Smart skydd. Display-Skal

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Smart skydd. Display-Skal

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 32

Hej!
    Får snart hem en ny iPhone 3GS som är beställd.
    Tänkte bara höra vad som är bäst av alla fodral och display-skydd som finns.

Tog en titt på iphonebutiken.se som jag fann här på forumet.
    Finns ju hur mycket som helst i olika priser/modeller etc. etc.

Vill ha ett typ av silikon skydd som täcker hela skalets yttresida (förutom displayen) plus att jag vill ha ett bra skydd till skärmen som skyddar den från att spricka.

Vad är bäst?

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

köp ett sådant så har du ett bra skydd (använder det själv) finns i olika färger
    SwitchEasy Rebel Artic (iPhone 3G/3G S) – fodral – iPhonebutiken.se

samt display-skydd kan jag bara säga KÖP INTE MIRROR-skydd. visst funkar fint inomhus men ta mig fan en fin dag utomhus är det ett helvete.

rabbit98
    Member

Är det skalet av hårt material? Dvs. knack-knack kompatibelt 😛
    Bra grepp? Stöt tåligt?

imported_pongo
    Member

kolla på denna film så ser du hur det ser ut
    YouTube – Switcheasy Rebel Arctic Review & Skeleton Unboxing. Pure Reflect Review.

– skelettet är gjort utav hård plast
    – det under skelettet är lite mjukare plast
    – den känns säker när den är i skyddet
    – bra grepp (finns en annan version utav detta skydd, där hård plastens yta har lite mönster så greppet är ännu bättre)
    ser ut så här
    brand new switcheasy iphone case 3g SERPENT 3dayship – eBay (item 320433077583 end time Nov-06-09 09:56:39 PST)

tobias.flood
    Member
    Post count: 60

@pongo 43705 wrote:

– bra grepp (finns en annan version utav detta skydd, där hård plastens yta har lite mönster så greppet är ännu bättre)
    ser ut så här
    brand new switcheasy iphone case 3g SERPENT 3dayship – eBay (item 320433077583 end time Nov-06-09 09:56:39 PST)

Använder det skyddet. Har inte hittat det här i någon butik så jag beställde från switcheasy.com ca 300:- inkl frakt. Har efter bara några månader hunnit använda fem olika skal och det här är jag riktigt nöjd med. Det sitter fortfarande på och kommer nog fortsätta göra det. Använder inget dispalyskydd. Har testat flera olika där också, men alla blir så extremt flottiga (fingeravtryck) och svåra att rengöra. Så för tillfället kör jag utan. Någon som vet ett displayskydd som det INTE blir så jävla mkt fingeravtryck på?!:confused:

//Tobias

rabbit98
    Member

Okej. Det verkar som att många är nöjda med dom hårda.
    Hade från början tänkte mig ett mjukt…..men ja

tobias.flood
    Member
    Post count: 60

Det är semihårt. Men mjuka silikonskal blir sladdriga och fastnar i fickan. I alla fall de jag testat.

Miche
    Participant
    Post count: 358

@rabbit98 43716 wrote:

Okej. Det verkar som att många är nöjda med dom hårda.
    Hade från början tänkte mig ett mjukt…..men ja

Det är mjuk innuti och hårt utanpå. Så det är perfekt kombo av de båda, men skyddar ändå jävligt bra. Är väldigt nöjd. Har även testat rena silikonskal och de suger.

rabbit98
    Member

Okej. Blir väl ett sånt man får satsa på då.
    Såg på bilden att det såg ut som att hård-plasten täckte kameran, gör den det? Det borde ju i sådana fall påverka bilden.

Sen tillbaks till display-skydd. När man beställer dessa skydd får man med sk. skyddande displayfilmer men det finns ju också display skydd som kostar 2-300 som sägs minimera risken att displayen spricker, är det någon mening med dessa? för-/nackdelar?

Kanske bra att försäkra luren istället?

imported_pongo
    Member

det är inte hårdplasten som täcker kameran, där kameran är det “mjuk”plast fast ett hål så linsen är fri (påveckar inte bilderna)

Zike
    Member
    Post count: 571

@rabbit98 43739 wrote:

Okej. Blir väl ett sånt man får satsa på då.
    Såg på bilden att det såg ut som att hård-plasten täckte kameran, gör den det? Det borde ju i sådana fall påverka bilden.

Sen tillbaks till display-skydd. När man beställer dessa skydd får man med sk. skyddande displayfilmer men det finns ju också display skydd som kostar 2-300 som sägs minimera risken att displayen spricker, är det någon mening med dessa? för-/nackdelar?

Kanske bra att försäkra luren istället?

man får med två riktigt bra display-skydd med Capsule Rebel-skalen från SwitchEasy. men sök lite på youtube innan du applicerar dom, det finns mycket tips.

Se över om du har hemförsäkring och vad denna täcker. Jag tappade min iPhone 3g i golvet på jobbet, och fick en ny telefon samma dag för 1500kr (köpte den kontant av telia för 6500 och fick 5000:- tillbaka av försäkringsbolaget IF )

rabbit98
    Member

Aa det har jag också sett att man får med.
    Men som jag förstår det så är det vanliga “anti-rep” skydd dvs. med tunn plast som inte skyddar displayen från att spricka.
    Det jag menar är dessa med tjockare plast som “mirror” skydden och liknande…

jompao
    Member
    Post count: 456

Har provat ett antal olika skal till min iPhone och även om man har ett som är väldigt tunnt så blir man ändå förvånad över hur mycket mindre och trevligare det är att köra med sin iPhone “naken”. Synd att de inte satsade på en mer “gummerad” och greppvänlig baksida på 3GS:en, hade ju varit perfekt då.

Silikonfordralen har en benägenhet att bli “sladdriga” med tiden, sedan känns dom inte speciellt trevliga att hålla i.

Miche
    Participant
    Post count: 358

@rabbit98 43762 wrote:

Aa det har jag också sett att man får med.
    Men som jag förstår det så är det vanliga “anti-rep” skydd dvs. med tunn plast som inte skyddar displayen från att spricka.
    Det jag menar är dessa med tjockare plast som “mirror” skydden och liknande…

Alla displayskydd är ju endast för att förhindra slitage/repor och inte från att knäcka glaset. Mirrorskydden är väl knappast så pass hårda eller slagtåliga att dom skyddar glaset så pass? Det är väl en helt vanlig film precis som alla andra displayskydd?

Capsule rebel skydden hur som helst gör så att displayen knappast lär gå sönder eftersom det är en “lay-on-table” design när man lägger telefonen med displayen ner mot bordet, då displayen är en bit från bordet!

erik82
    Member
    Post count: 1

Min erfarenhet av dom dyrare skydden är just att dom har en tendens att kännas som det är klister på displayen. dom är ju jävligt tåliga osv men när jag skaffade en iphone 4 så tyckte jag att touchen blev helt annorlunda med displayskydd. testade ett billigt skydd från Displayskydd.com och detta varken syns eller känns att det sitter där. priset 29 kronor med gratis frakt var inte helt dumt heller. tror jag pröjsade 199 kronor för invisible shield =(

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.