och starta sen om iPhonen och vips så är den upplåst 😉

rasheedinho
    Member
    Post count: 5

Hej,
    Är helt ny med det här med jailbreaking och hoppas någon här kan hjälpa mig. Jag köpte en iphone utomlands som importerats från USA och som hade blivit jailbreakad och möjligtvis även upplåst men är inte helt hundra på detta. Firmwaren som den har är 3.0 och jag vill uppgradera till 3.1.3 så att jag kan använda mig av de lite nyare appsen på app store, så min fråga är kan jag använda mig följande guide för att jailbreaka och låsa upp mobilen eller kommer jag stöta på problem:
    Jailbreaka och lås upp iPhone 3G/3GS med 3.1.3 | iPhoneguiden.se

Det som gör mig orolig är att jag kanske råkar stöta på problem är följande mening i guiden : “För att kunna genomföra guiden måste din iPhone vara aktiverad via iTunes och inte låst vid aktiveringslåset” och undrar om någon kan berätta hur jag kan få reda om den är aktiverad eller inte.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Tobbelager
    Member
    Post count: 4

Har en fråga angående min Iphone 3gs 16gig. – Ljudproblem

mobilen är drygt 2-4 veckor gammal och har märkt senaste veckan att när jag kopplar in headset i telefonen eller aktiverar knapplåset -> och sedan låser upp knapplåset Eller kopplar bort headsettet, så försvinner allt ljud från den “Stora” högtalaren på telefonen som sitter längst ner. och istället så spelas alla ljud / musik ifrån den högtalaren som man sätter imot örat när man har ett samtal med någon. (och då är inget headset inkopplat såklart.)
    Enda sättat att återställa detta ljudbugg är att starta om mobilen vilket börjar bli iriterande!!

hoppas ni hängde med på vad problemet är och är det fler som har samma problem?

Vad kan man göra?
    Jag har INTE testat att återställa telefonen än. letar efter andra alternativ än så länge.

Tack på förhand

// Tobbelager 🙂

jonnilsson
    Member

@tobbelager 71239 wrote:

Har en fråga angående min Iphone 3gs 16gig. – Ljudproblem

mobilen är drygt 2-4 veckor gammal och har märkt senaste veckan att när jag kopplar in headset i telefonen eller aktiverar knapplåset -> och sedan låser upp knapplåset Eller kopplar bort headsettet, så försvinner allt ljud från den “Stora” högtalaren på telefonen som sitter längst ner. och istället så spelas alla ljud / musik ifrån den högtalaren som man sätter imot örat när man har ett samtal med någon. (och då är inget headset inkopplat såklart.)
    Enda sättat att återställa detta ljudbugg är att starta om mobilen vilket börjar bli iriterande!!

hoppas ni hängde med på vad problemet är och är det fler som har samma problem?

Vad kan man göra?
    Jag har INTE testat att återställa telefonen än. letar efter andra alternativ än så länge.

Tack på förhand

// Tobbelager 🙂

Vad jag vet så ska du nog pröva att återställa, annars antar jag att det bör gå på garantin.

Dock har detta ingenting med jailbreak att göra? =P

JockeL
    Member
    Post count: 107

Varit inaktiv här ett tag, något jailbreak för 3GS nya bootrom, köp maj 2010?

Tobbelager
    Member
    Post count: 4

@jonnilsson 71240 wrote:

Vad jag vet så ska du nog pröva att återställa, annars antar jag att det bör gå på garantin.

Dock har detta ingenting med jailbreak att göra? =P

aa får väll ta och göra det. lämna in tar så sjukt lång tid. dom är så långsamma när de gäller garanti och sånt. men bättre de än att de inte fungerar som de ska.

nej och jag kom precis på de! >..< hade så brottom med att få iväg min fråga Do'h.
    Jag tar bort detta inlägg så småning om men ja är fortfaradne öppen för förslag om någon vet vad man kan göra åt saken. :confused:

jonnilsson
    Member

@tobbelager 71276 wrote:

aa får väll ta och göra det. lämna in tar så sjukt lång tid. dom är så långsamma när de gäller garanti och sånt. men bättre de än att de inte fungerar som de ska.

Glömmde bort att de är ett forum för Jailbreak… hade för mej att de va ett forum för frågor om iphone. >.<

Hos telia tog det 4 dagar för mig visserligen hade jag en 3GS att leka med under tiden jag fick en ny 3G 🙂

Det är faktiskt inget forum för just “jailbreak”, bläddrar du lite i forumet hittar du säkert massa annat kul 🙂

rasheedinho
    Member

@rasheedinho 71218 wrote:

Hej,
    Är helt ny med det här med jailbreaking och hoppas någon här kan hjälpa mig. Jag köpte en iphone utomlands som importerats från USA och som hade blivit jailbreakad och möjligtvis även upplåst men är inte helt hundra på detta. Firmwaren som den har är 3.0 och jag vill uppgradera till 3.1.3 så att jag kan använda mig av de lite nyare appsen på app store, så min fråga är kan jag använda mig följande guide för att jailbreaka och låsa upp mobilen eller kommer jag stöta på problem:
    Jailbreaka och lås upp iPhone 3G/3GS med 3.1.3 | iPhoneguiden.se

Det som gör mig orolig är att jag kanske råkar stöta på problem är följande mening i guiden : “För att kunna genomföra guiden måste din iPhone vara aktiverad via iTunes och inte låst vid aktiveringslåset” och undrar om någon kan berätta hur jag kan få reda om den är aktiverad eller inte.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Ingen som kan hjälpa mig med mitt problem?:confused::o

Freebo
    Member

@rasheedinho 71288 wrote:

Ingen som kan hjälpa mig med mitt problem?:confused::o

Spirit fungerar inte om du saknar AT&T SIM att aktivera med. Använd Redsn0w istället eller lägg in 3.1.2 och jba med blackweather om du har en 3G. Med en 3GS kommer du att tvingas in i 4.0.1

rasheedinho
    Member

@freebo 71291 wrote:

Spirit fungerar inte om du saknar AT&T SIM att aktivera med. Använd Redsn0w istället eller lägg in 3.1.2 och jba med blackweather om du har en 3G. Med en 3GS kommer du att tvingas in i 4.0.1

Tack för svaret, har kollat runt lite efter guider om redsn0w eftersom jag är helt ny när det gäller jailbreaking och lyckades då hitta den här guiden som jag undrar om jag kan använda mig av:
    iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.1.2, 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)

Och sen undrar jag kan jag även låsa upp iphonen efter och vilket program bör
    jag använda då?:o

EDIT:

Glömde även en till fråga som jag hade 😛 Kan man använda redsn0w till att hacktivate dvs, aktivera iphonen också?

Stolarn
    Member

Hej, jag har en iPhone 3gs som jag köpte för en dryg månad sen, då jag helt oerfaren och ovetande återställde den.
    Den är nu ios 4.0 och låst till telia. (Jag har tele2, och den var jb:ad och olåst med 3.1.3)

Jag undrar om det finns ett jailbreak till 4.0 utan att behöva nedgradera den först, har nämligen inte några shsh filer eller vad det nu heter.
    Och om det finns ett unlock?

Vart tipsad om att ta den till telia men har inget kvitto på den så jag vet inte om de kommer göra det. Och eftersom den är köpt begagnad står jag inte med i deras register.

daninho0
    Member

Tja!
    Helt ny här ang iphone, men köpte igår en begagnad iphone 3Gs låst till 3. Vill låsa upp den och jailbreaka den (igentligen vet ja inte ens vad de är xD) men får det inte att fungera :s

Info om tele:

Svart 3gs 16 gb, svensksåld
    Version 3.1.2 (7D11)
    Serie nummer och modell behövs väl inte ? annars kan jag väl skriva med det.

Har läst och sett blackra1n, jailbreakar och låser upp telen inom några min, men på mina 2 datorer hemma lyckas jag inte få igång skitet när jag klickar på “make it ra1n” får “skicka felrapport” på ena och andra “Slutat fungera”

Sen vill jag även veta ifall jag nu låser upp och jailbreakar min iphone, har tänkt och uppgradera den till den nyaste firmware, 4.0 , måste jag då jailbreaka & låsa upp skiten igen då eller? Har läst och sett massor men från de flesta sidorna är allt från 2009 :S vet inte om jag vågar lita på dessa “old fact”

Men som sagt vad/vilka program kan jag använda och vill gärna veta EXAKT, ordagrant, eftersom om du säger något “dataspråk” kommer jag knappast fatta 🙂
    Hoppas på snabbt svar!

MVH Danne

daninho0
    Member

Någon?

Freebo
    Member
    Drouch
    Member
    Post count: 22

Tjena!

Tänkte jba min polares 3GS. Orkar inte läsa igenom heela tråden så kanske nån vänlig skäl kan komma med ett bra svar.

Går det jba den?
    Firmware: 05.13.04

Hur ska jag gå tillväga isåfall?

Har själv en 3G och den gick ju jba utan större problem. Men har googlat som en idiot men hittar inget som kan ge ett bra svar.

Tack på förhand!

micked
    Member
    Post count: 84

finns inget enkelt svar, det berors på en hel rad faktorer.
    det går jailbreaka 3gs med det gamla bootromet men inte det nya
    (googla hur du kollar det)
    om du har det gamla bootromet så måste du också ha shsh blobs för 3.1.2 för att köra jailbreak (kör blackra1n för spirit funkar inte med jb och uppgradering) och sedan uppgradera till 4.0 eller 4.0.1

pabac
    Member
    Post count: 35

Jag ska köpa en iphone som är låst till 3 och som är uppdaterad till den senaste mjukvaran. Hur ska jag göra för att låsa upp den till alla operatörer? Måste jag nergradera mjukvaran till 3.1.2/3? Guide skulle vara det bästa.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Får frågan när jag ska synka om jag vill uppdatera till 4.01 (eller om det är 4.1?), har 4.0 nu som är jailbreakad.
    Finns det JB till uppdateringen?

SjAM
    Member

Efter allt krångel med min 3Gs så lyckades jag nedgradera den till 3.1.3 jailbreaka med Spirit och sedan installerat Ultrasn0w via Cydia. Men tro fan inte att det fungerar för det. Firmware = 05.13.04
    Det står antingen “ingen service” eller “….. Telia E” alternativt “….. Telia 3G”

Varför vill den inte låsa upp sig? Har stort behov av mitt Teliakort nu då den är låst till TRE.

//SjAM

SomethinG
    Member
    Post count: 363

vet inte vart problemet ligger men har hört att det är många som just har en låst 3 telefon har svårare att låsa upp en dom som tex har en låst Telia.

rätta mig om jag har fel, men det e den uppfattningen jag fått under den tiden jag vart på forumet.

SjAM
    Member

@something 71604 wrote:

vet inte vart problemet ligger men har hört att det är många som just har en låst 3 telefon har svårare att låsa upp en dom som tex har en låst Telia.

rätta mig om jag har fel, men det e den uppfattningen jag fått under den tiden jag vart på forumet.

Okej, kan det vara så att jag behöver starta om den 100 gånger och fiffla med flygläget för att det ska fungera?

Axel79
    Member
    Post count: 1

Tjäna! 😀
    Har en jailbreakad, untethered 3GS 3.1.2 (jailbreakad m blackra1n). Är inne på att uppdatera till iOS4 med sn0wbreeze, och behöver därför kolla om jag har det gamla eller nya bootromet.
    Laddade då ner ih8sn0ws “iDetector”, som konstigt nog inte upptäckte iPhonen i DFU mode (som det är meningen att man ska vara i), men när jag istället kollade i recovery mode (anslut till iTunes-läget) sa den att jag hade det nya bootromet.
    På hans andra program “f0recast” står det däremot att min iPhone inte har tethered jailbreak (dvs det gamla bootromet).
    De två programmen säger alltså emot varandra, så hur kan jag försäkra mig om att jag har antingen det nya eller det gamla innan jag försöker mig på att uppdatera? Väldigt tacksam för svar! 🙂

EDIT: Ursäkta ett lite förhastat inlägg 😉 Fick just chansen att testa att köra iDetector på en maskin med Windows 7, och då sade den att jag hade det gamla bootromet (i DFU-mode). Känns mer pålitligt, nu funkade ju allt som det skulle.

Viewing 50 posts - 3,351 through 3,400 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.