Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 3,801 through 3,850 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 482

har också en liknande fråga
    Hej när kan jag låsa upp min iphone 3g 4.1 eller 4.2.1 utan att behöva instalera ipadens baseband??

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om ni kan låsa upp eller inte beror på modemfirmware ni har
    Kolla i inställningar nätverk om

torgren
    Member
    Post count: 69

@iPhoneReservdelar.se 85174 wrote:

Om ni kan låsa upp eller inte beror på modemfirmware ni har
    Kolla i inställningar nätverk om

Men vi menar ju så klart de basebandet man ska ha till 4.1 anars skulle vi inte frågat?? Jag har modemfirmware 05.14.02

Tack för svar

iPhoneReservdelar.se
    Member

05.14 går inte att låsa upp med ultrasn0w än

apple 3g
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85189 wrote:

05.14 går inte att låsa upp med ultrasn0w än

vad för baseband kommer jag få på min 3g om jag uppdaterar till ios 4.1

imported_pongo
    Member
    Post count: 893
    apple 3g;85190 wrote:

05.14.2

apple 3g
    Member

@pongo 85192 wrote:

05.14.2

hatar att uppdatera till ipads baseband 🙁

torgren
    Member

@apple 3g 85193 wrote:

hatar att uppdatera till ipads baseband 🙁

Det är ju exsakt de jag menar!

iPhoneReservdelar.se
    Member

@apple 3g 85190 wrote:

Om du sitter på lägre mjukvara så kan du uppdatera till en custom 4.1 som inte uppdaterar basebandet, då har du din unlock kvar utan att du behöver installera ipads baseband.

xmattiasx
    Member
    Post count: 36

Jag försöker skapa mig en custom ipsw med snowbreeze men jag kommer inte längre än till när jag ska browsa efter en befintlig, programmet säger bara att det inte är en valid ipsw har provat med flera olika. Någon som vet vad man som är fel?

apple 3g
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85219 wrote:

Om du sitter på lägre mjukvara så kan du uppdatera till en custom 4.1 som inte uppdaterar basebandet, då har du din unlock kvar utan att du behöver installera ipads baseband.

känns lite riskabelt , men nej tack för hjälpen ändå 🙂

jonspion
    Member
    Post count: 2

Har tidigare haft en 3gs och jailbreakat utan problem med guiderna här. Har nu skaffat 4g med 4.1 och jailbreakat den också utan problem med limera1n (extremt smidigt).

Är dock sugen på 4.2 för att få “find my iphone”. Jag behöver inte unlock utan endast jailbreak för apps.
    Har firmware: 02.10.04. Vet nån om jag kan uppgradera och köra limera1n eller nåt annat enkelt prog för det? Har sett lite olika bud om olika prog som funkar so-so etc. Vill absolut inte ha ett Tethered Jailbreak. Orka boota om iphone med datorn liksom 🙂

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Hej,

Köpte en 3gs 16gb låst till halebop i 2v, till min flickvän.
    Den har följande:

4.2.1 (8C148a)
    05.15.04

Kan jag JB denna untethered ?
    Eller bara tethered med redsn0w än ?

Tacksam för svar 🙂

// TwiZteD

torgren
    Member

@jonspion 85241 wrote:

Har tidigare haft en 3gs och jailbreakat utan problem med guiderna här. Har nu skaffat 4g med 4.1 och jailbreakat den också utan problem med limera1n (extremt smidigt).

Är dock sugen på 4.2 för att få “find my iphone”. Jag behöver inte unlock utan endast jailbreak för apps.
    Har firmware: 02.10.04. Vet nån om jag kan uppgradera och köra limera1n eller nåt annat enkelt prog för det? Har sett lite olika bud om olika prog som funkar so-so etc. Vill absolut inte ha ett Tethered Jailbreak. Orka boota om iphone med datorn liksom 🙂

hämta ”cerebro” från cydia den är mycket bättre och gratis

Den kan hitta din iphone från internet om din iphone itne har internet och om den är anstängd. Den e bättre än find my iphone och den funkar på din 4.1

iPhoneReservdelar.se
    Member

@jonspion 85241 wrote:

Om du har mac samt tillgång till 4.2b3 ipsw så kan du göra din jailbreak untethered. Finns en guide på forumet

jonspion
    Member
    Post count: 2

@torgren 85304 wrote:

hämta ”cerebro” från cydia den är mycket bättre och gratis

Den kan hitta din iphone från internet om din iphone itne har internet och om den är anstängd. Den e bättre än find my iphone och den funkar på din 4.1

Grymt! jag skall checka det! tack!

@iPhoneReservdelar.se 85335 wrote:

Om du har mac samt tillgång till 4.2b3 ipsw så kan du göra din jailbreak untethered. Finns en guide på forumet

Ok tack, ja jag sitter på mac. Antar att du menar denna tråden:

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/10650-untheter-jailbreak-ios-4-2-1-aer-haer-nu-med-guide.html

Lite för avancerad för mig dock 🙂

iPhoneReservdelar.se
    Member

@jonspion 85421 wrote:

Grymt! jag skall checka det! tack!

Ok tack, ja jag sitter på mac. Antar att du menar denna tråden:

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/10650-untheter-jailbreak-ios-4-2-1-aer-haer-nu-med-guide.html

Lite för avancerad för mig dock 🙂

Ja det var rätt guide.
    Det är lättare än det ser ut 🙂
    Det är bara att följa steg för steg

QeuDee
    Member
    Post count: 463

går det att spara SHSH för 4.23b bär man har 4.2.1 o inga tidigare sparade SHSH?
    har 3GS new bootrom tethered o vill få untethered…

iPhoneReservdelar.se
    Member

@qeudee 85440 wrote:

går det att spara SHSH för 4.23b bär man har 4.2.1 o inga tidigare sparade SHSH?
    har 3GS new bootrom tethered o vill få untethered…

Fungerar bara till ip4 ej till 3gs

jennyolander
    Member
    Post count: 1

Har köpt en iphone 2g från en kompis som i sin tur har köpt den av en annan som jag inte känner. Skulle göra ett eget account till itunes, och när jag sen loggade in så låste sin telefonen helt. Kan inte använda den alls. När jag kopplar in den till itunes på datorn står det att simkortet är ogiltligt och jag måste ha orginalsim-kortet för att aktivera telefonen igen. Jag har inte kortet och kan inte få tag på det. Finns det något jag kan göra?

Marwin
    Member
    Post count: 9

Apple är för bra men besvärliga ibland

johnstone
    Member
    Post count: 22

@jennyolander 85531 wrote:

Har köpt en iphone 2g från en kompis som i sin tur har köpt den av en annan som jag inte känner. Skulle göra ett eget account till itunes, och när jag sen loggade in så låste sin telefonen helt. Kan inte använda den alls. När jag kopplar in den till itunes på datorn står det att simkortet är ogiltligt och jag måste ha orginalsim-kortet för att aktivera telefonen igen. Jag har inte kortet och kan inte få tag på det. Finns det något jag kan göra?

Ja, vet du inte vilken firmware din telefon har så kan du ladda ner Tiny Umbrella för att få reda på det.

Sedan laddar du ner rätt restore-fil för din firmware version samt redsnow antagligen och väljer “install cydia”. Sedan bör du kunna komma in på menyerna igen.

johnstone
    Member

Finns det något sätt att låsa upp firmware 4.2.1 utan iPad baseband än?

Hittade nåt här: How to upgrade iPhone 3G to 4.2.1 + unlock WITHOUT ipad baseband?

Vet dock inte om det är bullshit eller inte, testade med en custom restore för 4.2.1 som jag hade sen tidigare men då funkade inte upplåsningen med ultrasnow i alla fall.

Någon som vet nåt mer?

karin32
    Member
    Post count: 26

Hej jag har en iphone 4g 32 4.2.1 och vill jailbreaka den med Ra1nbowra1n
    Men hur ska jag låsa upp den sen? Ska ultrasnow uppdateras?

och vad heter programet som ska spara mitt ssh?

imported_pongo
    Member

ip4 4.2.1 går enbart att jailbreaka fall du har tillgång till en mac.
    alla andra får vänta.

ra1nbowra1n, fall jag nu fattat rätt, ger endast tillgång till samtliga gehotz jb rain program.
    jb för 4.1 och tidigare med andra ord

shsh kan man spara med TinyUmbrella eller cydia fall iphonen är jb:ad

karin32
    Member

@pongo 85594 wrote:

ip4 4.2.1 går enbart att jailbreaka fall du har tillgång till en mac.
    alla andra får vänta.

ra1nbowra1n, fall jag nu fattat rätt, ger endast tillgång till samtliga gehotz jb rain program.
    jb för 4.1 och tidigare med andra ord

shsh kan man spara med TinyUmbrella eller cydia fall iphonen är jb:ad

jaha den måsste vara jailbreakad oki:) Jag väntar på en jailbreak och en upplåsning till 4.2.1. Det kommer snart va?

Asså menar den enkla som limerain för windows

apple 3g
    Member

@karin32 85596 wrote:

jaha den måsste vara jailbreakad oki:) Jag väntar på en jailbreak och en upplåsning till 4.2.1. Det kommer snart va?

aa det kommer dem 🙂

karin32
    Member

@apple 3g 85598 wrote:

aa det kommer dem 🙂

Bra men jag gillar 4.1 mer. För 4.2.1 är engeri snål. Man kan ej använda te.x volvo appen för den funkar bara för 4.1 eftersom 4.2.1 är för snål för att ge ut all energi den behöver

imported_pongo
    Member

@karin32 85596 wrote:

tinyumbrella behöver din iphone inte vara jailbreakad för att spara shsh

karin32
    Member

@pongo 85600 wrote:

tinyumbrella behöver din iphone inte vara jailbreakad för att spara shsh

aha oki. Men du skrev ju det läs själv: shsh kan man spara med TinyUmbrella eller cydia fall iphonen är jb:ad

johnstone
    Member

Så vilken är den senaste firmware versionen kan man ha på sin 3g med bb 05.15.04 för att kunna låsa upp utan att behöva uppdatera till iPad bb?

imported_pongo
    Member

@karin32 85603 wrote:

aha oki. Men du skrev ju det läs själv: shsh kan man spara med TinyUmbrella eller cydia fall iphonen är jb:ad

ah menade fall du har cydia (vilket du har då din iphone är jb:ad) skrev lite snabbt.

@johnstone 85606 wrote:

Så vilken är den senaste firmware versionen kan man ha på sin 3g med bb 05.15.04 för att kunna låsa upp utan att behöva uppdatera till iPad bb?

4.1
    läs hur.
    Unlock iOS 4.1 with Ultrasn0w [How to Guide] | Redmond Pie

torgren
    Member

Hej jag fick en iphone 4 igår har version 4.2.1 – 03.10.01 och undrar: När kan jag jailbreaka den untenhended med ra1nb0wra1n och när kommer en upplåsning? Vill ej uppdatera till ipadens baseband. Jag sitter på både en mac och en windows så om det redan finns en untenhended jailbreak som ej är beta och inte finns några buggar så säg till?

Elias123
    Member
    Post count: 4

Hejsan jag har en unlockad 3gs med firmware 3.1.3, om jag ansluter den till iTunes, kommer den att uppgraderas till 4.0 eller 4.2.1?
    Om den uppgraderas till 4.2.1 kan jag jailbreaka/unlocka den då?

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@elias123 85720 wrote:

Hejsan jag har en unlockad 3gs med firmware 3.1.3, om jag ansluter den till iTunes, kommer den att uppgraderas till 4.0 eller 4.2.1?
    Om den uppgraderas till 4.2.1 kan jag jailbreaka/unlocka den då?

Den kommer inte automatiskt uppdateras. Bara om du väljer att den ska göra det. Den kommer isf uppdateras till 4.2.1.

Du kan ansluta till iTunes utan att uppdatera.

Mvh

Elias123
    Member
    Post count: 4

Kan jag jailbreaka och unlocka om jag uppdaterar den till 4.2.1, Och Om det går med vilket program?

imported_pongo
    Member

@elias123 85746 wrote:

Kan jag jailbreaka och unlocka om jag uppdaterar den till 4.2.1, Och Om det går med vilket program?

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/10759-iphone-3g-3gs-med-4-2-1-kan-unlocka.html

xmattiasx
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85219 wrote:

Jag sitter för tillfället på 3.1.2 bb 05.11.07 och tänkte uppgradera till 4.1, då jag behöver låsa upp luren tänkte jag skapa en custom ipsw på just det sättet ovan..men hur vet jag att det blir rätt bb när jag skapar ipsw med sn0wbreeze? känner den av på något sätt vilken jag har när jag uppgraderar i itunes? Är säkert super simpelt men nu har jag läst så mycket trådar och guider så jag är helt snurrig :rolleyes:

iPhoneReservdelar.se
    Member

Vet tyvärr inte hur sn0wbreeze fungerar då jag använder pwnage tool och mac för att skapa custom firmware. Man borde kunna bocka för att du inte vill uppgradera basebandet

xmattiasx
    Member

Hmm alltså det står ju i programmet att det aldrig uppdaterar basebandet så vilken fw man än gör så borde den aldrig uppdatera ditt bb. Hmm vore bra om man kunde få en bekräftelse så man slipper oroa sig =)

johnstone
    Member

Har en iPhone 3gs 16gb fw 05.15.04

Är beredd att uppgradera till iPad baseband, men behöver veta om jag kan låsa upp den untethered eller inte. Hört att man ska kunna kolla det med hjälp av serienumret så jag ber om er hjälp.

Serienr: 87944C40…..

Tacksam för snabbt svar

iPhoneReservdelar.se
    Member

Din telefon är från V44 så det kan vara både nya och gamla bootromen då de förekommer båda sorter mellan v40 och v45

johnstone
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85876 wrote:

Din telefon är från V44 så det kan vara både nya och gamla bootromen då de förekommer båda sorter mellan v40 och v45

Okej, hur tar jag reda på det? :rolleyes:

iPhoneReservdelar.se
    Member
    johnstone
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85879 wrote:

Prova
    iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

Jag ser ju vad som står, men jag ber dig ändå bekräfta det då jag litar mer på en människa än ett program.. :p

ImageShack® – Online Photo and Video Hosting

Finns ingen chans untethered?

knobe
    Member
    Post count: 5

Jág jailbreakade min 3G då jag hade iOS 4.0 på den. Men telefonen var ju så fruktansvärt tråg så jag tog sedan bort den.
    Nu har jag lagt in en helt ren version av 4.2 och sedan uppdaterat till 4.2.1.
    Nu tilL min fråga. Om jag lämnar in telefonen på service. Finns det risk att dom kan se att den varit jailbreakad och vad gör dom i sånna fall?
    Jag har garantin kvar på telefonen.

Backman
    Member
    Post count: 9

Dom gör inte ett skit, jag har lämnat in min när den var jailbreaked. ingen som sa nåt.

xmattiasx
    Member

Hmm har precis prövat att jailbreak min telefon med sn0wbreeze vilket inte gått så bra…nu sitter den dels fast i recovery mode samt att felkod 1604 dök upp när jag skulle återställa iphonen med den ipsw jag skapat med sn0wbreeze, något förslag på vad som ska göras nu?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Använd redsn0w för att sätta telefonen i DFU och återställ sedan med din custom ipsw

xmattiasx
    Member

Lyckades få telefonen till DFU läge men nu dök felkod 1600 upp istället!!

Viewing 50 posts - 3,801 through 3,850 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.