Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 3,501 through 3,550 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

håller på just nu men när min är jb kan jag använda itunes? synka osv?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@sungoud 74738 wrote:

håller på just nu men när min är jb kan jag använda itunes? synka osv?

4.0 och 4.0.1 kan du uppdatera till samt använda dig av jailbreakme.com för att jailbreaka. Det är 4.0.2 du ska akta dig för.

Ja du kommer fortfarande att kunna använda iTunes, synka osv.

Sungoud
    Member

@muffins 74739 wrote:

4.0 och 4.0.1 kan du uppdatera till samt använda dig av jailbreakme.com för att jailbreaka. Det är 4.0.2 du ska akta dig för.

Ja du kommer fortfarande att kunna använda iTunes, synka osv.

Tack!!

så nu är min iphone JB en fråga är det bäst om jag startar om Iphonen efter allt installation?

muffins
    Member

@sungoud 74741 wrote:

Tack!!

så nu är min iphone JB en fråga är det bäst om jag startar om Iphonen efter allt installation?

Bäst och bäst.
    Efter du jailbreakat via jailbreakme.com kommer du att få en cydia-app på din telefon.
    Jag har då inte behövt starta om efter det.
    Men om det får dig att känna dig bättre så starta om isf :).

Sungoud
    Member

@muffins 74742 wrote:

Bäst och bäst.
    Efter du jailbreakat via jailbreakme.com kommer du att få en cydia-app på din telefon.
    Jag har då inte behövt starta om efter det.
    Men om det får dig att känna dig bättre så starta om isf :).

ja precis men ska starta om för att va 100% säker att det funkar!!!

Sungoud
    Member

så nu är min iphone jb

kan ni rekommendera några bra apps tex byta lockinfo teman osv..

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@sungoud 74747 wrote:

så nu är min iphone jb

kan ni rekommendera några bra apps tex byta lockinfo teman osv..

Nej då får du söka på dom trådarna , då det finns trådar om dom frågorna redan!

Sungoud
    Member

@something 74750 wrote:

Nej då får du söka på dom trådarna , då det finns trådar om dom frågorna redan!

Okej ska göra det Tack för Hjälpen ni är GULD värda 😉

NickoSicko
    Member
    Post count: 11

Tack för snabbt svar!

går det att ändra?
    handlar det om SHSH filerna eller?
    varför kommer jag att ångra det?

//Niklas

k1ng3n
    Member
    Post count: 7

Kan man uppdatera till 4.0.1 från 3.1.3 och i så fall hur?
    Jag vill ju naturligtvis inte ha 4.0.2 . Jag har en spansk operatörslåst 3gs som inte har något jb alls ännu.
    Vad rekommenderar ni att jag gör?

muffins
    Member

@k1ng3n 74833 wrote:

Kan man uppdatera till 4.0.1 från 3.1.3 och i så fall hur?
    Jag vill ju naturligtvis inte ha 4.0.2 . Jag har en spansk operatörslåst 3gs som inte har något jb alls ännu.
    Vad rekommenderar ni att jag gör?

Du ska kunna uppdatera till 4.0.1 om apple fortfarande signar den versionen.
    Det du behöver göra är att leta reda på en 4.0.1 restore-fil, vilket går att hitta på nätet.
    Sedan håller du in SHIFT samtidigt som du klickar på återställ och får då upp en sökruta för att leta reda på och markera en restore-fil.

Sedan är det bara att göra en återställning till 4.0.1.

Mvh

trashed78
    Member

@muffins 74834 wrote:

Du ska kunna uppdatera till 4.0.1 om apple fortfarande signar den versionen.
    Det du behöver göra är att leta reda på en 4.0.1 restore-fil, vilket går att hitta på nätet.
    Sedan håller du in SHIFT samtidigt som du klickar på återställ och får då upp en sökruta för att leta reda på och markera en restore-fil.

Sedan är det bara att göra en återställning till 4.0.1.

Mvh

Jag råkade uppdatera till 4.0.2 i helgen efter tok fel i med en cydia app som döda min lur..

Fungerar det verkligen att nedgradera till 4.0 eller 4.0.1 genom att använda en restore fil? vet att ja ar 4.0 Gold edition eller va den hette liggandes hemma.

Kan ja få tag på SHSH filen i efterhand?

muffins
    Member

@trashed78 74849 wrote:

Jag råkade uppdatera till 4.0.2 i helgen efter tok fel i med en cydia app som döda min lur..

Fungerar det verkligen att nedgradera till 4.0 eller 4.0.1 genom att använda en restore fil? vet att ja ar 4.0 Gold edition eller va den hette liggandes hemma.

Det beror på. Har du SHSH-file hos cydia?
    Om du ej har det, och apple har slutat signa 4.0.1 så har du ingen chans att nergradera.

Men har du tur så signar apple fortfarande 4.0.1.
    Då går det såklart att nergradera till 4.0.1.

trashed78
    Member

@muffins 74850 wrote:

Det beror på. Har du SHSH-file hos cydia?
    Om du ej har det, och apple har slutat signa 4.0.1 så har du ingen chans att nergradera.

Men har du tur så signar apple fortfarande 4.0.1.
    Då går det såklart att nergradera till 4.0.1.

Verkade som på denna guide att man spar den på cydia server..
    eftersom jag haft cydia inne och reggat SHSH borde det räcka med att lägga till 74.208.105.171 gs.apple.com i hostsfilen, den borde väl peka mot cydia istället för apple och då fungera att lägga in recovery för 4.0 och 4.0.1

Det lär väl va liten chans att apple signerar en jailbreak bar version längre

sorry om ja e lam 🙂

muffins
    Member

@trashed78 74852 wrote:

Verkade som på denna guide att man spar den på cydia server..
    eftersom jag haft cydia inne och reggat SHSH borde det räcka med att lägga till 74.208.105.171 gs.apple.com i hostsfilen, den borde väl peka mot cydia istället för apple och då fungera att lägga in recovery för 4.0 och 4.0.1

Det lär väl va liten chans att apple signerar en jailbreak bar version längre

sorry om ja e lam 🙂

När du öppnar cydia så ser du högst upp vilka versioner du har sparat din shsh-file för.
    Sen är det som du säger, in i host-filen och ändra om så att sauriks ip pekar mot apples servrar för att lura.

Apple brukar alltid signa den äldre versionen ett tag efter att en ny version har släppts. Men hur länge det tidsfönstret är öppet är olika.

trashed78
    Member

@muffins 74854 wrote:

När du öppnar cydia så ser du högst upp vilka versioner du har sparat din shsh-file för.
    Sen är det som du säger, in i host-filen och ändra om så att sauriks ip pekar mot apples servrar för att lura.

Apple brukar alltid signa den äldre versionen ett tag efter att en ny version har släppts. Men hur länge det tidsfönstret är öppet är olika.

Fyfan va underbart, har gråtit hela helgen och inte insett att ja kan gå tillbaks..

muffins
    Member

@trashed78 74857 wrote:

Fyfan va underbart, har gråtit hela helgen och inte insett att ja kan gå tillbaks.. någon som kan PM vart ja hittar 4.0.1? 🙂

Firmware – The iPhone Wiki

trashed78
    Member

@muffins 74858 wrote:

Firmware – The iPhone Wiki

Funkade att nedgradera från 4.0.2 till 0.1 direkt i itunes utan ändring eller shsh.. niiiiice.. bara jailbreakme som ligger nere nu

Oloof
    Member
    Post count: 4

@trashed78 74895 wrote:

Funkade att nedgradera från 4.0.2 till 0.1 direkt i itunes utan ändring eller shsh.. niiiiice.. bara jailbreakme som ligger nere nu

Att det är nere menar du med att man får meddelandet “file received was invalid”?
    För jag lyckades också krasha min, men har fått tillbaka 4.0.1, men det har inte gått att jailbreaka ändå på hela dagen..

k1ng3n
    Member

Jag hitta en JB till min 3g (4.0.1) iPhone1,2_4.0.1_8A306_Restore.ipsw men får det inte att funka med redsn0w_win_0.9.5b5-5 Den säger “unable to recognize specified IPSW” .
    Hjälp

Oloof
    Member

@k1ng3n 74920 wrote:

Jag hitta en JB till min 3g (4.0.1) iPhone1,2_4.0.1_8A306_Restore.ipsw men får det inte att funka med redsn0w_win_0.9.5b5-5 Den säger “unable to recognize specified IPSW” .
    Hjälp

Jag fick samma hela tiden med det, även med 3.1.3 och 4.0
    Sn0wbrease fungerar inte heller med 4.0 eller 4.0.1

k1ng3n
    Member

@oloof 74921 wrote:

Jag fick samma hela tiden med det, även med 3.1.3 och 4.0
    Sn0wbrease fungerar inte heller med 4.0 eller 4.0.1

Hur löste du det då?

JailbreakMe ger också felmeddelande.

Oloof
    Member

@k1ng3n 74922 wrote:

Hur löste du det då?

JailbreakMe ger också felmeddelande.

Jag har inte löst det, väntar på att Jailbreakme.com ska hoppa igång igen.

Var det flera som hade problem med ********** när ni hade jbat med Jailbreakme?
    För mig gick det aldrig att ladda ner några appar.

Oloof
    Member

Nu fungerar Jailbreakme.com igen.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Fungerar Bitesms med Activator för er? Har ställt in att Quickcompose ska startas när jag håller inne homeknappen, men det händer inget.. Funkar det för någon?

muffins
    Member

@bozz 75179 wrote:

Fungerar Bitesms med Activator för er? Har ställt in att Quickcompose ska startas när jag håller inne homeknappen, men det händer inget.. Funkar det för någon?

Av det jag hört så har de problem med detta. Gällande de som har iPhone4/ 4.x firmware.
    Detta gäller snabbsvars-funktionen.

Edit: Vid skrivande tillfälle osäker på källan. Men ska ta reda på det lite senare.

bozz
    Member
    Post count: 1199

@muffins 75181 wrote:

Av det jag hört så har de problem med detta. Gällande de som har iPhone4/ 4.x firmware.
    Detta gäller snabbsvars-funktionen.

Edit: Vid skrivande tillfälle osäker på källan. Men ska ta reda på det lite senare.

Okok, då är det bara vänta tills de löser det.

bubiis
    Member
    Post count: 28

Förstår inte vad som är felet, har jailbreakat och låst upp mobilen med ultrasnow (via cydia) men har fortfarande ingen mottagning när jag lägger in mitt comviq kort. Får som max ett streck i mottagning.

Någon som kan hjälpa mig?

math
    Member
    Post count: 10

Hej,

Jag har en 3GS 16GB med 3.1.2 som är jailbreakad med blackra1n och har funkat utmärkt länge nu. Igår stod plötsligt ‘No service’ och jag tänkte att en vanlig omstart (med kabel till datorn och blackra1n) skulle lösa fallet……men ICKE!!!

1. geohots ansikte visas jättelänge efter jag kört igång blackra1n,
    2. till sist startas telefonen om, itunes startar och hittar en telefon i återhämtningsläge.
    3. telefonen stannar i återhämtningsläge och blackra1n kraschar (blackra1n.exe har slutat att fungera……).

iTunes vill återställa telefonen och uppgradera till senaste mjukvaran, vilken nu är 4.0.2 och som jag förstår inte går att jailbreaka och låsa upp telefonen i.

Jag blir tokig utan en fungerande iphone, och skulle uppskatta stort om någon hade en lösning!!!!:eek:

Tompasod
    Member
    Post count: 175

Ta hem 4.0.1 filen, googla så hittar du
    Uppgradera till 4.0.1 i iTunes via shiftknappen
    JBa via jailbreakme.com
    Done

math
    Member

Eeeh, nu blir jag lite osäker. Går det alltså att “lura” iTunes och inte uppgradera till senaste utan till 4.0.1???
    Finns det någon fin guide till detta?

math
    Member

Jag skall tillägga att min telefon är operatörslåst till Telia, medans jag har Telenor. Jag låste upp den när jag jailbreakade 3.1.2 med blackra1n/cydia. Skulle detta bli ett problem om jag uppgraderade till 4.0.1?

Theone
    Member
    Post count: 6

Jag har iphone 3gs iso 4.0 modemfirmware 05.13.04 nu när jag går in på jailbre…….. så står det bara opps….. it looks like the installer crashed last time you tried to jail.. it might work if you try again.. och sen när jag slider så stängs sidan bara ner:( nån som vet varför el har nån lösning?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Töm cache i safari starta om och prova igen
    kolla så du inte redan har cydia ikon på telefonen

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

Tjena, jag har en liten snabb fråga.

Jag har jailat min 3gs med JailbreakMe (och har 4.0)
    Upplåst med ultrasn0w.

Nu kommer det ett felmeddelande som lyder

Uppdatering av operatörsinställningar
    Det finns nya inställningar tillgängliga för din iPhone. Vill du uppdatera dem nu?

[Inte nu] [uppdatera]

Hur ska jag göra, vågar ajg uppdatera dem eller pajar jag hela upplåsningen om jag gör det? Tacksam för snabbt svar.

/JonNilsson

iPhoneReservdelar.se
    Member

Bara att uppdatera det är en operatörs uppdatering har inget med jb och os att göra.

Theone
    Member

Men det har jag hålt på med nu i 3 dagar och det verkar inte funka har ni nån annan lösning?

iPhoneReservdelar.se
    Member

provat med “http://www.jailbreakme.com”?

Theone
    Member

ja det har jag också provat:(

bubiis
    Member
    Post count: 28

@bubiis 75419 wrote:

Förstår inte vad som är felet, har jailbreakat och låst upp mobilen med ultrasnow (via cydia) men har fortfarande ingen mottagning när jag lägger in mitt comviq kort. Får som max ett streck i mottagning.

Någon som kan hjälpa mig?

Help, please:confused:

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@bubiis 75819 wrote:

Help, please:confused:

Dra en återställning och prova igen? Börja med att starta om telefonen… Om det inte går så får du avinstallera/installera ultrasnow.. Funkar det inte då så rekommenderar jag en återställning…

Molo
    Member
    Post count: 196

Har en jailbreakad iPhone 3GS (jailbreakme).. Nu till problemet??

Inne i cydia så står det ju vilka SHSHs man har sparat.. för mig står det.. 3.1.3, 4.0, 4.0.1.. INTE 4.0.2… Varför har jag den inte sparad?? Har saurik inte hunnit spara den ännu eller?? Tar det tid..? 4.0 och 4.0.1 gick på typ 1 dag.. Men inte 4.0.2.. någon som vet? .. Hoppas någon förstår mig !

MVH Cappe

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Molo; Det tar bara tid. Jag har fortfarande inte fått 4.0.2 heller så det är bara att vänta 🙂 Det är bara några miljoner iPhones som ska lagras..

Molo
    Member
    Post count: 196

Oki.. förstod nästan det.. men lika bra att kolla! Tack iallafall!

johanfo
    Member
    Post count: 52

Blev sugen att jailbreaka min 3Gs nu när jag såg multifl0w. Är det JailbreakMe genom safari som gäller eller finns det något annat? Har version 4.0 på telen just nu.

muffins
    Member

@johanfo 76002 wrote:

Blev sugen att jailbreaka min 3Gs nu när jag såg multifl0w. Är det JailbreakMe genom safari som gäller eller finns det något annat? Har version 4.0 på telen just nu.

För 4.0 & 4.0.1 används jailbreakme, ja.

johanfo
    Member
    Post count: 52

Hur blir det med iPhones egna multitask funktion när man laddar hem multifl0w? Går det att stänga av den som finns på telefonen nu?

Le1
    Member
    Post count: 29

Jag är lite glömsk av mig, vad hette programmet som finns i cydia som lagar “pdf-buggen”?

muffins
    Member

@le1 76034 wrote:

Jag är lite glömsk av mig, vad hette programmet som finns i cydia som lagar “pdf-buggen”?

PDF Patch

Loeb
    Member
    Post count: 3

Tjena grabbar, råkade för typ en vecka sen uppdatera min 3GS som var jailbreakad, till 4.0.2 och då låste den ju sig. Bestämde mig igår att försöka fixa den, men då var det väll försent? Har kikat på nätet och det sägs att man inte kan nergradera till 4.0.1 längre och att det inte finns någon jailbreak till 4.0.2..

Min lur är låst till TELIA fast jag använder comviq, har köpt ett telia kontantkort som ja stoppat i o då fungerar telefonen. När ja går in i Jailbreakme så står det
    ”Welp. Version to new. You need to downgrade to 4.0.1/3.2.1 or earlier before you can use this site”

Finns det absolut inget att göra nu, vet att man kan negradera via tinyumbrella o så men den funkar inte längre. Är det bara att vänta på att en jailbreak kommer ut till 4.0.2? Hur länge kommer det att dröja i såna fall..

Är ingen expert som ni säkert märkt. Tack!

Viewing 50 posts - 3,501 through 3,550 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.