Smileys i biteSMS

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2271

Jag har sen ganska länge kört med biteSMS, och tycker mkt om det 🙂 Det enda som stör mej, och har stört mej ända sen 3.1, är :P-smileyn.. Den ser riktigt läskig ut 😛 Jag vet att biteSMS använder sej av emojicons, och jag vet var alla dessa bilder (till biteSMS) finns (i /private/var/stash/Applications/biteSMS), men jag skulle vilja byta ut den mot en lite snyggare emojicon.. Då är frågan, var hittar jag resten av emijoconerna? :confused:

Lägger till en till fråga: Jag tror inte att detta går, men finns det nått sätt att lägga till egna små emojicons för egna symboler? Som t.ex. att <3 blir ett fint litet rött hjärta, etc. 🙂 :confused:

Wester
    Member
    Post count: 200

skulle också gärna vilja veta detta. skall luska lite inom området. återkommer

Mekke
    Member

Ingen annan som vet nått? 🙂

Kan lägga till en liten fråga: Emoji ska ju bara gå att använda i Japan, men via jailbreak o sånt går det även för oss svenskar. Orsaken till detta är att i Japan finns Emojicons i nästan alla mobiler o sånt, men ingen annanstans. Iaf, är då Emojicons bara massa bilder nånstans lr typ en font? Vore ju nice att kunna lägga in Emoji på en dator och sen skriva med Emoji i ett mail och se det på datorn 😀

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Emojicons funkar på svenska också men man får ingen respons från programmet om man skriver:
    🙂 🙁 😛 :D[/CODE]
    Sony Ericssonmobiler stödjer smileysar och när jag får sms från min kompis så görs de om till :). Och de ser läskiga ut ja.
    Jag har använt den japanska inputen på iPhone men ser ingenting med smileys som jag kan använda och skriva med.[CODE]:) 🙁 😛 :D[/CODE]
    Sony Ericssonmobiler stödjer smileysar och när jag får sms från min kompis så görs de om till :). Och de ser läskiga ut ja.
    Jag har använt den japanska inputen på iPhone men ser ingenting med smileys som jag kan använda och skriva med.

Mekke
    Member

Men i Japan använder alla samma system, så att vad du än har för mobil lr liknande, kommer alla smileys se likadana ut överallt 🙂 Som t.ex. min iPhone får ju andra smileys än min kompis SE 😉 Men jag vill veta hur man hittar alla dessa smileys så att jag kan byta ut den jag behöver…

mossarelli
    Member

Du har inte kollat i smsappen?

Inte för att du lär göra det med tanke på vad som hänt din telefon så kan du nog lägga detta på is en vecka.

Mekke
    Member

@mossarelli 31869 wrote:

Du har inte kollat i smsappen?

Inte för att du lär göra det med tanke på vad som hänt din telefon så kan du nog lägga detta på is en vecka.

Jag kan ju kolla via DiskAid, bara skärmen som är lite “glasig” (går iofs med handskar :P), men jag har återställt så den är officiell… Men varför skulle det finnas där? :confused:

Och i biteSMS-mappen finns alla som biteSMS använder, men inte dom andra 🙁

Mekke
    Member

Nu har jag hittat alla (sökte en massa på internet :D), och dom finns i /System/Library/Frameworks/Webcore.framework/, så när jailbreaket kommer är det bara o börja hacka :laugh: Är det nån mer som vill ha utbytta smileys i biteSMS? För jag kan fixa ett pack och slänga upp på anmeyastudios-sourcen då 🙂

Wester
    Member
    Post count: 200

@mekke 34566 wrote:

Nu har jag hittat alla (sökte en massa på internet :D), och dom finns i /System/Library/Frameworks/Webcore.framework/, så när jailbreaket kommer är det bara o börja hacka :laugh: Är det nån mer som vill ha utbytta smileys i biteSMS? För jag kan fixa ett pack och slänga upp på anmeyastudios-sourcen då 🙂

De är ju bara att uploada.
    Å andra sidan så ska jag inte använda bitesms i 3.0 tror jag. Segar ju bara ned med en extra app och eftersom landscape kommer i standard “messaging” så skiter jag nog i bite 🙂

Mekke
    Member

Största orsakerna till att jag kör biteSMS är pga smileys och sms-räknare 😀 Men du gör som du vill 😉

Mekke
    Member

Ett tema för att göra biteSMS 4.0 lite mer användarvänligt och trevligt finns nu uppe i anmeyastudios.uuuq.com/apt-sourcen! 🙂

EDIT: Nu finns version 1.0-1 av temat, då det första hade en felstavning på en mapp.. 😮

EDIT2: Version 1.1 ute, då 1.0-1 inte hade ett fungerande smiley-utbyte 😛

EDIT3: Version 1.1-1, nu med homepage, finns info där..

gelegrodan
    Member
    Post count: 111

Jag kör det för att smsa utomlands billigare 🙂

Mekke
    Member

@gelegrodan 34719 wrote:

Jag kör det för att smsa utomlands billigare 🙂

Smart :laugh:

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

Detta blir väl mega bump men vart har du tagit vägen mekke försökt få tag på dig på Twitter med har du lagt ner iPhone ?. Hoppas allt är bra med dig iallafall.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@Mr Fyhr 53519 wrote:

Detta blir väl mega bump men vart har du tagit vägen mekke försökt få tag på dig på Twitter med har du lagt ner iPhone ?. Hoppas allt är bra med dig iallafall.

Han sa typ hejdå för ett tag sedan i övriga delen av forumet tror jag..

mossarelli
    Member

@Mr Fyhr 53519 wrote:

PMa mig om du inte hittar hans hotmail.

bozz
    Member
    Post count: 1199

@Mr Fyhr 53519 wrote:

Här är hans sista framträdande:
    https://www.iphoneinfo.se/forum/ovriga-aemnen/4846-typ-hejda.html

Tveksamt om det blir en comeback 🙁

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@mossarelli 53572 wrote:

PMa mig om du inte hittar hans hotmail.

Tack ja det skall jag göra, synd han e borta tycker jag.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Försökte hitta men jag fann inget på hans sida; AnmeyaStudios.uuuq.com – Index page

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.