Sms

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 39

När jag ska skicka sms så laddar den till ca 80% sen säger den “error sending message” :S vad ska jag göra? Den är nyköpt och cirka 1 timme gammal 😛

ripperoo
    Member
    Post count: 236

Den är uplåst va?
    prova först och främst att starta om telefonen,
    annas gå in på:
    Inställningar , Almänt, Återställ,,och ta “återställ nätverks inställningarna”, Funkar inte det så går du in på samma och ta “återställ alla inställningar”
    Inget kommer raderas!

Lajja
    Member

aa den är upplåst 😛

men jag får det ändå inte att funka :S Jag har halebop btw men jag har återställt på båda sätt du sa men det fungerar inte ändå :S

ripperoo
    Member
    Post count: 236

va händer om du ringer då? O.o

Lajja
    Member

haha det har jag inte provat 😛 har inga pengar på kortet. Men jag har ju halebop och gratis sms så det borde ju funka ändå 😛

jumpcut
    Member
    Post count: 201

@lajja 4424 wrote:

haha det har jag inte provat 😛 har inga pengar på kortet. Men jag har ju halebop och gratis sms så det borde ju funka ändå 😛

Du har inga pengar på kortet men undrar varför du inte kan skicka SMS? Du måste ju vara helt jävla bränd. Du tror inte att det kanske är problemet? Ladda kortet och testa, sen kan du komma och fråga vad som är fel om det fortfarande inte fungerar.

Lajja
    Member

det är du som är bränd! Har man halebop och har laddat med en summa så man får gratis sms i 30 dagar så kan man skicka även fast man har 0.00 kr på kortet! Har fungerat för mig med alla mina telefoner och för alla jag känner.

ljummenmjolk
    Member
    Post count: 35

fungerar utmärkt att sms:a för mig…0:- a.t.m, kör halebop. Men för att komma Ontopic så hade jag också så, men sen så fungerade det helt plötsligt. Vette tusan vad?

Lajja
    Member

okej :S bara att vänta ett tag då xD

jumpcut
    Member

@lajja 4427 wrote:

det är du som är bränd! Har man halebop och har laddat med en summa så man får gratis sms i 30 dagar så kan man skicka även fast man har 0.00 kr på kortet! Har fungerat för mig med alla mina telefoner och för alla jag känner.

Hur säker är du på att det inte gått 30 dagar då?

Lajja
    Member

för när man ringer *120# så står det hur länge man har gratis..

frieesh
    Member
    Post count: 35

Mitt tips är ladda på den igen och efter första laddningen så kommer telefonen fatta att du kan sms:a med noll kronor på kortet.

//frieesh

Lajja
    Member

oki ska prova det 🙂 och en till fråga

jag har installerat iSMS men jag får inte det programmet att ta emot smsen. Ska jagta bort originalsms ikonen eller förstör jag då?

Lajja
    Member

nu har jag laddat telefonen med 100 kr men det går ändå inte att skicka sms :S

jumpcut
    Member

@lajja 4487 wrote:

nu har jag laddat telefonen med 100 kr men det går ändå inte att skicka sms :S

Ring till Halebop och fråga. Funkar det att skicka SMS från andra telefoner med ditt SIM-kort? Andra iPhones?

Lajja
    Member

jag har mejlat dom nu. Och det funkar från andra telefoner men från iPhones vet jag inte, ingen jag känner har iPhone.

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.